کد خبر 1394980
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
چه کارهایی دوام باتری گوشی را کم می‌کند؟

باتری‌های آیفون این روزها نسبت به گذشته دوام زیادی دارند، اما انجام دادن برخی کارها باعث می‌شود باتری خیلی سریع‌تر از زمان استاندارد تخلیه شود.

به گزارش مشرق، برخی اقدامات می‌تواند باعث آسیب به باتری گوشی‌های آیفون شود که لازم است کاربران از آن‌ها پرهیز کنند.

شرایطی که گوشی خود را رها می‌کنید و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید همگی می‌توانند در وضعیت باتری شما تأثیرگذار باشند. اگر می‌خواهید باتری آیفون شما بیشتر دوام بیاورد، این موارد را رعایت کنید.

از دمای سرد خودداری کنید

هوای بیش از حد سرد و گرم هر دو می‌تواند اثرات منفی بر روی آیفون شما داشته باشد. دمای بالا می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد آیفون شود. اما سرمای شدید می‌تواند منجر به تخلیه سریع‌تر باتری شود.

همان‌طور که اپل خودش می‌گوید استفاده از یک دستگاه iOS یا iPadOS در شرایط بسیار سرد خارج از محدوده عملیاتی آن ممکن است به‌طور موقت عمر باتری را کوتاه کند و باعث خاموش شدن دستگاه شما شود.

اگر هوا خیلی سرد باشد ممکن است دستگاه iOS یا iPadOS شما به‌درستی شارژ نشود. زمانی که دستگاه خود را به دمای محیط بالاتر ببرید، باتری به حالت عادی باز می‌گردد.

روشنایی صفحه نمایش

نور صفحه نمایش یکی از بزرگترین مصرف‌کننده‌های باتری است. اگر زیاد از آیفون خود استفاده کنید، بدیهی است باتری سریع‌تر خالی می‌شود و این تا حد زیادی به دلیل مصرف نمایشگر است.

کم کردن روشنایی صفحه نمایش می‌تواند کمک‌کننده باشد. همچنین اطمینان از خاموش شدن صفحه نمایش هنگامی که از تلفن خود استفاده نمی‌کنید، می‌تواند توان باتری شما را نگه دارد.

اپلیکیشن‌های پرمصرف

اپلیکیشن‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند باتری مصرف می‌کنند. در نتیجه خوب است این برنامه‌ها را بررسی کنید تا ببینید هر کدام چقدر از باتری گوشی شما استفاده می‌کنند. با رفتن به بخش تنظیمات و ضربه زدن روی آیکون باتری می‌توانید میزان مصرف را ببینید.

پوشش شبکه ضعیف

اگر در نقطه‌ای هستید که پوشش شبکه ضعیفی دارد، این می‌تواند روی باتری شما تأثیر منفی بگذارد. دلیل این است که تلفن شما دائماً برای پیدا کردن اتصال بهتر شبکه‌های موجود را اسکن می‌کند.

سعی کنید تا جایی که ممکن است روی شبکه وای‌فای بمانید. اگر شبکه اینترنت همراه شما مناسب نیست، آن‌را به ارائه‌دهنده دیگری تغییر دهید.

منبع : همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس