ارزیابی مدرس FIVB از شرایط والیبال ایران در مسابقات قهرمانی جهان

مدرس فدراسیون جهانی والیبال گفت: تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها روند رو به رشدی داشت و برای مسابقات قهرمانی جهان این روند باید ارتقا پیدا کند.

به گزارش مشرق، محمود افشاردوست در گفت‌وگویی در خصوص شرایط تیم ملی والیبال ایران برای مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: قبل از لیگ ملت‌ها نگران تیم ملی بودم. چون تغییرات زیادی در ترکیب این تیم رخ داده بود و نیاز به زمان داشت که به هارمونی برسد؛ اما بازی‌هایی که در لیگ ملت‌ها انجام داد باعث امیدواری شد و  نگرانی‌هایی که برای مسابقات قهرمانی جهان وجود داشت را کمتر کرد.

وی افزود: تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها روند رو به رشدی داشت و برای مسابقات قهرمانی جهان این روند باید ارتقا پیدا کند. بازی‌های دوستانه و حضور در جام واگنر می‌تواند در این خصوص کمک زیادی به تیم ملی والیبال کند.

مدرس فدراسوین جهانی والیبال درباره اینکه چه ارزیابی از حریفان ایران در مسابقات قهرمانی جهان دارد، گفت: آرژانتین سخت‌ترین حریف ایران در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی جهان است. این تیم در المپیک توکیو برنز گرفت و اصلا حریف آسانی محسوب نمی‌شود. نوع بازی آرژانتین تا حدودی شبیه بازی تیم ایران است و دارای بازیکنان بسیار خوبی در پست پاسور و همینطور پشت‌خط‌زن است. ضمن اینکه مربی باتجربه‌ای دارد.

عضو کمیته مربیان کنفدراسیون والیبال آسیا ادامه داد: تیم هلند هم متکی به نیمیر عبدالعزیز است. عبدالعزیز بازیکن بسیار بزرگی است و کادرفنی تیم ملی باید برای مهار او برنامه‌ریزی کند. مصر را هم نباید به هیچ عنوان دست کم گرفت؛ چرا که کیفیت خوبی دارد و قابل ایران انگیزه‌های زیادی دارد.

افشاردوست در خصوص اضافه شدن بازیکنانی همچون سید محمود موسوی، میثم صالحی، علی اصغر مجرد و جواد کریمی به تیم ملی اظهار داشت:  این بازیکنان می‌توانند به تیم ملی کمک کنند؛ اما تا مسابقات قهرمانی جهان زمان زیادی باقی نمانده  و شاید بهتر باشد که در این رقابت‌ها همان ۶ بازیکن اصلی تیم ملی در لیگ ملت‌ها به میدان بروند. البته جام واگنر برای هماهنگی بین بازیکنان مفید خواهد بود و کادرفنی تیم ملی فرصت خواهد داشت در این رقابت‌ها هم به ترکیب اصلی برسد و هم نقاط ضعفی که وجود دارد را رفع کند.

وی در مورد اینکه باید چه توقعی از تیم ملی والیبال در مسابقات قهرمانی جهان داشت، گفت: مسابقات قهرمانی جهان سطح بسیار بالایی دارد و توقع مردم و همینطور کارشناسان این است که به دور دوم صعود کند. ضمن انیکه  بازی‌های درخشان تیم ملی در لیگ ملت‌ها توقعات را بالا برده است. فراموش نکنیم فرمول مسابقات قهرمانی جهان تغییر کرده و از مرحله دوم، مسابقات حذفی می‌شود و هر بازی مثل یک فینال خواهد بود. به همین خاطر کادرفنی تیم ملی باید به گونه برنامه‌ریزی کند که در مرحله دوم با تیمی بازی کنیم که برای‌مان بهتر است.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون والیبال در پایان در خصوص اینکه بهتر است کاپیتان تیم ملی موسوی باشد یا عبادی‌پور، خاطرنشان کرد: هم موسوی و هم عبادی‌پور بازیکنان بزرگی هستند. در ورزش کشور ما رسم است که کاپیتانی به باتجربه‌ترین بازیکن سپرده می‌شود. عبادی‌پور در لیگ ملت‌ها توانست از عهده کاپیتانی تیم ملی به خوبی بربیاید و اگر موسوی هم کاپیتان شود می‌تواند وظایفش را به درستی انجام دهد. به نظر من هر کدام از این ۲ بازیکن کاپیتان شود مشکلی به وجود نمی‌آید. مهم این است که هدف واقعی تیم ملی برای بازیکنان تعریف شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس