کد خبر 1408365
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
افزایش تهدیدها علیه پلیس آمریکا در پی تفتیش اقامتگاه ترامپ

با گذشت یک هفته از یورش ماموران اف‌بی‌آی به اقامتگاه ترامپ در فلوریدا، پلیس فدرال و وزارت امنیت داخلی نسبت به افزایش تهدیدات علیه ماموران مجری قانون هشدار دادند.

به گزارش مشرق، پلیس فدرال آمریکا (FBI) و وزارت امنیت داخلی (DHS) در بیانیه ای هشدار دادند که در پی بازرسی ماموران "اف‌بی‌آی" از اقامتگاه "مار-آ-لاگو" «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین در هفته گذشته، تهدیدها علیه مقامات فدرال مجری قانون افزایش یافته است.

شبکه خبری "ان‌بی‌سی‌نیوز" در گزارشی به نقل از منابع ناشناس، آورده است که به نهادهای فدرال توصیه شده که تهدیدات احتمالی علیه مجریان قانون از طریق رسانه‌های اجتماعی را زیر نظر بگیرند.  

نهادهای فدرال همچنین در مورد وجود تهدید بالقوه استفاده از "بمب کثیف" (نوعی سلاح انفجاری که در آن از یک انفجار غیرهسته‌ای استفاده می‌شود و به دلیل آلوده کردن محیط به مواد رادیواکتیو گاه جزو سلاح‌های هسته‌ای به‌شمار می‌رود) در مقر پلیس فدرال و سایر تهدیدهایی که جنگ داخلی و شورش مسلحانه نامیده شده هشدار دادند و افزودند که این تهدیدها ممکن است شامل "اهداف، تاکتیک ها و تسلیحات خاص باشد.

براساس بیانیه وزارت امنیت داخلی، گفته می شود حتی برخی اطلاعات شخصی مانند آدرس و هویت اعضای خانواده ماموران به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شده است.

در این بیانیه، زمان برگزاری انتخابات میان دوره ای در نوامبر سال جاری (آبان) را برهه ای برای تشدید تنش ها دانسته است.

ماموران اف‌بی‌آی براساس آخرین بازرسی ها از اقامتگاه ترامپ، ۱۱ مجموعه اسناد محرمانه ای را که رئیس جمهوری پیشین از کاخ سفید خارج کرده بود به دست آوردند.

به تازگی نیز یک مظنون مسلح به نام «ریکی والتر شیفر» پس از تلاش برای ورود به دفتر اف‌بی‌آی در "سینسیناتی" ایالت اوهایو و شلیک به سمت ماموران پلیس کشته شد.

اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای درباره گزارش‌های وزارت امنیت داخلی اعلام کرده است که به همکاری نزدیک با مجریان قانون برای آماده باش در برابر هر نوع تهدیدی ادامه خواهد داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 0
    احتمالا تابستان داغ داره برای امریکا شروع میشه از قدیم گفتن چاه نکن بهر کسی ولی سران امریکا حالیشون نشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس