کد خبر 1393571
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
پوتین

رئیس جمهور روسیه اقدامات دولت اوکراین در دونباس را جنایت جنگی توصیف کرد.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی مجازی خود اعلام کرد که اقدامات اوکراین در دونباس را فقط می‌توان نسل کشی و جنایت علیه بشریت توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، پوتین در دهمین مجمع بین المللی حقوقی سن پترزبورگ (SPBILF) از آمادگی مسکو برای گفتگو درباره عدم اشاعه سلاح هسته‌ای و ثبات استراتژیک خبر داد.

 او همچنین با بیان اینکه نظم چند قطبی جهانی دائما در حال تحول  و تکامل است، گفت: «موضع روسیه و بسیاری از کشورهای دیگر این است که این نظم جهانی دموکراتیک و عادلانه‌تر باید بر اساس احترام و اعتماد متقابل و البته بر اساس اصول پذیرفته شده حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل ساخته شود.»

بیشتر بخوانید:

پوتین در انتها ضمن تقدیر از این نشست گفت که حتی پیشرفته‌ترین فناوری‌های ارتباطی نمی‌توانند جایگزین گفتگوی مستقیم و ملاقات‌های رو در رو شوند.

رئیس جمهور روسیه روز گذشته در حاشیه نشست سران کشورهای حاشیه دریای خرز، گفت که اهداف عملیات ویژه نظامی در اوکراین تغییر نکرده و طبق برنامه پیش می‌رود و هیچ ضرب الاجلی برای پایان این عملیات نظامی در اوکراین وجود ندارد.

از ۲۴ فوریه، نیروهای مسلح روسیه عملیات ویژه نظامی خود را برای محافظت از منطقه دونباس در جنوب شرقی اوکراین آغاز کرده اند. در همین حال پوتین رئیس جمهور روسیه تأکید کرده است کشورش قصد ندارد اراضی اوکراین را اشغال کند. او توضیح داد که هدف روسیه محافظت از افرادی است که بیش از ۸ سال توسط حکومت «کی یف» مورد آزار و اذیت و نسل کشی قرار گرفته اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • TR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    4 5
    پوتین عجب رویی داره تو سوریه افغانستان چچنستان آذربایجان و.... هزاران نفر را قتل عام کردند الان ادعای بشر دوستی می کنند
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      0 0
      درود بر جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور محترم فدراسیون روسیه و ارتش آزادی بخش روسیه ، به امید موفقیت قریب‌الوقوع و مالیدن پوزهٔ دلقک صهیونیست و اربابهای گاوچرون تروریستش!!!!
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      0 0
      آهان انوقت تو سوریه یارو کشتن؟؟ درود بر پوتین داعش کش در سوریه و اکراین
  • نیما IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    0 0
    ۱۷۴۶ اون در دوران شوروی بود
  • FR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 1
    دیر به این فکر افتادی اشاعه پیدا کرده دوم اینکه وقتی تو جهان را تهدید به حمله هسته ای میکنی چطور توقع داری کشورها به سمت این سلاح نروند الان اوکراین فرصتی گیر بیارد هم کارخانه های اسلحه سازی دائر میکند هم به سراغ سلاح هسته ای میرود بابت حمله ناجوانمردانه ای که تو بهش کردی
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 0
    خیلی تحمل میخواد اینو بگی و نخندی! توی جوکر اول میشد
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس