توضیح روسیه درباره تحویل سامانه‌های اس-۴۰۰ به هند

یک شرکت روسی درباره تحویل محموله‌های بعدی سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ به هند توضیح داد.

به گزارش مشرق، مدیر یک شرکت روسی روز دوشنبه اعلام کرد، تحویل سامانه‌های پدافند موشکی اس-۴۰۰ ساخت این کشور به هند، طبق برنامه قبلی انجام می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، مدیر شرکت واردات و صادرات صنایع نظامی «روسوبورونکسپورت» گفت: «قرارداد با هند به طور موفقیت آمیزی اجرایی شده است».

این مقام روس گفت: «در آینده نزدیک، دومین محموله را ارسال می‌کنیم. محموله اول قبلاً ارسال شده است. در این زمینه بیش از دویست متخصص تعلیم داده شده‌اند. تمام پنج محموله تا پایان سال ۲۰۲۳ تحویل داده می‌شوند».

این در حالی است که دولت هند طی ماه‌های گذشته بابت تداوم همکاری‌ها و خرید حامل‌های انرژی از روسیه مورد انتقاد کشورهای غربی قرار گرفته است. غربی‌ها می‌گویند از دهلی‌نو انتظار دارند از تحریم‌های وضع شده علیه مسکو بابت جنگ اوکراین تبعیت کند.

امروز (دوشنبه) منابع رسانه‌ای از مسکو گزارش دادند، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به «داروپادی مورما» رئیس‌جمهور هند و «نارندرا مودی» به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال هند پیام فرستاد و به آنها تبریک گفت.

در این پیام آمده است: ««در دهه‌های پس از استقلال، کشور شما، در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصاد، حوزه اجتماعی، علم و فناوری به پیشرفت‌های قابل قبولی دست یافته است. هند به حق از قدرت قابل توجهی در صحنه جهانی برخوردار است و نقش سازنده‌ای در حل مسائل فوری در دستور کار بین‌المللی ایفا می‌کند».

ولادیمیر پوتین ادامه داد: «روابط روسیه و هند با روح یک مشارکت راهبردی ممتاز، در حال توسعه است. مسکو و دهلی نو به عنوان بخشی از سازمان ملل، بریکس، سازمان همکاری شانگهای و سایر ساختارهای چندجانبه با موفقیت در زمینه‌های مختلف همکاری می‌کنند و تعامل موثری دارند».

رئیس‌جمهور روسیه افزود: «من مطمئن هستم که تلاش‌های مشترک ما توسعه مستمر مجموعه روابط پربار روسیه و هند را به نفع ملت‌هایمان و به نفع تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای و جهانی تضمین خواهد کرد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس