به گزارش مشرق، حمیدرضا سیدی اظهار داشت: تاکنون چندین بار درخواست افزایش هزینه عوارض فرودگاهی بر روی بلیت هواپیما داده ایم. آخرین افزایش عوارض فرودگاهی در سال ۹۴ بوده و تاکنون با وجود پیشنهادهای ارائه شده افزایش نداشته که این افزایش قیمت، امسال در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسیده است.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در خصوص مطالبات از شرکتهای هواپیمایی نیز گفت: با پیگیریهای انجام شده همه ایرلاینها بدهی خود را تقسیط و یا صفر کردهاند، اما هنوز سه ایرلاین دیگر بدهکارند.
سیدی همچنین با اشاره به پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و بهسازی باند ۲۹چپ مهرآباد، گفت: این پروژه تا یک ماه آینده بهره برداری میشود.
به گفته وی هم اکنون فرودگاه مهرآباد ظرفیت ۱۵میلیون مسافر را دارد که تا سال آینده این رقم به ۱۸میلیون مسافر میرسد.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها با بیان اینکه طبق اساس نامه، امکان ساخت فرودگاه جدید وجود ندارد، اظهار داشت: کشور نیاز به ۵۵۰ فروند هواپیما دارد و فرودگاهها را برای این ظرفیت آماده می کنیم.
طبق اعلام روابط عمومی شرکتفرودگاهها، نرخ عوارض فرودگاهی در حالی از هفت سال گذشته بدون تغییر مانده است که قیمت های بلیت هواپیما طی چند نوبت افزایش یافته است. علاوه بر این با توجه به اینکه بخشی از خدمات به مسافران هوایی در ترمینال های فرودگاهی داده می شود، و هزینههای نگهداری از فرودگاهها با توجه به افزایش قیمت ها، بالا رفته است، لذا به نظر می رسد باید نقطه پایانی بر این عدم تغییر گذاشت و برای ارتقای خدمات فرودگاهی به مسافران، تعرفه آن را نیز افزایش داد.