صعود یک پله ای ایران با دو طلای کیانی و لطفی

تیم ملی تکواندو ایران در روز نخست مسابقات این رشته در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی موفق به کسب چهار مدال طلا و برنز شد.

به گزارش مشرق، رقابت‌های تکواندو در بازی‌های همبستگی اسلامی از ب صبح امروز با حضور ۲۴۸ تکواندوکار از ۳۹ کشور با قضاوت ۳۲ آغاز شد.

در روز نخست مبارزات اوزان ۵۷- و ۵۳- کیلوگرم در گروه زنان، ۵۴- و ۵۸- کیلوگرم در گروه مردان برگزار شد که تیم کشورمان موفق به کسب چهار مدال طلا و برنز شد.

ناهید کیانی در وزن ۵۳- کیلوگرم در مبارزه نهایی «اومایما ال بوشی» از مراکش با رنکینگ ۱۱ جهان را در ۲ راند متوالی شکست داد و عنوان قهرمانی و مدال طلا را کسب کرد. وی برای رسیدن به فینال بعد از یک دور استراحت، «مونیس اویماتوا» از تاجیکستان، «منیره عبدالواحد» از عربستان، «چاروس مایوموا» از ازبکستان را شکست داده بود.

حسین لطفی در وزن ۵۸- کیلوگرم دور اول را به دلیل غیبت حریفی از ساحل عاج پشت سر گذاشت و در ادامه «محسن رضایی» از افغانستان، «چوان وان تان» از مالزی و «ماگومدوف» از جمهوری آذربایجان را شکست داد راهی مبارزه پایانی شد و در این مرحله نیز «پولاد گورکم» از ترکیه را نیز از پیش رو برداشت و دومین طلای تکواندو چهارمین طلای کاروان ایران را به گردن آویخت.

مهدی حاجی موسایی در وزن ۵۴- کیلوگرم با برتری مقابل «خدابردیف» از ازبکستان و «چان وان تان» از مالزی راهی مرحله نیمه نهایی شد و در این مرحله نتیجه را به «دنیز» از ترکیه واگذار کرد و برنز گرفت.

در وزن ۵۷- کیلوگرم دختران هم نسترن ولی زاده پس از یک دور استراحت، «کامیلا آیموک آشیوا» از قزاقستان راهی نیمه نهایی شد و در پیکار با «کبرا آیگل» از کشور ترکیه، نفر یک رنکینگ المپیکی، دارنده مدال برنز المپیک توکیو، نقره جهان در سال ۲۰۱۷، در یک مبارزه نزدیک نتیجه را ۲ بر یک واگذار کرد و صاحب مدال ارزشمند برنز شد.

با محاسبه این چهار مدال، کاروان ورزشی ایران با ۴ طلا، هشت نقره و دو برنز و یک پله صعود به رده سوم رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس