دیدار سناتور ضد ایرانی آمریکا با مقام‌های ارشد عراق

یکی از سناتورهای ارشد جمهوری‌خواه که به مواضع ضد ایرانی مشهور است در سفر به بغداد با مقام‌های ارشد این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی روز دوشنبه با مقام‌های ارشد عراقی در بغداد دیدار کرد.

وی ابتدا با «برهم صالح» رئیس جمهور عراق دیدار کرد و طی آن درباره روابط دوجانبه میان بغداد و واشنگتن گفت‌وگو کرد.

 رئیس جمهور عراق در این دیدار بر اهمیت کاهش تنش‌ها در منطقه از طریق گفت‌وگو و پایان دادن به «حضور تروریست‌ها» در منطقه تاکید کرد.

برهم صالح بر نقش عراق در منطقه به عنوان محوری اساسی برای امنیت و ثبات در منطقه نیز اشاره کرد. 

گراهام نیز در این دیدار بر نقش فعال عراق در منطقه در ایجاد امنیت و ثبات تاکید کرد.

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق نیز یکی دیگر از مقام‌های عراقی بود که با لیندسی گراهام در بغداد دیدار کرد.

 دو طرف درباره تقویت روابط دوجانبه و توسعه آن در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی گفت‌وگو کردند.

لیندسی گراهام یکی از ضد ایرانی‌ترین سناتورهای آمریکایی در کنگره به شمار می‌آید. وی چندی پیش ایران را تهدید بزرگتری نسبت به روسیه و چین توصیف کرده بود. 

وی یکی از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای بود که در سال ۲۰۱۵ میان کشورهای ۵+۱ و ایران حاصل شده بود. 

گراهام یکی از تشویق کنندگان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا برای خروج از برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام بوده است. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهدات آن کشور از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد و سیاست موسوم به «فشار حداکثری» را در دستور کار قرار داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 0
    امریکا و انگلیس مهره ها را اجیر میکنن و از اونها تمام قد حمایت میکنن. اینکه فرمانده هان علمی و نظامی و سیاسی ما ترور بشند باعث میشه تا حیثیت سیاسی ما اطمه بخوره.
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس