کد خبر 1406544
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
انجام موفقیت آمیز اولین پیوند کبد کودک در تبریز

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) تبریز از انجام موفقیت آمیز پیوند کبد کودک ۹ ساله در این شهر خبر داد.

به گزارش مشرق، مجتبی محمدزاده از پیوند موفقیت آمیز کبد کودک ۹ ساله با وجود پیک هفتم کرونا در بیمارستان امام رضا(ع) خبر داد و اظهار کرد: به کوشش تیم فراهم آوری اعضای ارومیه و تبریز و همچنین تیم تخصصی پیوند کبد مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی امام رضا(ع) کبد اهدایی بیمار مرگ مغزی (دختر ۱۵ ساله) از بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه، به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انتقال یافت و به یک کودک ۹ ساله پیوند زده شد.

وی گفت: خوشبختانه با تلاش هماهنگ و دلسوزانه تمام اعضای تیم تخصصی پیوند مرکز، مخصوصا دکتر علی شریفی جراح پیوند کبد و دکتر مرجان دهدیلانی متخصص بیهوشی پیوند، بیمار۹ ساله با حال عمومی خوب تحت نظر بوده و مراحل بستری را پشت سر می‌گذارد.

محمدزاده افزود: پیوند کبد کودکان یک اقدام درمانی بسیار پیچیده و پیشرفته است که از نظر اجتماعی نیز دارای اهمیت بالایی است و خوشبختانه کشور ما جایگاه برجسته‌ای در این عرصه در منطقه غرب آسیا دارد. بیمارستان امام رضا(ع) با امکانات خوب و اساتید صاحب نام و با خدمات رایگان بخش پیوند در خدمت مراجعین ازنقاط مختلف کشور است.

این پیوند اولین پیوند کبد کودک، دوازدهمین پیوند کبد در سال جاری و در کل ۶۴ مین پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی تبریز است که در بزرگ‌ترین مرکز شمال‌غرب کشور، مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی امام رضا(ع) تبریز با موفقیت انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بشار عبدالواحد IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    11 0
    زنده باد پزشکان کشورم ایران
  • سعید رضایی 28 تنظیم کننده مشهد IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    8 0
    جانم ایران با اقتدار
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    6 0
    ان شاءالله به برکت ایام محرم و دعای عزاداران حسینی این کودک عزیز با عافیت کامل از بیمارستان مرخص شود. سلامتی و عزت بیشتر تیم پزشکی هم آرزوی قلبی ماست
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    4 0
    خداروشكر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس