کد خبر 1422781
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۴
مرگ و میر آنفلوانزا کمتر از کرونا نیست/ واکسن بزنید

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، بر ضرورت تزریق هر دو واکسن آنفلوانزا و کرونا تاکید کرد و گفت: انتظار می رود امسال با افزایش موارد ابتلا به آنفلوانزا در کشور مواجه شویم.

به گزارش مشرق، ایرج خسرونیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در پاسخ به این سوال که آیا تزریق واکسن آنفلوانزا در اولویت است یا دوز یادآور واکسن کرونا، اظهار داشت: می‌شود هر دو واکسن را با فاصله مناسب، تزریق کرد و از این بابت مشکلی وجود ندارد. لذا نمی‌شود گفت اگر واکسن آنفلوانزا را زدیم، واکسن کرونا نزنیم.

وی با عنوان این مطلب که پیش بینی می‌شود امسال شاهد افزایش موارد ابتلاء به آنفلوانزا باشیم، افزود: با توجه به کم شدن موارد کرونا و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، انتظار می‌رود با افزایش موارد آنفلوانزا در جامعه مواجه شویم.

خسرونیا با بیان این موضوع که موارد مرگ و میر آنفلوانزا کمتر از کرونا نیست، ادامه داد: متأسفانه مردم، آگاهی زیادی از بیماری آنفلوانزا ندارند. در حالی که وقتی همه گیری آنفلوانزا رخ می‌دهد، شاهد موارد بستری و مرگ و میر هستیم.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران تاکید کرد: اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا با افرادی است که بیماری‌های زمینه‌ای، مزمن، دیابت، سرطان و…، دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 0
    آنچه که در این سه سال اخیر با به اسم کرونا بین مردم شناخته می شود همان آنفلوآنزا بود.
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    عجب رویی دارید شما دکترا؟؟؟؟!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس