کد خبر 1394922
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
وزارت بازرگانی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌توانیم وزارتخانه عریض و طویلی را در یک برهه خاص و حساس ایجاد کنیم و هنگامی که بحرانی را پشت سر گذاشتیم دوباره آن را به شکل اولیه بازگردانیم.

به گزارش مشرق، عبدالناصر درخشان  با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی خلاف سیاست کوچک‌سازی دولت است، اظهار داشت: طی این سال‌ها بنا بر این بود که دولت را کوچک‌تر کنیم در حالی که تشکیل یک وزارتخانه جدید خلاف این فرآیند است.

وی افزود:کنترل شرایط فعلی بازار و بهبود وضعیت کنونی مهمترین دلیل موافقان تشکیل وزارت بازرگانی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با یادآوری اینکه در طول نیم قرن بارها جداسازی و تفکیک وزارت صمت و بازرگانی را تجربه کرده‌ایم، اظهار داشت: در هیچ کشور پیشرفته یا همتراز توسعه ای با کشور ما، وزارت صنعت و معدن و تجارت از هم جدا نیست.

درخشان افزود: اینکه صنعت را تعریف و خرید و فروش و بازرگانی را از آن جدا بدانیم، درواقع صنعت را قطع می‌کنیم به طوری که تولیدکننده هیچ نقشی در خرید و فروش و بازاریابی محصولات خود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

قول رئیس جمهور برای معرفی دو وزیر جدید

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه صنعت یک دامنه وسیع از تولید تا فروش و مصرف کالا را شامل می‌شود، گفت: برای تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی در شرایط ضروری می‌توان نهادی تشکیل داد تا تعادل را در این شرایط برقرار کند و چالش‌های موجود و پیشِ روی کشور در این حوزه باید توسط چنین نهادی برطرف شود.

دوره قبل دولت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس فرستاد، اما مجلس مخالفت می‌کرد، اکنون تا حدودی دولت و مجلس در این تصمیم هماهنگ هستند که نتیجه‌بخش نخواهد بود.

وی افزود: ما نمی‌توانیم وزارتخانه عریض و طویل را در یک برهه خاص و حساس ایجاد کنیم و هنگامی که این بحران را پشت سر گذاشتیم دوباره آن را به شکل اولیه بازگردانیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن اقدام به تشکیل وزارت بازرگانی را مستلزم بررسی گسترده کارشناسی عنوان کرد و گفت: تفکیک وزارت بازرگانی از بدنه وزارت صمت بر اساس نیاز کنونی کشور است، اما چندین ماه طول می‌کشد که این وزارتخانه شکل بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    0 0
    وزارت بازرگانی جون میده برا دزدی کردن!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس