کد خبر 1408386
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
اعزام نیروهای نیوزیلند برای آموزش سربازان اوکراینی

نیوزیلند اعلام کرد که نیروهای بیشتری را برای آموزش سربازان اوکراینی‌ به انگلیس می‌فرستد.

به گزارش مشرق، «جاسیندا آردرن» نخست‌وزیر نیوزیلند، در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد نیروهای بیشتری از این کشور را به انگلیس بفرستد تا به نیروهای اوکراینی در آنجا آموزش دهند.

به گزارش رویترز، آردرن اعلام کرد ۱۲۰ نیروی دیگر از نیروهای دفاعی نیوزیلند به انگلیس اعزام خواهند شد تا سربازان اوکراینی را آموزش دهند. او در این خصوص ادعا کرد: «ما کاملا واضح این را بیان کردیم که نیوزیلند به درخواست اوکراین برای حمایت عملی پاسخ خواهد داد، زیرا آن‌ها در حال دفاع از میهنشان هستند.»

آردرن در ادامه افزود: «ما می‌دانیم که اولویت اول برای اوکراینی‌ها در حال حاضر آموزش نیروهایشان است و نیوزیلند هم مفتخر است که در کنار برخی از کشورها به چنین درخواستی پاسخ می‌دهد.»

«مهارت‌های اصلی برای موثر بودن در نبردهای خط مقدم از جمله حمل سلاح، کمک‌های اولیه رزمی، قانون عملیاتی و سایر مهارت‌های سربازی» از جمله مواردی خواهد بود که به این سربازها آموزش داده خواهد شد.

براساس گزارش‌های منتشر شده ارسال این نیروها در سه هفته آینده قدم به قدم انجام خواهد شد و در نهایت همگی ۱۲۰ نیرو در ۳۰ نوامبر در این کشور خواهند بود.

در حال حاضر حمله روسیه به اوکراین وارد هفتمین ماه شده است و هفته جاری آمریکا هم اعلام کرد قصد دارد  ۲۶۰ سرباز دیگر را برای حمایت از متحدان اروپاییش به اروپا اعزام کند. رسانه‌ها می‌گویند اکنون حدود ۱۰۰ هزار نیروی آمریکایی در اروپا حضور دارند. این رقم قبل از اینکه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، به نیروهای مسلح خود دستور حمله به اوکراین را بدهد، حدود ۸۰ هزار نفر بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس