اعطای ۲۰۰ متر زمین، وام و صدور پروانه به مردم برای ساخت مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: در شهرهایی که زمین کافی وجود دارد، ۲۰۰ متر زمین علاوه بر وام و موارد مربوط به صدور پروانه به مردم اعطا می‌شود تا خود به ساخت مسکن اقدام کنند.

به گزارش مشرق به نقل از صدا و سیما، رستم قاسمی در جلسه اعطای حکم اعضای نهمین دوره شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار کرد: بیش از ۸ میلیون مستأجر و جوانان در کشور وجود دارد که به علت نداشتن مسکن ازدواج نکرده‌اند. بنابراین سازمان نظام مهندسی در جبران عقب‌ماندگی ساخت مسکن نقش‌آفرینی کند.

وزیر راه و شهرسازی مهم‌ترین راه‌حل بازار مسکن را نزدیک کردن عرضه به تقاضا دانست و گفت: برای این کار حداقل به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان در سال برای ساخت یک میلیون مسکن نیاز است.

به گفته قاسمی، تاکنون زمین برای حدود ۷۰ درصد نهضت ملی مسکن تأمین شده و طبق دستور رئیس جمهور باید تا پایان شهریور تکلیف زمین‌های مورد نیاز ۴ میلیون مسکن مشخص شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در شهرهایی که زمین کافی وجود دارد، ۲۰۰ متر زمین علاوه بر وام و موارد مربوط به صدور پروانه به مردم اعطا می‌شود تا خود به ساخت مسکن اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 1
    اینایی که میگید چرا من مستاجر هیچ وقت نمی بینم ؟ به کی میدید؟ نشون بدید ما هم بدونیم وام فرزند آوری رو هم که بانک ها نمیدن
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 1
    همش وعده وعید.اهن ...
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 1
    چه عالی . برگردیم به شهر سازی عادی و معمول با فرهنگ قدیمی خویش . مثلا چیه برج ساخته میشه . جا برای پارکینگ باندازه مورد نیاز نیست و علاوه بر راهبندان اشکالات دیگر نیز موجب میشود . دلگیر و بدون نشاط لازم . یک باغچه کوچک چقدر برای روحیه و فرحبخشی و سلامت آدمها موثره و احساس بهتر زنده بودن . بازی بچه ها تو حیاط . فراموش نا شدنی . لبخند بیاد روزهای خوش با هم بودن . ممنون از وزیر محترم و همه دست اندرکاران . موفق باشید .
  • صالح IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    0 1
    واقعا زمین واسه ساختن خانه میدن میشه بگین کجا برم درخواست بدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس