کد خبر 1393800
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: امروز، سالروز آسمانی ترین و مبارک ترین پیوند عالَم است؛ ازدواج فاطمه زهرا و امیر مومنان (علیهما السلام)؛ پدر و مادر حسن و حسین و زینب (علیهم السلام)؛ و پدر و مادر همه مومنان.

حضررت زهرا (س)، خواستگار بسیار داشت، اما پیامبر (ص) در پاسخ می فرمود: "منتظر فرمان الهی هستم". تا این که جبرئیل  نازل شد و گفت: "ای محمّد! زهرا را به ازدواج علی بن ابی طالب در آور که خداوند، این دو را برای هم پسندیده است".

پیامبر (ص) روایت می کند: "جبرئیل بر من نازل شد و گفت؛ خدای تعالی می فرماید اگر علی را نمی آفریدم، شوهری که شایسته  فاطمه باشد در روی زمین نبود". پیامبر همچنین خطاب به امیر مومنان فرمود: «لولاک یا علی، لما کان لفاطمه کفو علی وجه الارض. یا علی اگر تو نبودی، فاطمه را بر روی زمین همتا و همسری نبود».

تمام دارایی علی (ع) در روز ازدواج، شمشیر، زره و شتر آبکش بود. پیامبر (ص) به او فرمود: "شمشیرت را برای جهاد در راه خدا نیاز داری؛ و شتر را برای امرار معاش؛ پس برای هزینه عروسی، زره رابفروش".

و شاید یک معنای این اتفاق آن باشد که بنا بود فاطمه زهرا (س) زره استواری باشد برای صیانت از ولایت امیر مومنان (ع).

علی (ع) عشق فاطمه (س) است؛ و زهرای مرضیه می فرمود "اِنَّ السَّعید کُلَّ السَّعید حَقَّ السَّعید مَن اَحَبَّ عَلیّاً فی حَیاته و بَعدَ مَوتِه». عشق فاطمه به فریاد آمده است. بدانید مردم! همانا سعادتمند- به تمامی سعادت و حقیقت آن- کسی است که علی را در زندگی و پس از مرگش دوست بدارد".

فاطمه، جانش برای علی می رفت که از جفاها بر علی به خشم آمد و مهاجمان با مشاهده غضب او، دست از امام کشیدند. آنجا بود که فاطمه (س) به عشق جان بخشید و خطاب به علی فرمود:

"روحی لِروحِک الفِداء و نَفسی لِنَفسِکَ الوِقاء یا اَبَا الحَسَن... روحم فدای تو و جانم سپر بلای تو یا اباالحسن! اگر در خیر و نیکی به سر ببری با تو خواهم بود و اگر در سختی و محنت سرکنی، با تو سر خواهم کرد".

علی(ع) هم این گونه است؛ فاطمه(س) را عاشقانه دوست دارد. "به خدا سوگند او را نرنجاندم و به خشم نیاوردم... او نیز نه مرا رنجاند و نه نافرمانی کرد. و هرگاه در سیمای وی می نگریستم، همّ و غم و حزن و اندوه من برطرف می شد".

امروز، روزی است که خداوند، دو دریای رحمت بیکران خود را به هم رساند و گوهر های فضیلت و معنویت و انسانیت را در عالم افشاند. "مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقیانِ...  یَخْرُجُ مِنْهُما اللّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ".

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    دقیقا
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    مبارکه
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    جان و مال و آبروی مان فدای هر دو این بزرگوار و فرزندان شان.
  • علی IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    خانه ای را تصور کنید که وقتی سفره ای در آنجا پهن ميشد بر سر آن سفره علی، فاطمه، حسن، حسین و زینب مینشستند و در این هنگام درب خانه به صدا در می آمد تا میهمانی به این جمع بپیوندد و او هم رسول خدا حضرت محمد باشد، چه جمع ملکوتی و چه خانه پر نوری، تصور اینکه تمام این بزرگواران یک جا دور هم مینشستند هم انسان را آرزومند میکند که ای کاش من هم در آن زمان میزیستم و همسایه این خانه اللهی می بودم.
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    2 0
    یاعلی ع ای شاه مردان، نظرت رو از مردم ما برنگردون
  • محمد علی معلی IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 0
    زهرا اگر نبود علی همسری نداشت زهراعلی‌نداشت‌علی‌گوهری‌نداشت عالم بدون عشق علی بی فروق بود جنب صفا نداشت اگرکوثری نداشت
  • معلی IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    1 0
    عالم بدون عشق علی بی فروغ بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس