کد خبر 1394902
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
افاضلی: محل برگزاری دیدار دوستانه با کانادا خوب نیست

مربی پیشین تیم ملی فوتبال گفت: اسکوچیچ برای جمع‌بندی در خصوص بازیکنان داخلی درخواست برگزاری اردو هشت روز قبل از فیفادی را داده و این اقدام را مثبت می‌دانم.

به گزارش مشرق، هومن افاضلی در مورد درخواست دراگان اسکوچیچ برای آغاز اردوی تیم ملی ۸ روز پیش از شروع فیفادی اظهار داشت: به هر حال او برنامه‌ای دارد و علاقمند است دست‌کم بازیکنان داخلی را قبل از فیفادی در اختیار بگیرد و در مورد آنها تصمیم‌گیری کند. در اردوی آخر قبل از جام جهانی بیشتر از ۲۶ بازیکن را نمی‌توان دعوت کرد و به همین دلیل اسکوچیچ ۱۰ روز قبل از شروع رقابت‌ها باید نفرات اصلی‌ تیمش را با توجه به جمع‌بندی تصمیماتش از اردوهای قبلی دعوت کند. ۲-۳ بازیکن رزرو هم آماده داشته باشد تا اگر بازیکنی مصدوم شد و خواست او را از لیست دربیاورد، نفرات آماده که کنار تیم هستند، جایگزین بازیکن مصدوم کند.

وی افزود: اسکوچیچ می‌خواهد از آخرین اردوی خود قبل از اردوی نهایی تیم ملی برای جام جهانی استفاده کرده و در مورد نفرات داخلی به جمع‌بندی برسد. احتمال دارد روی لژیونرها جمع‌بندی‌اش را انجام داده و فقط منتظر است فرم آنها را برای اردوی نهایی ببیند. به همین دلیل می‌خواهد در مورد نفرات داخل لیگ برتر که قرار است با خودش به جام جهانی ببرد، ارزیابی داشته باشد. شاید به همین دلیل درخواست کرده تیم ملی ۸ روز زودتر از فیفادی با استفاده از نفرات داخلی اردوی خود را شروع کند، زیرا لژیونرها فقط در تاریخ فیفا می‌توانند در اردوی ما حاضر شوند.

بیشتر بخوانید:

توافق ایران و اروگوئه برای بازی دوستانه تایید شد

مربی پیشین تیم ملی در مورد اینکه آیا صرف حضور در اردو بدون برگزاری دیدار دوستانه، برای شناخت از نفرات لیگ برتری کافی است، توضیح داد: الزاما اردو با بازی دوستانه جمع‌بندی نمی‌شود بلکه با برگزاری دیدار تدارکاتی تکمیل می‌شود. می‌توانید اردویی بگذارید اما بازی دوستانه نداشته باشید. وقتی چاره‌ای نیست باید خودتان را با هر وضعیتی تطبیق دهید اما شرایط ایده‌آل نمی‌شود. تمرین کردن هم فوایدی دارد و دست‌کم کادر فنی می‌تواند در مورد وضعیت نفرات به جمع بندی برسد. شاید تا شهریور خدا به تیم ملی ما عنایتی کرد و با نظر الهی بتوانیم یک بازی دوستانه نیز انجام بدهیم. با تمام این تفاسیر این اقدام اسکوچیچ مثبت است و همه از باشگاه‌ها، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باید به تیم ملی کمک کنند و خودشان را با این وضعیت تطبیق بدهند.

افاضلی در خصوص مطرح شدن بحث دیدار دوستانه ایران و اروگوئه تصریح کرد: اگر بتوانیم با اروگوئه بازی کنیم عالی است. در غیر این صورت شاید بتوانیم با پاکستان که برنامه‌اش خالی است بازی کنیم! 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • !! IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    0 0
    جون عمه غربی ها و غربزده ها ؛ ورزش ، اصلا سیاسی نیست !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس