کد خبر 1411453
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
مسکو

وزیر دفاع روسیه ضمن بیان این که آمریکا و متحدانش با ارسال تجهیزات به کی‌یف، تعداد تلفات و درگیری در اوکراین را تشدید می‌کنند، گفت، کُند شدن سرعت عملیات روسیه با هدف کاهش تلفات غیرنظامیان بوده است.

به گزارش مشرق، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه چهارشنبه (۲۴ اوت) گفت که کُند شدن سرعت کارزار نظامی روسیه در اوکراین عمدی و با هدف کاهش تلفات غیرنظامیان بوده است.

به گزارش رویترز، شویگو که در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در ازبکستان صحبت می‌کرد، گفت: همه چیز برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان انجام می‌شود، البته این سرعت تهاجم را کاهش می‌دهد، اما ما عمداً این کار را انجام می‌دهیم.

وی افزود: ارسال تسلیحات به اوکراین توسط ایالات متحده و متحدانش تعداد تلفات را دو برابر و درگیری را طولانی می‌کند. هدف واشنگتن در اوکراین این است که روسیه را به لحاظ استراتژیک خسته کند تا رقابت را از بین ببرد و به سایر کشورها هشدار دهد.

وزیر دفاع روسیه در ادامه، بار دیگر تاکید کرد عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین طبق برنامه پیش می‌رود و تمام وظایف آن انجام خواهد شد.

به ادعای رویترز، تلاش‌های جنگی روسیه در اوکراین در ماه‌های اخیر، پس از عقب راندن نیروهای این کشور از کی‌یف در هفته‌های اولیه جنگ، پیشرفت کمی داشته است. بخش اطلاعات ارتش انگلیس هم در به روزرسانی خود ضمن ادعای حداقلی بودن روند پیشروی روس‌ها در عملیات، گفت جنگ در اوکراین پس از شش ماه برای روسیه پرهزینه و زیان‌بار شده است.

این ادعاها در حالی است که روسیه تاکید دارد روند عملیات نظامی در اوکراین طبق برنامه پیش می‌رود و تا رسیدن به اهداف خود ادامه خواهد داشت. روسیه ۲۴ فوریه با استناد به عدم اجرای توافقنامه مینسک توسط کی‌یف که برای اعطای وضعیت ویژه به مناطق دونتسک و لوهانسک در داخل کشور اوکراین طراحی شده بود، نیروهای خود را به اوکراین اعزام کرد. مسکو هدف از این حمله را غیرنظامی‌سازی و نازی‌زدایی اوکرانی اعلام کرده است.

فوریه ۲۰۲۲ کرملین جمهوری‌های دونباس را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت شناخت و از اوکراین خواست که رسماً خود را یک کشور بی‌طرف اعلام کند که هرگز به هیچ بلوک نظامی غربی نخواهد پیوست. کی‌یف اصرار دارد که حمله روسیه کاملاً بی‌دلیل بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • TR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    14 6
    فقط میشه به این جوکی که وزیر دفاع روسیه گفته خندید
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      5 7
      آخرش معلوم میشه ایشون جوک گفتن یا گاوچرونهای تروریست!!!
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 0
      اگر پوتين راست مي گفت كه اين مانور هست و قصد حمله نداريم اين رو هم راست ميگه
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      1 1
      خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
    • TR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      3 1
      پس بمب شیمیایی های که صدام سربازان ما ریخت از کجا اومده بود
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    9 3
    تو که راست میگی
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      7 3
      احتمال راست گفتن این بیشتره چون اقلا با افراد خیالی دست نمیده!!! خخخخخخخخ
  • محمد GB ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    5 1
    مرگ بر روسیه
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      2 1
      بایدن جون چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    1 0
    خخخخ.
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    3 1
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    2 1
    خوب باید ایران به روسیه کمک پهبادی و موشکی و مستشاری کند در صورت شکست روسیه از تروریست های داعشی و چند ملیتی در اوکراین ایران نوبت بعدی است پیوستن جمهوری آذربایجان به ناتو و شروع جنگ از آنجا علیه ایران خواهد بود
    • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      آمریکا و اسرائیل خیال میکردند مستقر بودند در جنوب ایران و دریا و کشورهای حاشیه خلیج فارس بتنهایی موثر نیست و لذا اگر در همسایگی ایران در خشکی مستقر شوند ؛ جمهوری اسلامی تضعیف میشود لذا در شرق ایران(افغانستان) و غرب ایران(عراق) مستقر شد؛ که دید بیفایده است - عملیات روسیه در اوکراین از پشتیبانی کافی و کامل چین برخوردار است و اگر چیزی هم لازم داشته باشد چین برایش میخرد و اگر چیزی اضافه داشته باشد چین ازش میخرد؛
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    2 2
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را برای کمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    0 0
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را برای کمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس