اتفاق جالب و ویژه در جام جهانی ۲۰۲۲/ پیراهن خاص یک تیم در اعتراض به میزبانی قطر

دانمارک در جام‌جهانی پیراهن‌هایی خواهد پوشید که از سوابق حقوق بشری قطر انتقاد می‌کند، و از پیراهن سوم سیاه رنگی رونمایی خواهد کرد که برای گرامیداشت کارگران مهاجری که در طول ساخت و ساز برای این مسابقات جان خود را از دست دادند، طراحی شده است.

به گزارش مشرق، «هومِل» سازنده کیت جام‌جهانیِ دانمارک در پستی در اینستاگرام با انتشار طرح انتخابی کیت سوم مشکی رنگ گفت: «رنگ عزاداری». این شرکت در ادامه توضیح داد: «ما تمام مدت از تیم ملی دانمارک حمایت می‌کنیم، اما این نباید با حمایت از میزبانی که جان هزاران نفر را به خطر انداخته، اشتباه گرفته شود.»

فدراسیون فوتبال دانمارک در نوامبر گذشته قول داده بود که در این تورنمنت لباس‌هایی با «پیام‌های انتقادی» فراهم کند. اگرچه قوانین جام‌جهانی فیفا بیانیه‌های سیاسی روی لباس تیم را ممنوع کرده، اما به نظر می‌رسد طرح‌های سه پیراهن دانمارک به رنگهای تماما قرمز، تماما سفید و تماما سیاه بدون هیچ کلمه یا نمادی، بیانیه‌ای آشکار و واضح باشد. نشان تیم ملی، آرم «هومل» و علامت‌های V شکل سفید تزئینی (یکی از ویژگی‌های معروف پیراهن دانمارک از دهه ۱۹۸۰) با همان رنگ پیراهن حک شده‌اند، اما همچنان قابل مشاهده هستند.

هومل اضافه کرد: «لوگو و آرم مخصوص دانمارک نامرئی شده‌اند چراکه ما نمی‌خواهیم در طول تورنمنتی که به قیمت از دست رفتن جان هزاران نفر برگزار شده قابل رویت باشیم. ما در تمام طول مسیر از دانمارک حمایت می‌کنیم اما از کشور میزبان نه. ما معتقدیم که ورزش باید مردم را گرد هم بیاورد. و وقتی این هدف عملی نمی‌شود اعتراض خود را اعلام می‌کنیم.»

پیراهن خاص یک تیم در اعتراض به میزبانی قطر +عکس

دانمارک که در رده دهم جهان قرار دارد و سال گذشته به نیمه نهایی قهرمانی اروپا راه یافت، یکی از تیم‌هایی است که در برابر قطر موضع محکمی اتخاذ کرده است. فدراسیون فوتبال دانمارک همچنین به کمپین اروپایی که هفته گذشته برای کاپیتان‌ها راه‌اندازی شد پیوست تا در بازی‌های جام‌جهانی از بازوبندهای قلبی شکل و چند رنگ «OneLove» استفاده کنند.

قطر در دهه گذشته به‌خاطر رفتار بدش با کارگران مهاجر، عمدتاً جنوب آسیایی، که در ساخت استادیوم‌ها، جاده‌ها، هتل‌ها و ساختمان‌های دیگر به ارزش ده‌ها میلیارد دلار کمک کردند، مورد انتقاد شدید قرار گرفت. مقامات دانمارکی همچنین نقش رهبری گروهی از فدراسیون‌های فوتبال اروپایی برای بازدید از قطر و نظارت بر اصلاحات وعده داده شده در قوانین کار را بر عهده گرفتند.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    0 0
    وای خدا یه وقت اوف نشین
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    1 0
    ظاهرا در قطر با کارگران بد شده. قطر حامی داعش بود. داعشی که آمریکا ساخت. به دانمارک بگین درباره کشتار بومی های آمریکا و کانادا و استرالیا و ... هم سیاه بپوشین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس