مردم در عبور از حاشیه مسیل‌های استان تهران احتیاط کنند/بی‌توجهی کوهنوردان به هشدارها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به هشدار زرد هواشناسی از بارش‌های رگباری در مناطق شمالی و ارتفاعات شرقی استان خبر داد و گفت: مردم در عبور از حاشیه مسیل‌ها احتیاط کنند.

به گزارش مشرق، حامد یزدی مهر عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران از اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی در استان تهران خبر داد و اظهار داشت: با توجه به رشد ابرهای همرفتی و بارش‌های رگباری در ساعات عصر و شب که از امشب سه شنبه ۱۸ مرداد آغاز و تا پنج شنبه ۲۰ مرداد ادامه خواهد یافت که بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید در مناطق مستعد و احتمال تگرگ از مخاطرات این هشدار است.

وی به احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و جاری شدن روان آب و لغزندگی جاده‌های کوهستانی و وقوع صاعقه اشاره کرد و افزود: به همه مردم توصیه می‌شود در عبور از حاشیه مسیل‌ها احتیاط کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در ادامه نسبت به نفوذ و گسترش گرد و خاک انتقالی هشدار داد و گفت: با این پدیده، کاهش کیفیت هوا و دید را خواهیم داشت بنابراین به مردم توصیه می‌شود با توجه به احتمال شکستن درختان فرسوده از پارک خودرو در زیر درختان خودداری کرده و نسبت به آسیب به سازه‌های سست و خطر سقوط اجسام به ویژه تابوهای تبلیغاتی هوشیار باشند.

وی درمورد صعود به ارتفاعات نیز هشدار جدی داد و گفت: با وجود همه تذکرها و هشدارهای صادر شده به طور گسترده باز هم شاهد این هستیم که برخی کوهنوردان بی‌توجه به هشدارها اقدام به صعود ارتفاعات می‌کنند و حوادث تلخ و ناگوار رقم می‌خورد.

یزدی مهر خاطرنشان کرد: همانطور که شاهد بودیم در روزهای گذشته با وجود هشدارهای قبلی یکی از کوهنوردان به دلیل عدم همراه داشتن تجهیزات مناسب همچنین بی‌توجهی به توصیه‌های مدیریت بحران در مورد وضعیت جوی و سست بودن سنگ‌های ناشی از بارندگی‌ها و نصب چادر غیر استاندارد در محل نامناسب دچار حادثه شد و با سقوط سنگ فوت کرد بنابراین از همه عزیزان می‌خواهیم ایمنی را بر موارد دیگر مقدم بدانند.

به گزارش مشرق، طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی استان تهران از امشب تا روز پنجشنبه شاهد بارش‌های رگباری همراه با وزش باد شدید و احتمال تگرگ در سطح استان تهران خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس