روایت اوغلو از سطح روابط آنکارا با دمشق/ تاکید بر حفظ تمامیت ارضی و حل سیاسی بحران سوریه

وزیر امور خارجه ترکیه امروز پنجشنبه سطح روابط کشورش با سوریه را تشریح کرد و به اخبار منتشر شده در رسانه های ترکیه درخصوص احتمال تماس تلفنی بین روسای جمهور دو کشور واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری «ترک پرس»، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (پنجشنبه) در نشست خبری در حاشیه سیزدهمین کنفرانس سفرای ترکیه گزارش یک روزنامه ترکیه‌ای مبنی بر احتمال تماس تلفنی بین «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه را رد کرد و افزود: ارتباطی بین ترکیه و سوریه در سطح ریاست جمهوری و وزیران وجود ندارد. 

وزیر امور خارجه ترکیه "ارتباط کشورش با دولت سوریه را محدود به سطح سرویس‌های اطلاعاتی" دانست، گفت که ترکیه به مواضع خود در قبال بحران سوریه ادامه می‌دهد. 

وزیر امور خارجه ترکیه در پاسخ به سوالی در مورد میانجیگری روسیه بین ترکیه و  سوریه گفت: "طرف روسی از مدت‌ها قبل اصرار داشت که یک کانال ارتباطی بین آنکارا و دمشق باز شود و «اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در آخرین دیدار خود در سوچی به همتای روسی خود گفت که ارتباط بین سرویس‌های اطلاعاتی سودمندتر خواهد بود". 

برپایه این گزارش، چاووش اوغلو دستیابی "به صلح بین دولت سوریه و مخالفان را ضروری" دانست و اظهار داشت که "در صورت تداوم اختلافات بین دو طرف، صلح پایداری حاصل نخواهد شد". 

وی افزود: "برای جلوگیری از تجزیه سوریه، باید یک دولت قوی وجود داشته باشد که بتواند کنترل خود را بر تمام سرزمین‌های آن گسترش دهد و این تنها از طریق اتحاد و همبستگی حاصل می‌شود." 

اوغلو با بیان اینکه ما از ابتدا خواستار راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه بودیم، افزود: ما به تمامیت ارضی سوریه احترام می‌گذاریم و بر پاکسازی تمامی سرزمین‌های این کشور از وجود تروریست‌ها اصرار داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    1 1
    چی شد پس ترکیه حمله اش را به شمال روسیه انجام نداد؟ باز توزرد از آب دروند؟
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      1 1
      چی شد پس ترکیه حمله اش را به شمال سوریه انجام نداد؟ باز توزرد از آب دروند؟
  • علیرضا IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    1 3
    تمامیت ارضی سوریه نه در حرف بلکه در عمل تهدید به تجزیه کردید با لشکر کشی و تجاوزات و احداث پایگاه و پاسگاه ،اما حل سیاسی بحران سوریه هم با فشار وارد کردن به سوریه و اسکان مهاجران و مهاجمان اتراک آسیای مرکزی و اخوانیهای دنباله رو سیاست نو عثمانی گری هم حل خواهید کرد ،البته تا آن موقع سوریه در نقشه جهانی نخواهد بود ترکیه هم گرفتار جنگ فرسایشی با کردها و ارامنه ها خواهد شد
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 0
    عثمانی
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 1
    ما ایرانیان (نه فقط فارسها) در آنکارا گندم کاشته ایم زراعت کرده ایم.
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 0
    بخوانید"منظور از پاکسازی تمام سوریه از تروریست‌ها"بدانیدمنظور تاراج و به یغما بردن ثروت و دارائیهای منابع متعلق به سوریه ؛حتی بریدن و تکه تکه کردن خط تولید کارخانه ها و انتقال آن به ترکیه و ...
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 1
    ۹ سال قصاب و سلاخ مردم سوریه بودید ، زیر ساختهای کشورو همراه با تروریست های داعشی نابود کردین حالا از سطح روابط دمشق با انکارا خرف میزنید ؟؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس