کد خبر 1408092
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
خودرو

نسل چهارم تویوتا یاریس بسته به بازارهای مختلف، اشکال و نسخه‌های متفاوتی دارد.

به گزارش مشرق، این خودرو در بازار اروپا در نسخه‌های هاچ‌بک سه‌در و پنج‌در و همین‌طور کراس‌اوور یاریس کراس عرضه می‌شود درحالی‌که در تعداد کمی از مناطق جهان نسخه اسپرت و آتشین GR یاریس ارائه می‌شود. حتی تا چندی پیش، نسخه ری‌بج شده مزدا ۲ با نام یاریس در آمریکای شمالی عرضه می‌شد و حالا نیز یک یاریس سدان جدید برای بازارهای نوظهور معرفی شده است. این خودرو یک سدان ساب‌کامپکت کوچک است که در تایلند رونمایی شده است.

 

این خودرو که به نام یاریس آتیو شناخته می‌شود، با ارائه تجهیزات فراوان با قیمتی مقرون‌به‌صرفه، قطعاً به یکی از گزینه‌های قابل‌توجه در بخش B بازار تبدیل خواهد شد. قیمت این سدان جدید ژاپنی بسته به تیپ بین ۱۵,۳۰۰ تا ۱۹,۵۰۰ دلار (۴۵۰ تا ۵۸۰ میلیون تومان) خواهد بود که یعنی نسخه پایه آن تقریباً هم‌قیمت دنا پلاس در بازار کشورمان است. حتی تیپ پایه یاریس آتیو هم به‌صورت استاندارد به نمایشگر هشت اینچی لمسی، رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی، چراغ‌های جلوی LED و استارت دکمه‌ای مجهز است درحالی‌که در تیپ اسمارت نمایشگر بزرگ‌تر ۹ اینچی و پورت‌های USB عقب هم ارائه می‌شود.

تویوتا یاریس جدید معرفی شد +عکس

این سدان کوچک در تیپ پریمیوم هم از کنترل تهویه اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب و کروز کنترل تطبیقی بهره می‌برد. بالاترین تیپ این خودرو هم پریمیوم لاکچری نام داشته و به ویژگی‌های لوکسی مثل سیستم صوتی پایونر با شش بلندگو مجهز است. تویوتا در بخش سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده هم هیچ کم و کسری نگذاشته و یاریس آتیو را به پکیج Safety Sense مجهز کرده است که شامل هشدار پیش از برخورد، هشدار خروج از خط و سیستم‌های دیگری مثل پایش نقاط کور در تیپ‌های بالاتر می‌شود.

داخل خودرو به لطف ترکیب ساده داشبورد و متریال لوکسی مثل تودوزی چرم مصنوعی قرمزرنگ که در تصاویر دیده می‌شود، شاهد طراحی مدرنی برای این کلاس هستیم. در اینجا سیستم اطلاعاتی-سرگرمی از اندروید اتو و اپل کارپلی برخوردار است در تیپ‌های بالاتر نورپردازی داخلی ۶۴ رنگ هم ارائه می‌شود. صفحه آمپر نیمه دیجیتالی ۷ اینچی و غربیلک فرمان جدید با دکمه‌های فراوان هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این سدان جدید ژاپنی هستند.

تویوتا یاریس جدید معرفی شد +عکس

یاریس آتیو در ظاهر اساساً شبیه یک بچه کرولا به نظر می‌رسد. در جلوی خودرو، ورودی هوای بزرگی بخش عمده سپر را پوشانده و دو چراغ تهاجمی که توسط یک‌تریم تزئینی به هم متصل شده‌اند آن را احاطه کرده‌اند. پروفیل جانبی یاریس آتیو با تناسبات بهتر و رینگ‌های ۱۶ اینچی بزرگ‌تر، عضلانی‌تر و لوکس‌تر از یاریس سدان‌های قبلی به نظر می‌رسد درحالی‌که عقب خودرو با چراغ‌های تیز افقی و فرمی که به فست‌بک نزدیک‌تر است، نمای اسپرتی به خود گرفته است. تویوتا همچنین مجموعه‌ای از قطعات اسپرت‌تر را هم به‌عنوان بخشی از پکیج Presto برای یاریس آتیو ارائه می‌کند که شامل سپرها و رکاب‌های اسپرت به همراه یک بال عقب جذاب می‌شود.

تویوتا یاریس جدید معرفی شد +عکس

یاریس آتیو برخلاف یاریس هاچ‌بک بازار اروپا که روی پلت‌فرم TNGA-B ساخته شده، از پلت‌فرم جهان جدید دایهاتسو یا DNGA استفاده می‌کند. به همین دلیل، این سدان ژاپنی با ۴,۴۲۵ میلی‌متر طول، ۱,۷۴۰ میلی‌متر عرض و ۱,۴۸۰ میلی‌متر ارتفاع، کمی بزرگ‌تر از قبل شده است. بزرگ‌ترین تغییر اما در فاصله محوری خودرو ایجاد شده که با افزایشی ۷۰ میلی‌متری به ۲,۶۲۰ میلی‌متر رسیده است.

بدیهی است که از یک سدان کوچک اقتصادی نباید انتظار پیشرانه قدرتمندی را داشت و زیر کاپوت یاریس آتیو هم یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته است که ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور صرفاً از طریق یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد. در این سدان کوچک همچنین سه حالت رانندگی مختلف بنام‌های معمولی، اقتصادی و اسپرت تعبیه شده است. ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ و تعلیق مک‌فرسون در جلو و فنرهای پیچشی در عقب هم از دیگر ویژگی‌های یاریس آتیو هستند.

تویوتا یاریس جدید معرفی شد +عکس

به‌طورکلی، یاریس آتیو جدید در دنیایی که پر از شاسی‌بلند نماها شده است، خودروی ساده و جذابی است که حتی می‌تواند در اروپا هم رقیبی برای داچیا لوگان باشد. این خودرو در کارخانه تویوتا در تایلند تولید و از آنجا به بیش از ۳۵ کشور صادر می‌شود. این خودرو در برخی بازارها با نام ویوس شناخته می‌شود.

منبع:چرخان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    12 0
    ایکاش میشد همین خودروها رو با مشارکت تویوتا تو ایران خودمون می ساختیم .یک تویوتا با امکانات استاندارد وکیفیت واقعا بالای تویوتا هم قیمت دنا پلاسی هست که اصلا حرفی برای گفتن جلوی یاریس نداره .اینجا برق وگاز وکارگر ارزون هست مواد اولیه هم فراوان اما مدیران نالایق ...
    • مرتضی IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      1 0
      تویوتا سالهاست که جز تحریم کنندگان ایرانه.
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    3 0
    هم قیمت دنا بیچاره مردم ایران بدبخت مردم ایران
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    3 0
    الهی چرخ یاریس بخوره تو سر اون مدیران نالایق و بی عرضه داخلی
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 0
    آخر واردات خودرو که وزیر دروغگو صمت وعده داد چی شد؟؟ بزک نمیر بهار میاد کمپوزه خیار میاد!!!
  • . IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 0
    اونوقت تو ایران ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس