افتتاحیه همایش "آرمیا -2022" در مسکو

یک نماینده غرفه ایران در نمایشگاه نظامی «آرمیا-2022» در روسیه خبر داد که بازدیدکنندگان توجه بسزایی به پهپادهای ایرانی به‌ویژه یکی از پهپادهای تهاجمی این کشور نشان داده‌اند.

به گزارش مشرق، «داوود نایفی پور» یکی از نمایندگان غرفه ایران در نمایشگاه نظامی-فنی «آرمیا-۲۰۲۲» در روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت که بازدیدکنندگان از غرفه ایران توجه بسزایی به پرنده‌های بدون‌سرنشین ایرانی از جمله پهپادهای تهاجمی نشان دادند.

نایفی پور در این باره گفت: «افرادی که اخبار را دنبال می‌کنند، به‌خوبی می‌دانند که پهپادهای ما چه کارهایی انجام می‌دهند؛ از جمله در مورد آنچه در منطقه خلیج فارس اتفاق می‌افتد. همه عملا از توانایی‌ پهپادهای ایرانی آگاهند و در نتیجه در اینجا به این پهپادها و کوادکوپترها علاقه‌مند هستند.»

وی اضافه کرد: «ایران در نمایشگاه همچنین موشک و انواع سامانه‌های پدافند هوایی و موشک‌انداز عرضه کرده است.»

اسپوتنیک درادامه اشاره کرد که مهم‌ترین تجهیزات عرضه‌شدن در غرفه ایران سه پرنده بدون‌سرنشین: کوادکوپتر، مهاجر ۶ و کرار-۳ است که از کوادکوپتر می‌تواند برای اهداف غیرنظامی مانند اطفای حریق و همچنین اهداف نظامی استفاده کرد و آن‌ها همچنین قادر به حمل پرتابه‌های تهاجمی هستند.

دانلود

این خبرگزاری روسی در ادامه اشاره کرد که وزن برخاست کوادکوپتر به ۲۱ کیلوگرم می‌رسد و وزن محموله آن بین یک تا هفت کیلوگرم است که قابلت پرواز تا مسافت ۱۰ کیلومتر و در ارتفاع حدودا ۴۰۰ متری را دارد و زمان پرواز آن به یک ساعت می‌رسد.

اسپوتنیک اضافه کرد که وزن پهپاد مهاجر ۶، ۶۷۰ کیلوگرم است  و قابلیت حمل ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و می‌تواند به مدت ۱۲ ساعت، 2000 کیلومتر را در ارتفاع حدودا ۵ کیلومتری بپیماید.

این رسانه روسی همچنین عنوان کرد که پهپاد کرار-۳، ۵۱۰ کیلوگرم است و این توانایی را دارد ۲۵۰ کیلوگرم را با خود حمل کند و تا ارتفاع ۹ کیلومتر پرواز کند. اسپوتنیک همچنین اشاره کرد که از این پهپاد به عنوان پرنده انتحاری نیز می‌توان استفاده کرد.

این خبرگزاری روسی به نقل از طرف ایرانی افزود که غرفه ایران، بزرگترین غرفه در میان غرفه کشورهای شرکت‌کننده در نمایشگاه بود که روز دوشنبه با حضور معاون اول هماهنگ‌کننده ستادکل نیروهای مسلح جمهوری ایران افتتاح شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس