کد خبر 1408825
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
تایفون - قطر

مقامات قطر اولین جنگنده تایفون سفارشی خود را در مراسمی از انگلیس تحویل گرفتند.

به گزارش مشرق، دولت قطر اولین جنگنده «تایفون» سفارشی خود را از شرکت «بی‌ای‌ئی سیستمز» انگلیس تحویل گرفت. «خالد بن محمد العطیه» وزیر دفاع قطر روز گذشته با حضور در مقر این شرکت در شهر «فارنبرو» انگلیس در مراسم تحویل این جنگنده حضور یافت.

به نوشته وبسایت دیفنس عربیک، در مراسم تحویل این جنگنده، «جسام المناعی» فرمانده نیروی هوایی ارتش قطر نیز حضور داشت. این جنگنده قرار است در ماه جاری میلادی به دوحه منتقل شود و ۲۳ فروند دیگر نیز در بازه‌های زمانی مشخص شده تحویل نیروی هوایی قطر خواهد شد.

به گزارش رسانه‌ها، ارتش قطر قصد دارد از این جنگنده‌ها برای تأمین امنیت بازی‌های جام جهانی فوتبال که از ۲۰ نوامبر آغاز می‌شود، بهره ببرد.

تحویل اولین جنگنده تایفون به قطر+عکس

تحویل اولین جنگنده تایفون به قطر+عکس

قطر و شرکت «بی‌ای‌ئی سیستمز» انگلیس در دسامبر ۲۰۱۷ قراردادی برای خرین چندین جت آموزشی پیشرفته هاوک و جنگنده‌های تایفون و ارائه یک سرویس پشتیبانی خدماتی شش ساله امضاء کردند.

علاوه بر این، یک یادداشت تفاهم نیز بین دولت‌های قطر و انگلیس برای ارائه خدمات پشتیبانی از جمله ایجاد اسکادران‌های مشترک تایفون و هاوک برای ارائه آموزش برای خلبانان و تکنسین‌ها در نیروی هوایی سلطنتی انگلیس امضا شده است.

جنگنده چند ملیتی تایفون پروژه مشترک چهار کشور اروپایی از جمله انگلیس، آلمان، ایتالیا و اسپانیا و به نوعی ستون فقرات نیروی هوایی ناتو در اروپا به شمار می‌رود. فرانسه نیز در ابتدا در این پروژه حضور داشت اما سپس تصمیم گرفت جنگنده خود به نام «رافال» را بسازد.

 تاکنون این هواپیما در نیروی هوایی انگلیس، ایتالیا، اتریش، آلمان، اسپانیا، عمان و عربستان سعودی به خدمت گرفته شده و دولت کویت نیز در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۸ فروند جنگنه تایفون به ارزش هشت میلیارد دلار را سفارش داد که تاکنون شش فروند از آن را تحویل گرفته است. در مجموع تا سال ۲۰۱۹ تعداد ۶۲۳ فروند از این جنگنده تولید یا ثبت سفارش شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    2 0
    پس سوخو ۳۵ ، ۳۰ های ما کو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مهرانیان IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    2 0
    اینم از قطر.
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    2 3
    اینها رو برای چی می خواید؟ جز هدر دادن پول! نه توان مقابله با عربستان رو دارید و نه ایران واقعا چرا در خرید آهن پاره های غربی رقابت میکنید؟
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    4 2
    در صورت احیای مذاکرات برجام وتوافق احتمالی میشه درخواست خرید انبوه آواکس رو مطرح کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس