گمانه‌زنی‌ها درباره عامل احتمالی لو دادن ترامپ به اف‌بی‌آی

برادرزاده رئیس جمهور سابق آمریکا گفت احتمالا داماد او درباره وجود اسناد محرمانه در عمارت وی در فلوریدا به به اف‌بی‌آی اطلاع داده است.

به گزارش مشرق، «ماری ترامپ» برادرزاده رئیس جمهور سابق آمریکا گفته است، احتمالاً «جرد کوشنر» داماد وی عامل لو رفتن وجود اسناد محرمانه در عمارت «مارا ئه لاگو» است.

 ماری ترامپ در مصاحبه جدیدش درباره اینکه چه کسی وجود اسناد محرمانه در عمارت اعیانی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا را گزارش کرده گفت: «انتخاب میان افراد سخت است».

با این حال او به کوشنر اشاره کرد که همسر «ایوانکا ترامپ» دختر ارشد رئیس جمهور سابق آمریکا است. کوشنر و ایوانکا هردو از مشاوران ارشد کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری ترامپ بودند.

ماری ترامپ گفت: «فکر می‌کنم باید خیلی دقیق این را در نظر بگیریم که چرا جرد دو میلیارد دلار پول گیرش آمد. باید با دقت ببینیم که چرا او طی ماه‌های گذشته ساکت بوده و باید به این فکر کنیم که چه کسی می‌تواند در لو دادن ترامپ نقش مهمی داشته باشد تا خودش را از دردسر نجات داده یا دستکم مخمصه‌ای که در آن قرار دارد کمتر کند».

برادرزاده ترامپ که چندی پیش کتابی علیه او نوشته در ادامه گفت: «به نظر می‌رسد کسی در جایگاه جرد این کار را کرده باشد. نمی‌گویم کار جرد بوده اما ممکن است باشد».

پیش‌تر «مایکل کوهن» وکیل و کار چاق‌کن سابق ترامپ نیز درباره عامل احتمالی لو دادن ترامپ گفته است: «این فرد قطعاً یکی از اعضای حلقه داخلی ترامپ است. متعجب نمی‌شوم اگر بفهمم که جرد یا یکی از فرزندان [ترامپ] این کار را انجام داده باشد».

ماه فوریه ۲۰۲۲، هنگامی که کمیته تحقیق درباره حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره در حال بررسی اسناد آرشیو ملی بود مشخص شد که رئیس جمهور سابق آمریکا پس از خروج از کاخ سفید چندین جعبه اسناد رسمی دولت را به عمارت اعیانی خود به اسم «مار ئه لاگو» منتقل کرده است. در میان این اسناد، نامه‌های گرم و صمیمی بین او و رهبر کره شمالی نیز پیدا شدند.

بعد از این اتفاق، روز چهارشنبه هفته گذشته نیوز ویک افشا کرد که یک فرد نزدیک به ترامپ به اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) خبر داده که رئیس جمهور سابق آمریکا همچنان اسناد و مدارکی را نزد خود نگه داشته است. این اظهارات در نهایت به تفتیش عمارت ترامپ و ضبط چند جعبه دیگر از اسناد منتج شد.

رئیس جمهور سابق آمریکا بامداد ۱۸ مرداد اعلام کرد عمارت او در فلوریدا، تحت محاصره، یورش و اشغال گروه بزرگی از ماموران اف‌بی‌آی قرار گرفته و آنها حتی گاوصندوق وی را نیز تفتیش کردند.

روزنامه «نیویورک تایمز» درباره دلیل این بازرسی به نقل از یک منبع آگاه مدعی شده بود: «صندوق‌هایی که ترامپ پس از خروج از کاخ سفید به مار-ئه-لاگو منتقل کرد، حاوی اسناد محرمانه و طبقه‌بندی شده بود. ترامپ در بازگرداندن ۱۵ جعبه حاوی محتویات درخواست شده توسط مقامات آرشیو ملی، ماه‌ها تأخیر کرده بود».

گزارش‌ها نشان می‌دهد که به دنبال حمله اف بی آی به عمارت ترامپ، تهدیدات علیه اف بی آی افزایش یافته است به طوریکه «کریستوفر رِی» رئیس اف‌بی‌آی چهارشنبه تهدیدات علیه پلیس فدرال را که پس از تفتیش عمارت ترامپ در فلوریدا صورت گرفت، محکوم کرد و آن را «تاسف‌آور و خطرناک» خواند.

در روزهای گذشته گزارش‌هایی از لحن انتقام‌جویانه و تهدیدآمیز هواداران ترامپ علیه اف‌بی‌آی منتشر شده است. رسانه‌ها چند روز پیش گزارش دادند پس از حمله اف‌بی‌آی به عمارت دونالد ترامپ در فلوریدا، استفاده از اصطلاح «جنگ داخلی» در توییت کاربران آمریکایی به شدت افزایش یافت.

هجوم مأموران (اف‌بی‌آی به عمارت لوکس ترامپ واکنش‌های تند جمهوری‌خواهان را نیز به دنبال داشت. «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت: «آیا پذیرفتنی است که ۹۰ روز مانده به انتخابات میان‌دوره‌ای [کنگره] دنبال ترامپ بیافتید؟ امروز مسیر رئیس جمهور ترامپ برای نامزد شدن بسیار عریض‌تر از دیروز است و احتمال انتخاب مجدد او از دیروز بیشتر است».

«مت رینالدی»‌ رهبر جمهوری‌خواهان ایالت تگزاس نیز در پیام توئیتری تندی نوشت: «اف‌بی‌آی را منحل کنید. بایدن و گارلند اف‌بی‌آی را به ابزاری سیاسی برای نفع رساندن به دموکرات‌ها و هدف قرار دادن هرکسی تبدیل کرده‌اند که علیه دستورکار افراطی آن‌ها حرفی بزند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    2 1
    کوشنرجاسوس درخونه ی ترامپه چون ترامپ حرفهای ضدحمایت ازاسراییل زده وبخاطرجوکاخ سفیدچون ضدیت باجمهوری خواه ودموکرات داره اسراییل میخوادنابودش کنه شایدم میخوان تو جنگ داخلی صهیونیستهاخودشون روبی طرف نشون بدن تابخاطراین همه فسادی که درامریکا براه انداختن موردحمله وهجمه قرارنگیرن
    • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      1 0
      ترامپ ... سگ اسرائیل هست
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 0
    کار جراد نیست اما اسرائیل می خواهد رابطه بین او و ترامپ را به هم زند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس