اصولی: مسیر فدراسیون با عزیزی خادم به بیراهه بود

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: مسیر فدراسیون فوتبال با عزیزی خادم به بیراهه بود.

به گزارش مشرق، احسان اصولی درباره اظهارات شب گذشته شهاب عزیزی خادم رئیس معزول فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ابتدا برای همه و خودم دعا می‌کنم از چارچوب ادب و انصاف خارج نشویم و مباحثی که مطرح می‌شود در چارچوب اخلاق، ادب، نزاکت و عرف پذیرفته شده در جامعه باشد. نباید تحت تأثیر احساسات و عواطف حرف‌هایی بزنیم که برای اطرافیان مسئله‌ساز شود. 

* مسیر فدراسیون با عزیزی خادم به بیراهه بود

وی افزود: در ابتدا نکته‌ای را بگویم با شخصیت حقیقی عزیزی خادم موضعی نداریم و همیشه برای او آرزوی صحت، سلامتی و موفقیت داشته و داریم. در دورانی که او مسئولیت داشت اقدامات مثبتی هم دیدیم و بارها این موضوع را گفته و تشکر کردیم اما معدل برآیند و مسیری که فدراسیون با عزیزی خادم حرکت می‌کرد مسیری که به تشخیص اعضای هیأت رئیسه در وهله اول درست و صحیح نبود. این مسیر فدراسیون و فوتبال را به بیراهه می‌برد. مجموعه موضوعات مختلفی که در جاهای مختلف گفتیم و درباره آنها صحبت شده آن را مصداقی باز نمی‌کنم.

* او فوتبال را متعلق به شخص خودش می‌بیند

اصولی در مورد اینکه در طول 11 ماهی که عزیزی خادم در فدراسیون بود آیا در مورد این ابهامات تذکری به وی داده شد، عنوان کرد:‌ او از لحاظ شخصیتی جوری برخورد می‌کند که موضوع میراث فوتبال ملی به عنوان میراثی که سال‌ها و ده‌ها تلاش زیادی در مورد آن شده فقط مربوط به او است. فوتبال ملی که مربوط به همه جامعه فوتبال است را متعلق به شخص خودش می‌بیند. تیم ملی مایه افتخار همه ما است و بر پایه یک شخص شکل نگرفته است. همه عوامل در آن مؤثر هستند. تیم ملی ما اول آسیا است و حرف برای گفتن دارد. 

* به عملکرد عزیزی خادم منتقد بودیم

سخنگوی فدراسیون فوتبال افزود: کاملاً به عملکرد عزیزی خادم منتقد بودیم. در جلسات مختلف به او گفتیم و حتی نامه زدیم. ریز مسائل را گفتیم اما گوش شنوایی نداشت. بارها هم در این مورد صحبت کردیم. نمی‌خواهم مصداقی و موردی صحبت کنم. پس از اینکه مطابق اساسنامه که او و ما با آن انتخاب شده‌ایم و مورد تأیید مجمع هم هست به تشخیصی رسیدیم و طبق همان تشخیص و بند مستند اساسنامه و براساس استدال‌ها، مستندات و مستدل‌های موجود تصمیم گرفتیم البته او می‌گوید این موارد مستند نیست اما ما می‌گوییم هست. تمام این موارد در فدراسیون فوتبال ثبت و ضبط شده است. براساس همان‌ها به این تصمیم رسیدیم و عزل موقت اتفاق افتاد.

* عزیزی خادم خیلی چیزها را منکر می شود

عضو هیأت رئیسه فدراسیون گفت: بلافاصله موضوع انعکاس پیدا کرد و بازتابش را دیدید. در فروردین‌ماه نامه‌ای از فیفا و AFC و امضای شخص اینفانتیو و شیخ سلمان دریافت کردیم.

اصولی در مورد اینکه عزیزی خادم مدعی است چنین نامه‌ای وجود ندارد، گفت: او خیلی چیزها را منکر می‌شود و می‌گوید اما نامه موجود است و شما (مجری برنامه شبکه خبر) هم آن را دیده‌اید و تأیید می‌کنید. آنها این برآیند را تأیید کردند و بر همین اساس پرونده‌ای در کمیته اخلاق شکل گرفت. این رکن قضایی فدراسیون به شکل مستقل کار می‌کند. همانگونه که در زمان ریاست عزیزی خادم فعال بود و رأی صادر می‌کرد. خودش شکایت‌ها را آنجا می‌برد و احکام کمیته اخلاق را اعلام می‌کند. همین کمیته براساس مستنداتی که به آن ارائه شده جلسات بسیار زیاد و متعددی تشکیل داد در حوزه‌های و ابعاد مختلف با استناد به بندهای اساسنامه و آیین‌نامه اخلاق فدراسیون و فیفا تمام مستندات را مورد بررسی قرار داد.

* دلیل عدم انتشار رای موضوع عرف، قواعد و ضوابط است

وی تصریح کرد: در نهایت کمیته‌ اخلاق یک رأی 13 صفحه‌ای برای او صادر کرد. عزیزی خادم هم در جلسات کمیته شرکت و از خودش دفاع کرد. در کارتابل فدراسیون درخواست عزل موقت او ثبت و مستند شد. در جلسه‌ 9 ساعته هیأت رئیسه فدراسیون موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در چند صفحه موضوع صورتجلسه شد و عزل موقت عزیزی خادم در همان صورتجلسه اتفاق افتاد. بعد از آن کمیته اخلاق با حضور هفت حقوقدان برجسته کشور موضوع را بررسی و رأی صادر شد. عزیزی خادم هم در جلسه دفاعیه حضور پیدا کرد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال اضافه کرد: عزیزی خادم می‌گوید کمیته اخلاق تحت فشار بوده و این رأی غیرقانونی است. وقتی در جلسه حضور پیدا می‌کند یعنی چارچوبی که اتفاقاً در زمان خودش بوده و با آن کار می‌کرد را پذیرفته است. طبق همان چارچوب هم او و وکیلش دفاع کردند. مجدد در کمیته استیناف به رأی کمیته اخلاق اعتراض کردند. همچنین در آن کمیته  نیز با تشکیل جلسات مختلف موضوع به شکل کاملاً مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت. کمیته استنیاف نیز حقوقدان‌های برجسته‌ای دارد. در رأی کمیته استیناف استدلال‌ها و بندها آمده است اما اینکه رأی را منتشر نمی‌کنیم به این دلیل است که موضوع عرف، قواعد و ضوابطی دارد. حق عزیزی خادم رعایت کرده و رأی را منتشر نمی‌کنیم اما به او ابلاغ شده است.

* باید پایبند به قانون و نهادهای قانونی باشیم

اصولی ادامه داد: لایحه دفاعی عزیزی خادم وجود دارد و این لایحه نیز مفصل است. در آن لایحه به بند بند در مورد رأی کمیته اخلاق پاسخ داده شده و پس از آن درباره حکم در کمیته استیناف بحث شد این کمیته نیز رأی خود را صادر کرد. باید پایبند به قانون و نهادهای قانونی که در این حوزه کار می‌کنند باشیم. در نهایت رئیس کمیته اخلاق ما سه ساعت با نمایندگان فیفا و AFC در جریان مجمع 10 خرداد جلسه گذاشت. نمایندگان فیفا نیز در مورد بند به بند رأی با رئیس کمیته اخلاق گفت‌وگو کرده و مستندات و ادله‌هایی که برای این موضوع به کار رفته را بیان کرده و پذیرفتند. عدم حضوری عزیزی خادم در مجمع 10 خرداد با تأیید نمایندگان فیفا بود.

* برای ابلاغ حکم عزیزی خادم به مرّ قانون عمل شد

وی در مورد اینکه عزیزی خادم ادعا کرده در مجمع 10 خرداد برای جلوگیری از ورود وی 10 گیت گذاشته بودند، پاسخ داد:‌ اصلاً چنین چیزی نبود نمی‌دانم عزیزی خادم بر چه مبنایی این حرف‌ها را می‌زند. این حرف را من نمی‌گویم و از اعضای مجمع بپرسید. به او اعلام شد نباید در جلسه حضور پیدا کند و ما هم عزیزی خادم را راه نمی‌دادیم. بدین جهت که او محرومیت داشته و دارد همین الان هم محروم است. موضوع کاملاً در چارچوب قانونی بوده و خاتمه پیدا کرده است. از لحظه اول بحث عزیزی خادم مطرح شد چارچوب قانون و اساسنامه رعایت شد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: به مرّ قانون عمل شده و برهمان اساس حکم او ابلاغ شد. من با دوستان‌مان در ارکان قضایی نیز صحبت کرده‌ام در مجموع 14 حقوقدان برجسته کشور این پرونده را بررسی کردند. آنها نیز استقبال کردند که رسانه ملی و مجامع حقوقی پرونده را به بحث بگذارند تا زوایای حقوقی‌اش مشخص شود و حکمی که در مورد عزیزی خادم داده شد بند به بندش طبق اساسنامه و آیین‌نامه اخلاق تفکیک شده است. در این حوزه موضوع کاملاً شفاف و روشن است. اشکالی ندارد که عزیزی خادم علاقه‌مند است رأی را منتشر کند.

* فدراسیون، ارکان قضایی و هیأت رئیسه تحت فشار هیچ مجموعه‌ای تصمیم نگرفتند

اصولی اضافه کرد: ما هم آماده هستیم من هم به عنوان سخنگوی فدراسیون فوتبال از جانب همه فدراسیون مأموریت دارم نکات را بگویم. هر کسی دوست دارد بحث حقوقی شود استقبال می‌کنیم که برنامه حقوقی گذاشته شود و مشکلی نیست مستندات در این حوزه مطابق اساسنامه و آیین‌نامه بوده است. 

وی در مورد اینکه عزیزی خادم معتقد است تصمیمی که در مورد او گرفته شده برمبنای فشار بوده و روی ترس و ... چنین اتفاقی افتاده است، گفت: بارها در این خصوص اظهارنظر کرده‌ام حتی در مجمع فدراسیون فوتبال و محل‌های دیگر نیز سخنرانی کرده و گفتم به هیچ عنوان فدراسیون فوتبال، ارکان قضایی و هیأت رئیسه تحت فشار هیچ مجموعه‌ای چنین تصمیمی نگرفته است. اگر عزیزی خادم مستندات و نکاتی دارد بیان کند اما حرف کلی می‌زند. تمام مواردی که او می‌گوید کذب است. 128 میلیون تومان اشتباه به حسابش واریز شده اما آن را به حساب فدراسیون بازنمی‌گرداند. نامه‌ای در این خصوص برای او ارسال شد اما در پایین نامه نوشته به دبیرکل ابلاغ می‌کنیم آیا دبیرکل باید از جیبش چنین مبلغی را بدهد. اما این کار چند ماه طول کشید.

* نکاتی که عزیزی خادم در خصوص پروازها مطرح کرده کاملاً کذب است

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: در یازده ماه حضورش در فدراسیون فوتبال ده‌ها پرواز بین‌المللی داشتیم باید در این موارد دقیق حرف بزنیم. نکاتی که او در خصوص پروازها مطرح کرده کاملاً کذب است. در مورد فشار به ما نیز کلی گویی کرده است اما به هیچ‌وجه چنین فشاری روی فدراسیون نبوده و هیأت رئیسه کاملاً مستقل عمل کرده است. عزیزی خادم حرف از مجمع می‌زند اما مجمع نیز پس از دیدن رأی و نظر نمایندگان فیفا حکم را تأیید کرد آیا مجمع نیز تحت فشار بود؟

* نمی‌توانیم چنین دروغ بزرگی بگوییم!

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه عزیزی خادم مدعی است مظلوم‌ترین و موفق‌ترین و پاک‌ترین فدراسیون تاریخ را داشته است، گفت: من متر و معیاری ندارم. می‌گویند یک بنده خدا میخی وسط زمین کوبید و گفت اینجا وسط زمین است،‌ گفتند چگونه حساب کردی پاسخ داد مترش کنید. اکنون ما چگونه متر کنیم که او موفق‌ترین و پاک‌ترین فدراسیون را داشته است. دست کم در بخش موفقیت‌ها و مسیری که در این 11 ماه طی شد او مدعی است اما آنچه ما دیدیم و در فدراسیون بررسی کردیم  با شعار، حرف و فضاسازی‌های رسانه‌ای منطبق نیست نمی‌توانیم چنین دروغ بزرگی بگوییم!

* جوابی برای نوع ادبیات عزیزی خادم نداریم

وی عنوان کرد: مجمع و مجموعه فدراسیون فوتبال می‌دانند چنین بحثی نیست. برنامه‌های عزیزی خادم قبل از انتخابات مشخص است فقط در یک مورد پیش‌بینی درآمد چند میلیون دلاری برای فدراسیون را مطرح کرد همین امر کافی است که وعده‌ای بدهید اما نتوانید به آن عمل کنید. عزیزی خادم وعده‌های زیادی دارد تحت عنوان برفا برنامه‌ای را به مجموعه داد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه عزیزی خادم می‌گوید هیأت رئیسه یک پوست پیاز نیز به فوتبال کمک نکرده است، گفت: ان‌شاءالله از چارچوب نزاکت خارج نشویم. واقعاً این ادبیات کوچک و سطح پایین است و ما هم جوابی برای این نوع ادبیات نداریم.

* اتلاق خیانت بار حقوقی روشنی دارد

اصولی ادامه داد: اینکه عزیزی خادم خودش را قطب همه موفقیت‌ها می‌داند و به قولی خودش را خوب همه عالم بداند و سایرین منفی، بی‌اثر باشند از همان نقاط ضعفی است که در سیستم مدیریتی‌اش مشهود بود. چنین بحثی نیست اعضای هیأت رئیسه همکاران ما در فدراسیون، جامعه فوتبال و مجموعه تیم‌های ملی، مجمع محترم، همه اعضا و ارکان تشکیل دهند تیم ملی، دولت، مجلس و سایر اعضا و ... در بحث فوتبال ملی سهیم هستند. تیم ملی متعلق به همه است و متعلق به یک نفر یا دو نفر نیست. اینگونه نیست اگر ما باشیم همه چیز خوب است و اگر نبودیم همه چیز بد است. اتلاق خیانت بار حقوقی روشنی دارد.

* محاکمه هیأت رئیسه؟ عزیزی خادم خیلی حرف می‌زند

اصولی در مورد اینکه عزیزی خادم اعتقاد دارد هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال باید محاکمه شود، توضیح داد: او خیلی حرف می‌زند. او در مورد اعضای هیأت رئیسه در همین برنامه و فضای رسانه‌ای چنین موضوعی را گفته است. خیانت کاملاً روشن است و باید اثبات کند چه خیانتی شده و مصادیق آن چیست. هیأت رئیسه و فدراسیون فوتبال این حق را برای خود محفوظ می‌داند که در این مورد پیگیری قضایی را انجام بدهد. در مورد استدلال کمیته‌های اخلاق و استنیاف نیز صحبتی کرد که از مصادیق مجرمانه است و باید در موردش پاسخگو باشد.

* از موضوع خوبان عالم اطلاعی نداریم

سخنگوی فدراسیون فوتبال درمورد بحث خوبان عالم و اتفاقاتی که همیشه در فدراسیون فوتبال دوره عزیزی خادم مطرح بود و هیچ وقت هم پاسخ شفافی به آن داده نشد، گفت: ما که اطلاعی نداریم چنین بحثی وجود داشت.

اصولی درمورد اینکه مثلا می‌گویند در برخی سفرهای تیم ملی افرادی غیر مرتبط حضور داشتند که گفته می‌شود با داستان جادو و جمبل در ارتباط بودند، پاسخ داد: نباید از چارچوب انصاف خارج شویم. به هر حال برخی دوستان به افکار و عقایدی اعتقاد دارند اما درمورد این موضوع چیزی ندیدیم. از انصاف خارج نمی‌شوم و حواسمان هست توصیه ابتدایی خودم را رعایت کنم به هرحال اقدامات و رفتارهای خودمحورانه انجام شده است. عزیزی خادم می‌گوید با برداشتن من به فوتبال خیانت شده اما فوتبال یک موضوع بسیار بزرگ تر و فراتر از امثال من و شما است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    حالا کذب میگوید یا صحیح افاضه میفرماید . میلیاردها تومن پول بیت المال رو خورد آبی هم روش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس