ده‌ها پناهجو در آب‌های ساحلی یونان مفقود شدند

بر اساس اعلام رسانه ها، در حادثه غرق شدن یک قایق حامل پناهجویان نزدیک کشور یونان ده‌ ها نفر مفقود شده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، مقامات یونانی امروز چهارشنبه از مفقود شدن ده‌ ها نفر در جریان غرق شدن قایق پناهجویان در آب‌ های ساحلی این کشور خبر دادند.

به گفته گارد ساحلی این کشور، حادثه در جنوب شرقی دریای اژه روی داد و در جریان آن بین ۳۰ تا ۵۰ سرنشین قایق مفقود شدند.

این قایق که در پی وقوع حادثه، واژگون و غرق شد، حدود ۸۰ سرنشین داشت که به گفته مسئولان گارد ساحلی یونان ۲۹ نفر از آنها نجات یافته و زنده مانده‌ اند.

از سوی دیگر یک منبع یونانی به خبرگزاری فرانسه گفت که بیش از پنجاه تن از سرنشینان این قایقِ حامل پناهجویان مفقود شده‌ اند و اثری از آنها یافت نشده است.

این در حالی است که یک شبکه تلویزیونی یونانی در گزارشی که عصر چهارشنبه پخش شد، تعداد سرنشینان قایق حادثه دیده را بین ۳۰ تا ۶۰ نفر اعلام کرد که در صورت درستی آن شمار ناپدیدشدگان حداکثر ۳۰ نفر تخمین زده می‌ شود.

در این گزارش به نقل از نیکوس کوکالاس، سخنگوی گارد ساحلی یونان تاکید شده بود که «امکان ندارد این قایق بتواند ۸۰ مهاجر را با خود حمل کند، گفته می‌ شود که شمار سرنشینان کم‌ تر از این بوده است».

وی یادآور شد که با این حال، همانطور که قبلاً هم دیده شده، چنین قایق‌ هایی همیشه بیش از ظرفیت معمول خود سرنشین حمل می‌ کنند.

ویدئویی که پیش‌ تر در عصر روز چهارشنبه توسط گارد ساحلی یونان منتشر شد، تلاش یک بالگرد نیروی هوایی این کشور را در حال نجات دو بازمانده حادثه پیش از انتقال آنها به جزیره کارپاتوس نزدیک محل حادثه نشان می‌ داد.‌

به گزارش گارد ساحلی یونان، ۲۷ پناهجوی دیگر نجات یافته از این حادثه به نفتکشی در حال حرکت در آب‌ های ساحلی جزیره منتقل شدند.

چهار قایق از جمله دو قایق گشتی گارد ساحلی و یک بالگرد نیروی هوایی در عملیات نجات حادثه‌ دیدگان مشارکت داشتند اما وزش باز شدید عملیات جستجو را با دشواری همراه کرده بود.

سخنگوی گارد ساحلی یونان در کنفرانسی خبری با یادآوری این نکته که طی دو سال گذشته بیش از ۶ هزار نفر در دریای اژه نجات یافته اند، گفت: گارد ساحلی از صبح چهارشنبه بی وقفه به تلاش های خود برای نجات حادثه دیدگان ادامه می دهد.

بر اساس اطلاعاتی که منابع یونانی در اختیار خبرگزاری فرانسه گذاشتند، این قایق از آنتالیا، واقع در سواحل کشور ترکیه، به مقصد ایتالیا در حرکت بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سعید IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    1 0
    یونان وحشی پناهنده ها را به آب می‌اندازد که تاکنون چندین ایرانی نیز با آنها غرق شدند و ترکیه مسلمان تاکنون هزاران پناهنده را از آب ها نجات داده
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    1 0
    چرا خبر رو کامل نمیگی. متاسفانه یه عده هم ایرانی بودن. باید تاسف خورد به حال ایرانی هایی که مثل افغانیا و عراقی ها دنبال اینجور کارها هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس