نماینده افغانستان در سازمان ملل: اشرف غنی باید از مردم عذرخواهی می‌کرد

سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد در واکنش به اظهارات اخیر اشرف غنی رئیس جمهور فراری این کشور گفت که او باید از مردم افغانستان معذرت‌خواهی می‌کرد.

به گزارش مشرق، مصاحبه اخیر اشرف غنی رئیس جمهور فراری افغانستان با یک شبکه تازه تأسیس، واکنش‌های متعددی را در میان قشر سیاسی و مردم افغانستان به دنبال داشت.

به تازگی نصیر احمد فایق سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد گفتت که اشرف غنی باید در این مصاحبه از مردم افغانستان معذرت‌خواهی می‌کرد.

فایق افزود: «غنی در این گفت‌وگو تلاش کرد تا خود را در سقوط حکومت مقصر نداند و بیشتر روی واژه‌های عوام‌فریبانه تأکید کرد که حتی خود به آن‌ها باور نداشت».

اشرف غنی، رییس جمهور پیشین افغانستان در آستانه یک‌سالگی فرارش از این کشور با یک رسانه تازه تأسیس مصاحبه کرده و او در این گفت‌وگو به رقبای سیاسی خود می‌تازد و سعی می‌کند تا تمام تقصیر سقوط حکومتش را بر آنها تحمیل کند.

وی در این میان عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه پیشین افغانستان و زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه وقت آمریکا برای افغانستان و همچنین بسم‌الله محمدی وزیر دفاع این کشور و دیگر رقبای سیاسی خود ژنرال دوستم و عطامحمد نور را بیشتر از همه مقصر سقوط جمهوریت خوانده است.

این در حالی است که از سقوط حکومت سابق افغانستان توسط طالبان نزدیک به یکسال می‌گذرد و اما اشرف غنی رئیس جمهور سابق این کشور تاکنون هیچ توضیح قابل قبولی برای مردم افغانستان و جامعه جهانی ارایه نکرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس