کد خبر 1406518
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
کربلا

سازمان حج و زیارت به تازگی طرح «سفر ارزان‌قیمت عراق» را به اجرا گذاشته که قیمت آن به کمتر از سه میلیون تومان می‌رسد.

به گزارش مشرق، حمیدرضا محمدی، مدیرکل دفتر پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات درباره جزئیات سفر ارزان به عراق گفت: با توجه به تاکیدهای رییس‌جمهور درباره ارزان‌سازی و آسان‌سازی سفرهای عتبات عالیات برای همه اقشار جامعه، از طریق دفاتر خدمات زیارتی برنامه‌ریزی شد تا سفرهای ارزان‌قیمت زمینی با ارائه خدماتی آبرومندانه اجرا شود، قیمت این سفرها به کمتر از ۳ میلیون تومان می‌رسد.

او با اشاره به قیمت‌های غیرقابل کنترل و در حال افزایش بلیت هواپیما در مسیر عراق، اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد هزینه سفرهای هوایی به بلیت هواپیما اختصاص دارد و متاسفانه قیمت آن هر روز در حال افزایش است، برای همین طرح سفرهای ارزان به صورت زمینی و با اتوبوس اجرا می‌شود. اگر تدبیری از سوی شرکت‌های هواپیمایی صورت گیرد می‌توان در سفرهای هوایی عتبات عراق نیز کاهش قیمت را تجربه کرد. در حال حاضر قیمت بلیت تهران ـ نجف ۶ میلیون تومان است.

محمدی درباره سطح کیفیت خدمات طرح سفر ارزان‌قیمت عتبات توضیح داد: در این سفرها از هتل‌های درجه «ج» [مشابه درجه سه] استفاده شده است که به مراتب در فاصله دورتری از حرم‌ها قرار دارند. همچنین برنامه غذایی در این مدل از کاروان‌ها متفاوت است، مثلا اگر در کاروان‌های دیگر دو وعده غذایی کباب در نظر گرفته شود، در سفرهای ارزان، وعده‌های غذاها بیشتر خورشتی خواهد بود.

او اضافه کرد: تلاش شده است خدمات به گونه‌ای باشد که هزینه سفر در این طرح کاهش پیدا کند، با این حال تاکنون سفرهایی که با این قیمت اجرا شده بازخورد خوبی داشته و مسافران و زائران راضی بوده‌اند.

مدیرکل دفتر پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات افزود: در این طرح از هتل‌هایی استفاده شده که به نسبت قیمت پایین‌تری، در حدود چهار پنج دلار برای هر شب، دارند.

محمدی گفت: سازمان حج و زیارت درصدد است نرخ این سفرها را با استفاده از خدمات حسینیه‌ها برای افرادی که این شکل از سفرها در سلیقه‌شان است و شاید به صورت هیأتی سفر کنند، بیشتر کاهش دهد. تمام تلاش سازمان حج و زیارت بر این است که سفرهای عتبات عالیات و قیمت آن برای هر نوع قشر، سلیقه و درخواستی متناسب باشد.

طرح سفر ارزان عتبات عراق در مرحله نخست، از تهران آغاز شده و به گفته کارگزاران زیارتی که درحال اجرای این طرح هستند، ظرفیت کاروان‌های آن معمولاً به سرعت تکمیل می‌شود و جای خالی به ندرت پیدا می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    15 0
    استانبول که دورتره هوایی میبرن و میارن با هتل و غذا چهار میلیون اونوقت کربلا اینطور!!! یه جای کارتون میلنگه آقایان مسئول
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      12 0
      لنگی کار همون سازمان حج و زیارته
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    10 0
    هتل های درجه سه عراق مانند مسافرخانه های ناصرخسرو است تو رو خدا عزت زائر ایرانی را حفظ کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس