جمع‌آوری بیش از ۱۶ هزار معتاد متجاهر/برای نوسازی مناطق آسیب‌پذیر تهران تسهیلات پرداخت می‌شود

استاندار تهران گفت: ۱۹ هزار و ۲۰۰ ظرفیت با پیگیری و جدیت دستگاه‌ها، برای نگهداری معتادان ایجاد شد و اکنون ۱۶ هزار و ۳۰۰ معتاد متجاهر جمع آوری، پذیرش و در مراکز نگهداری می‌شوند.

به گزارش مشرق، محسن منصوری روز دوشنبه در جلسه قرارگاه خدمات اجتماعی استان تهران با اشاره به اینکه یکی از جلسات مهم و ثابت استانداری جلسات قرارگاه خدمات اجتماعی است اظهار داشت: آمار دقیقی از معتادان متجاهر وجود ندارد اما پیش‌بینی می‌شود که حدود ۲۴ تا ۲۵ هزار معتاد متجاهر در سطح استان تهران وجود داشته باشد.

وی با اشاره به موضوع ساماندهی معتادین متجاهر افزود: پنج تا ۶ هزار ظرفیت جدید به زودی ایجاد می‌شود تا به عدد نهایی ۲۵ هزار نفر برسیم و در این زمینه، دستگاه‌ها با جدیت کار را دنبال می کنند.

منصوری با اشاره به تمرکز خدمات رسانی در مناطق خاص آسیب‌دیده استان تهران گفت: به دستگاه‌ها مأموریت داده شد تا تمرکز خدمات و خدمت‌رسانی در برخی مناطق انجام شود که طبق گزارش در برخی از مناطق به صورت صد در صدی پوشش بیمه سلامت انجام شده و میزهای خدمت اشتغال ایجاد شده تا هر فردی متقاضی کار باشد توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به مجموعه تولیدی و صنعتی ارجاع داده شود.

وی ادامه داد: طرح ساماندهی صنوف و املاک در این مناطق اجرایی شده، در حوزه بهداشت و درمان نیز خدمات مختلف انجام شده و افراد کم برخوردار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار گرفتند.

استاندار تهران تاکید کرد: اصلاح بافت فرسوده و محیط کالبدی این مناطق نیز پیگیری می شود زیرا سیمای بصری این مناطق بعضا باعث ایجاد مسائل اجتماعی می‌شود که باید تسهیلات خاصی به آنها اختصاص یابد و طبق توافق با رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی مقرر شده برای این مناطق تسهیلات ویژه برای بازسازی و نوسازی واحدهای فرسوده در نظر بگیریم.

منصوری با اشاره به دستور مکتوب رئیس جمهور برای اختصاص تسهیلات در این زمینه افزود: فرایند اجرایی کار پیگیری می‌شود تا با تسهیلات و معافیت‌های مختلف از جمله پرداخت عوارض، سیما و منظر شهری این مناطق تغییر پیدا کند البته مختص به یک محله نیست و در محله های مختلف قابل تعمیم است، ضمن اینکه شهرداری نیز پای کار بوده و کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی طی می‌شود و در مجموع تغییر طرح تفصیلی این مناطق به رفع آسیب‌های اجتماعی منجر می شود.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی معتادان متجاهر مربوط به کل استان تهران است زیرا درهم‌تنیدگی اجتماعی میان شهرستان‌های تهران با تهران وجود دارد و در مورد مهاجرت معتادان متجاهر به پایتخت نیز نگاه ملی داریم و مسئله سایر استان‌ها را مسئله خود می‌دانیم تا این مشکل حل و فصل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 0
    سلام یه سری به کوچه پس کوچه میدان .....بزنید پراست از افراد متجاهر معتاد ساقی و غیره کاش اینها را هم جمع آوری می کردند.
  • DE ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    0 0
    ۱۹ هزار و ۲۰۰ ظرفیت با پیگیری و جدیت دستگاه‌ها، برای نگهداری معتادان ایجاد شد و اکنون ۱۶ هزار و ۳۰۰ معتاد متجاهر جمع آوری، پذیرش و در مراکز نگهداری می‌شوند./ حیف که نه میشه باهاشون برق تولید کرد نه باربرد نه کاری از دستشون میاد فقط میخورن و میخوابند و دود میکنند .اگر حال راه رفتن داشتند 100 تا 100 تا میبستنشون به گاری برای جابجائی بار خرد کردن گندم در آسیا یا تولید برق. یک مشت انگل اجتماع که تمام ... و تنبلی و نفهمی و جنایت خودشون را میگذارن تفصیر اجتماع خب این همین اجتماعیست که دهها میلیون آدم و دانشمند و نخبه و دکتر مهندس و انسان....تحویل داده.
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 0
    لطف کنید الباقی را هم بگیرید و در یکی از جزایر این افراد را برای حداقل 15سال نگهداری کنید . خودشان با قلاب ماهی بگیرند و بخورند . از سامانه های برق و طبخ خورشیدی استفاده کنند . تا مردم یک عمر دعا گوی شما باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس