کد خبر 1421622
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
مهدوی: تعویض‌های طلایی حاصل هوش کی‌روش و بازیکنان است/ سنگال تصور می‌کرد ایران دست‌وپا بسته باشد

مدافع اسبق تیم فوتبال کشورمان گفت: هوش و ذکاوت کی‌روش و بازیکنان ما دلیل تبدیل شدن تعویض‌های تیم ملی به تعویض‌های طلایی است.

به گزارش مشرق، محمدرضا مهدوی در مورد تساوی یک بر یک دیدار تیم‌های ملی ایران و سنگال اظهار داشت: تیم ملی ایران مقابل قهرمان آفریقا نسبت به بازی قبلی‌اش هفت  تغییر در ترکیب اصلی  ایجاد کرد و با در نظر گرفتن این موضوع که کارلوس کی‌روش مشغول ارزیابی نفرات و اجرای خواسته‌هایش در زمین است، عملکرد خوبی در این بازی داشتیم. تیم ما هنوز با تفکرات کی‌روش صددرصد هماهنگ نشده اما مقابل اروگوئه و سنگال خوب بازی و دفاع کرد، هر موقع خواست به خوبی طراحی حمله انجام داد و نتایج بسیار خوبی هم گرفت. در کل تیم ملی در این دو مسابقه نشان داد در جام جهانی می‌تواند برخی اتفاقات را رقم بزند.

وی در مورد دلیل کم موقعیت ایجاد کردن تیم ملی برابر سنگال توضیح داد: کی‌روش ارنج‌های مختلفی را در زمین می‌گذارد تا سیستم مدنظرش را  ارزیابی کند. او می‌خواهد بداند از چه بازیکنانی باید در چه مناطقی استفاده کند. هرچند بالای ۹۵ درصد این نفرات همان بازیکنانی هستند که در دوره قبلی حضور این مربی در تیم ملی بودند اما بین آن زمان تاکنون فاصله‌ای چند ساله افتاده و بازیکنان باید بار دیگر با فرمول و پازل تاکتیکی کی‌روش آشنا شوند.

 مدافع اسبق تیم فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: کی‌روش زمانی برای انجام تمرینات اختصاصی و تاکتیکی برای ملی‌پوشان کشورمان نداشت. او در حال حاضر مشغول ارزیابی نفراتش است. در حال حاضر و برای این دو مسابقه بازیکنان را در اردو جمع کرد تا ببیند چه اتفاقی می‌افتد. قبل از جام جهانی فقط یک فیفادی دیگر پیش رو داریم که در آن هم برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی بازیکنان، نمی‌توان در بازی‌های دوستانه سنگین محک خورد. کار ما خیلی سخت است اما کی‌روش بار دیگر از همان نفرات قبلی در کنار هم استفاده می‌کند تا اتفاقات خوبی بیفتد. 

بیشتر بخوانید:

ریسک بزرگ کی روش برای جام جهانی

مهدوی در خصوص اینکه اروگوئه و سنگال تیم‌های ۱۳ و ۱۸ رنکینگ فیفا هستند  با توجه به شرایط قبلی تیم ملی آیا تصور می‌کرد شاگردان کی‌روش در هر دو مسابقه بازنده نشوند، عنوان کرد: کی‌روش روی سیستم تدافعی تیم ملی اشراف و تسلط کاملی دارد. به این دلیل هم این مسئولیت سنگین را قبول کرده که بازی‌های خیلی خوبی را در جام جهانی مقابل انگلیس، آمریکا و ولز نشان بدهد. چنین پیش‌بینی‌ای نمی‌کردم اما از شکست نخوردن تیم ملی در دو بازی استقبال کردم که خدا را شکر این اتفاق هم افتاد.

وی در مورد تعویض‌های طلایی کی‌روش در دو بازی مقابل اروگوئه و سنگال گفت: این هوش و ذکاوت سرمربی تیم ملی و بازیکنان ما را می‌رساند. شاید اصطلاح قشنگی نباشد که بگوییم بازیکن نیمکت‌نشین گلزنی کرد اما وقتی طارمی و آزمون وارد زمین شدند بوی گل داده و نتیجه را بازمی‌گردانند. بازیکنان ما خیلی حرفه‌ای هستند. 

مربی تیم فوتبال نساجی در مورد عملکرد سنگال مقابل ایران اظهار داشت:‌ سنگال قهرمان آفریقا است اما مقابل ما بازیکنانش خیلی خسته بودند. شاید خوب ریکاوری نکرده یا  اردوی‌شان شرایط خوبی نداشته است. شاید آنها تصور می‌کردند ایران تیم دست و پا بسته‌ای است. در شرایطی که هر دو گل این مسابقه را خودمان به ثمر رساندیم. سنگال تصور می‌کرد ایران به عنوان یک تیم آسیایی نمی‌تواند ما را اذیت کند و به همین دلیل در این مسابقه توانایی کامل نداشت.

مهدوی در خصوص عملکرد سیدحسین حسینی در بازی با سنگال توضیح داد: حسینی دروازه‌بان بسیار خوبی است و با کلین‌شیت‌های خود در فصل گذشته نشان داد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پوشیدن پیراهن تیم ملی نیز جایزه زحماتی است که در سال‌های اخیر کشیده اما اطمینان دارم کی‌روش روی‌هر چهار دروازه‌بان خود حساب ویژه‌ای بازی کرده  و قطعاً انتخاب اول او علیرضا بیرانوند است اما برای انتخاب دروازه‌بان دوم و سوم باید بیشتر فکر کند.

وی افزود: در این دو بازی امیر عابدزاده و سیدحسین حسینی را بازی داد و تنها دروازه‌بان ما که بازی نکرد پیام نیازمند بود. حسینی هم مقابل سنگال عملکرد خوبی داشت و امتیاز خوبی گرفت. شاید قرار گرفتن در تیم ملی پس از مدت‌ها سخت و سنگین باشد اما او بزرگ و یکی از ارکان تیم استقلال شده و امیدوارم در تیم ملی هم خوش بدرخشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    1 3
    ماهی یک میلیارد و نیم رو عشقه بقیش مهم نیست
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    0 3
    طارمی و آزمون رو بذاری رو نیمکت که بعد بیان گل بزنن که نمیشه تعویض طلایی. رو نیمکت گذاشتن اینا اشتباهه
  • ایرانی با غیرت IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    1 0
    حداقلی چیزی که درباره کارلوس کیروش میشود گفت این است که او گرگ باران دیده است و میتواند به بهترین وجه ممکن از بازیکنانش به اصطلاح بازی بگیرد. در نیمه اول بازی با سنگال خط هافبک تیم ایران نتوانست یک پاس درست ودرمون به طارمی برساند و او را در موقعیت گل قرار دهد ولی در نیمه دوم با تعویض طارمی و امدن سردار یک گل به سبک اروپائی به انها زدیم. در بازی اول با اروگوئه هم عکس این اتفاق افتاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس