کد خبر 1393503
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
رکورد جدید فقر در آلمان/ تصمیم شهروندان کم درآمد برای خرید کمتر مواد غذایی

بر اساس نتایج گزارش فقر در آلمان که از طرف نهادهای مربوطه منتشر شده است نرخ فقر در این کشور به دلیل بحران کرونا و افزایش قیمت‌ها رکورد جدیدی را به دست آورده است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "تاگس سایتونگ"، برخی بحران ها از جمله همه‌گیری کرونا فقر در آلمان را به نقطه اوج جدیدی رسانده است. بر اساس آخرین گزارش فقر که روز چهارشنبه از طرف انجمن برابری در برلین ارائه شد، نرخ فقر در سال ۲۰۲۱ در این کشور به ۱۶.۶ درصد افزایش یافت. این بدان معناست که در سال ۲۰۲۱ تقریباً ۱۴ میلیون نفر در آلمان معیشت مطمئنی نداشتند.

اولریش اشنایدر، مدیر کل انجمن برابری در این باره گفت که فقر هرگز به سرعت این دو سال همه‌گیری افزایش نیافته است. وی افزود: این روند افزایشی من را شگفت زده کرده است.

بر اساس این گزارش، فقر درآمدی به طور غیرعادی در میان افراد شاغل افزایش یافته است. در میان افراد خوداشتغال که در طول همه‌گیری متحمل خسارات زیادی شدند، نرخ فقر از ۹ به ۱۳.۱ درصد افزایش یافت. سطوح بالایی نیز در میان مستمری بگیران با نرخ فقر تقریباً ۱۸ درصد و در میان کودکان و جوانان با حدود ۲۱ درصد ثبت شده است. اشنایدر گفت: این بدان معناست که فقر کودکان هم بیش از هر زمان دیگری است.

اشنایدر توضیح داد که اکنون، اثرات اقتصادی همه‌گیری و افزایش شدید هزینه‌های زندگی بیشترین ضربه را به شهروندان می‌زند. وی خواستار کمک هدفمند به این افراد آسیب دیده شده و از بسته های غیر منصفانه امدادی دولت انتقاد کرد.

اشنایدر گفت که او درک نمی کند که در جاهایی که اصلاً نیازی به پشتیبانی نیست، این کمک ها ارائه می شود.

نرخ فقر اطلاعاتی در مورد اینکه چند نفر با کل درآمد خالص خود کمتر از ۶۰ درصد درآمد متوسط ‌در آلمان دارند را ارائه می دهد. به عنوان یک قاعده، این افراد هیچ اندوخته ای ندارند، به دلیل هزینه های پیش بینی نشده نیازمند هستند و توانایی پرداخت هزینه های اضافی مانند سینما، تعطیلات یا سرگرمی ها را ندارند، به این معنی که آنها و فرزندانشان از زندگی عادی جدا شده‌اند. این مفهوم نسبی فقر در سراسر اتحادیه اروپا برای محاسبات آماری گسترش فقر در کشورهای عضو استفاده می شود.

به نوشته روزنامه "ویرتشافتز ووخه" آلمان، نتایج یک بررسی نشان می دهد که حدود ۵۲ درصد از خانوارهایی که درآمد خالص آنها تا ۲۰۰۰ یورو در ماه است، به دلیل افزایش قیمت ها می خواهند در آینده غذای کمتری بخرند. نویسندگان این مطالعه خواستار بسته های امدادی بیشتر هستند.

بر اساس بررسی موسسه تحقیقات اقتصاد کلان و چرخه تجاری (IMK) بنیاد هانس بوکلر، که نزدیک به اتحادیه کارگری است، و روزچهارشنبه منتشر شد، بیش از نیمی از آلمانی‌هایی که درآمد کمتری دارند - چه کار کنند و چه به دنبال کار باشند - به دلیل تورم بالا، می‌خواهند غذای کمتری بخرند. بر این اساس حدود ۵۲ درصد از نیروی کار با درآمد نسبتاً پایین خانوار تا ۲۰۰۰ یورو خالص در ماه احساس می کنند به دلیل افزایش قیمت ها، به ویژه انرژی، مجبور به کاهش مواد غذایی هستند. در میان آنها، حدود ۱۸ درصد حتی خواهان کاهش قابل توجه مصرف غذا، نوشیدنی، محصولات تنباکو و موارد مشابه هستند. بر این اساس ۶۳ درصد نیز اعلام کرده‌اند که به دلیل تورم خواهان کاهش خرید پوشاک و کفش هستند که ۲۸ درصد به طور واضح این اقدام را در پیش گرفته‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    3 1
    خط فقر تو ایران برا یک خانواده سه نفره بالا 12 میلیون است و حداقل هفتاد درصد مردم درآمد زیر 12 میلیون دارند در ماه.
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      1 1
      در ایران هزینه ها در مقایسه با غرب یک نقطه هست.
    • UA ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      0 0
      البته علت گرانی در ایران بنظرمن شبکه توزیع مشکل دار هست. واسطه گری چند صد لایه در ایران باعث گرانی می‌باشد. هر چند فن آوری ها بایستی ارتقا یابد و اگر از فن‌آوری کشور چین استفاده گردد هزینه ها تا پنجاه درصد کاهش می یابد
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      0 0
      عزیزم خط فقراونها باارزملی شون وکسری وتورمشون محاسبه میشه اگه اروپا نتونه ازبحران اوکراین زودترخلاص شه ونورداستریم 1و2وتحریمهاوفروشگاههای انبارکالاییشو نفروشه ورشکستگی وهرج ومرج اروپا بلاشک است
    • علی IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      0 0
      خط فقر ۴ نفره ۱۵ میلیون تومنه که اگر کارگر باشی حتما همچین درامدیو داری.مگر اینکه از ۸۰ میل ۷۵ میل برن سر ساختمون کار کنن.که اونم یه ۱۲ تا ۲۰ میل گیرت میاد آخرش.در کل حقوقی زیر ۱۰ ندارسن و اگرم داریم به دلیل تازه کار یا جوون بودن یا تعداد نفرات کم هستش...
  • رضا IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 0
    در ایران چطور؟!!!
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس