کد خبر 1407264
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
کوثری

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر اصلاح‌طلبان واقعاً می‌خواهند که حق و عدالت در جامعه پیاده شود، باید صریحاً یادداشت میرحسین موسوی را محکوم کنند نه اینکه بخواهند به‌نوعی خودشان را تبرئه کنند.

به گزارش مشرق، در روزهای گذشته وب‌سایت منتسب به اعضای فراری جریان فتنه یادداشتی از میرحسین موسوی را منتشر کرد، یادداشتی که واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت. موسوی در این یادداشت مسائلی را در باره شهدای مدافع حرم و سردار شهید همدانی مطرح کرده که موجب انتقادهای بسیاری شد و حتی برخی اصلاح طلبان نیز به این یادداشت که گفته شده برای مقدمه یک کتاب نوشته شده، واکنش نشان دادند. این انتقادات البته همچنان از سوی جریانات مختلف ادامه دارد.

بر همین اساس و به دنبال واکنش‌ها و بازتاب‌هایی که در پی انتشار این یادداشت وجود دارد، گفت‌وگویی با اسماعیل کوثری نماینده مجلس شورای اسلامی داشتیم که در ادامه آمده است:

 همانطور که می دانید یادداشت اخیر میرحسین موسوی انتقادات بسیاری را به دنبال داشت و برخی معتقد بودند منطق خاصی در اظهارات اخیر میرحسین موسوی وجود ندارد، نظر شما در این باره چیست؟

 بله. بنده هم قبلا گفته ام که آقای موسوی در صحبت های خود منطق ندارد. بارها گفته ام در سال ۸۸ موقعی که از کمیسیون امنیت ملی مجلس به دفتر کار ایشان رفتیم و جلسه یک ساعت و چهل و پنج دقیقه ای گذاشتیم و خواستیم تا دلایل خود برای تقلب را ارائه کند، ایشان گفت که من نه شورای نگهبان را قبول دارم و نه وزارت کشور را. ما هم گفتیم خب اگر شما قبول نداری چرا در انتخابات اسم نوشتی و خواستی رئیس جمهور کشور بشوی؟ حال موقعی که دیدی رای نیاوردی این حرف را می زنی؟ گفتیم همین شورای نگهبان شما را تایید کرده و حالا شما می‌گویی قبول ندارم و...

خلاصه آقای موسوی در انتهای این جلسه گفت که اگر تمام آن سیزده میلیونی که به من رای دادند بگویند تقلب نشده من می گویم تقلب شده! و اینگونه نشان داد که هیچ منطقی ندارد.

الان هم همین است. آیا موسوی علم غیب دارد که چه کسی قرار است رهبر شود؟ اگر علم غیب دارد بگوید و اگر هم ندارد اجازه دهد که مطابق قانون اساسی،‌ مجلس خبرگان در این زمینه تعیین تکلیف کند.

البته بماند که همین شایعات نیز اساسا توسط خود موسوی و اطرافیانش منتشر شده. وگرنه ما تا کنون چیزی درباره آنچه موسوی گفته از کسی که نامبرده ندیده و نشنیده ایم. به نظر من این حرفها از سر عقده و حسادت هاست که زده می شود.

در یادداشت آقای موسوی درباره بحث بیداری اسلامی و حضور فرماندهان ایرانی در جبهه های فرامرزی نیز نکاتی مطرح شده، نظر شما در این باره چیست؟

بله مثل همین حرفهایی که در مورد سوریه و دفاع از حرم آل الله گفتند و ریشه شکل گیری داعش را بدون هیچ اساس و منطقی به بهار عربی و بیداری اسلامی ربط می دهند.

ما برای این می گوییم بیداری اسلامی که واقعا کشورهای مسلمان آمدند و این کارها را کردند. حالا چون غربی ها گفتند بهار عربی ما هم همان را بگوییم؟ مردم مسلمان برای بیداری اسلامی به میدان آمدند و این استکبار غربی بود که نگذاشت حرکت بیداری اسلامی در برخی جاها به هدف نهایی خود برسد. نباید ماجرا را وارونه روایت کنیم.

امثال سردار رشید اسلام شهید همدانی در جهت دفاع از حرم آل الله رفتند و این حملات به حرم ها توسط تفکرات داعشی، سابقه دار بوده است.

خانم کلینتون که سابقا وزیر امورخارجه آمریکا بود گفت که ما داعش را درست کردیم. زمانی که خود آمریکایی ها این را می گویند، امثال آقای موسوی می گوید چرا رفتید در سوریه جنگیدید؟ رزمندگان ما بنا به درخواست کشورهایی که مورد حمله داعش بودند و برای دفاع از مظلوم رفتند و جنگیدند. یادمان نرفته که داعش با گستاخی تا ۳۵ کیلومتری مرز ما آمده بود و اگر تدبیر رهبر انقلاب و مجاهدت امثال شهید سلیمانی و سردار رشید اسلام شهید حاج حسین همدانی نبود،‌ حالا باید در ایران با داعش و دشمن خارجی می جنگیدیم. اگر این شهدا مثل برخی بی عرضه ها دست روی دست می گذاشتند و می نشستند حالا چه کسی می خواست جوابگو باشد؟

سردار همدانی نه تنها در این مقطع برای دفاع به سوریه رفت بلکه از قبل از آغاز جنگ تحمیلی در برابر زورگویان و مستکبرین ایستادگی می کرد. من حداقل از ابتدای سال ۵۹ ایشان را می شناسم که در جهت آزادسازی شهر سنندج تلاش می کرد و جان خود را کف دستش گذاشته بود و اگر امروز می بینیم که کشور ما به این عزت و سربلندی رسیده و حتی با روسیه ماهواره به فضا می فرستیم،‌ نتیجه تلاش های این مجاهدان است. امثال آقای موسوی که خودشان اهل دفاع نیستند به این بزرگان می تازند.

برخی اصلاح طلبان هم به یادداشت آقای موسوی واکنش نشان دادند، این موضوع را چگونه تحلیل می کنید؟

 اگر اصلاح طلبان  واقعا می خواهند که حق و عدالت در جامعه پیاده شود، باید صریحا بیایند و نوشته‌های موسوی را محکوم کنند نه اینکه بخواهند به ظاهر و فقط به نوعی خودشان را تبرئه کنند و خود را مثلا صلح طلب و متعهد به انقلاب نشان دهند در صورتی که می دانیم خطاهایی که رخ داده باید برطرف شود.

هرچند که به نظر می رسد این حرکت، یک مسئله فکر شده و هماهنگ شده بود که مطلبی که برای مقدمه یک کتاب نوشته شده را سریعا پخش کردند و هدف اینها از این حرکات این است که فقط بگویند ما هستیم، این در صورتی است که مردم ایران دیگر اینها را شناخته اند و چنین حرکاتی نزد افکار مردمی مردود و بی تاثیر است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    1 10
    نمیخواهیم محکوم کنیم هر کی آزاده نظر خودش رو بگه
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      4 0
      احسنت،کاملا منطق آقای کوثری درست است.دقت کنید در کامنتها کسی جواب منطقی نتوانسته بدهد.اگه جمهوری اسلامی رو قبول نداری،باید بپذیری که او هم تو رو قبول نداره.اگه نظام بد است خودتان جزئی از اون هستید پس.یه بام و دو هوا تون ... .
  • توکل کوهی IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    2 0
    مرگ بر ضدانقلاب و مخالفین نظام اسلامی چرا به اوضاع معیشتی کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی رسیدگی نمی کنید چرا به عنوان هیئت علمی دانشگاه با ۱۵ سال خدمت صادقانه شرمنده خانواده باشیم و شما حقوق نجومی بگیرید؟ چرا به رفتارهای سیاسی مخالفان فقط متمرکزید؟آیا دیگر مسائل اولویت ندارند؟به والله در تنگنا هستیم.احدی از بزرگان هم اقدامی برای تعیین تکلیف دانشگاه آزاد اسلامی نمی کند...
  • NL ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    3 0
    حالا داستان جمع کردن ارازل و اوباش برای رفع فتنه 88 راست است یا نه؟
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 0
    آقا مگر اصلاح طلب ها نمرده اند اگر مرده آمد که لگد به مرده می زنید اگر هم نه ، بقول معروف فیل مرده و زنده اش یک قیمت است ، که بدا به حال شما
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    1 0
    اصلاح طلب یعنی آشوب و تحریم ماندم چگونه هست هنوز به این طیف ضد امنیت ملی اجازه رخنه در حکومت داده می شود
  • مجید IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 0
    دو قطبی در کشور ایجاد کردن ضربه به مردم و منافع کشور است
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 1
    اگر اصلاح طلبان غیرت داشته باشند با دادن بیانیه ای از اظهارات میرحسین موسوی برائت می جویند و اگر نه، نه
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 0
    مگه خودتون تا حرف از سابقه جبهه فلان شخص ناسازی میشه نمیگید شمر هم رزمنده پا به رکاب امام علی (ع) بود!...حالا برای شما شد اعتبار؟
  • عطار IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    1 0
    افسادطلبان از این حرف ها خوشحال و سرمست هستند حالا بیایند محکوم کنند؟؟؟؟
  • مهران IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 1
    با سلام اصلاح طلبها چهره نرم گروه برانداز سازمان منافقین خلق در کشورند. هر کجا فتنه ای در ایران بر پا شود ، یک پای اصلی آنرا آنها تشکیل میدهند. فتنه سال ۸۸ هم با کمک بی چون و چرای آنها از موسوی صورت گرفت.
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 2
    باشه، چشم. جوووون بگیر بشین
  • سید سعید IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
    0 0
    دو طرف ۸۸ موسوی و احمدی نژاد الان کجان؟
  • رضا IR ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    چه عجب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس