رئیس انجمن قلم: ایرانِ مقتدر به کشورهای کوچک بخش‌پذیر نیست

رئیس انجمن قلم گفت: این برنامه دشمنان ایران است که ایران مقتدر را بشکنند و تجزیه کنند تا کشورهای کوچک و وابسته بسازند. در حالی که ایرانِ مقتدر به کشورهای کوچک بخش‌پذیر نیست

به گزارش مشرق، اتفاقات اخیر منجر به فرصت‌طلبی عده‌ای شد تا بتوانند در برهم زدن اوضاع نقش خود را فعال کنند و از رهگذر آن، گروه‌های تجزیه‌طلب وقت را برای عرض اندام، مغتنم ببینند.

در همین زمینه، نظر اهالی کتاب و شعر و ادبیات را جویا شدیم و محسن پرویز نویسنده، رئیس انجمن قلم ایران و هم‌چنین معاون فرهنگی پیشین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نظراتش را با ما در میان گذاشت.

از همان ابتدا با تأکید بر کرد بودن مهسا امینی می‌شد حدس زد که برنامه‌هایی چیده‌اند

محسن پرویز با اشاره به واقعه‌ای که منجر به قومیت‌گرایی شد، بیان کرد: واقعیت ماجرا این است که وقتی درگذشت این بانوی جوان اتفاق افتاد از همان ابتدا که تأکید بر کُرد بودن وی بود، می‌شد حدس زد که برنامه‌هایی در این زمینه چیده شده است و اتفاقاتی در آینده رخ خواهد داد. در حقیقت کسانی که توسط نیروی انتظامی هدایت می‌شوند برای شرکت در جلسات توجیهی مرتبط با حجاب براساس ملیت، قومیت و مذهب انتخاب نمی‌شوند، بلکه افرادی که قانون را رعایت نکنند با نیروی انتظامی مواجه می‌شوند. حال می‌تواند فرد تذکرگیرنده از قومیت‌های دیگر باشد و یا مذهب خاصی داشته باشد.

ایران، ایرانی واحد است

وی در ادامه افزود: اما وقتی که تأکید بعدی روی این است که وی کرد بوده، می‌شود استنباط کرد که عناصر تجزیه‌طلب و کسانی که درواقع تلاش می‌کنند ایران مقتدر را بشکنند و تبدیل به کشورهای کوچکی که اقتدار کافی نداشته باشند، بکنند، روی این موضوع سوار شده‌ و تلاش خواهند کرد که از این ماجرا سوء استفاده کنند. ایران، ایرانی واحد است. قومیت‌های مختلف ایرانی از دیرباز در این کشور زندگی می‌کردند و همه در کنار هم بودند. به خصوص در بعد از انقلاب مشکلی در تخصیص منابع مالی و رسیدگی به بخش‌های مختلف کشور وجود نداشته و تبعیضی صورت نگرفته است.

کسی که در جهت تجزیه کشور عمل کند، خواسته یا ناخواسته در زمین بیگانگان بازی می‌کند

پرویز در پایان با اشاره به توجه انقلاب اسلامی به اقوام مختلف بیان کرد: واقعاً می‌شود شهادت داد که مناطقی چون کردستان، ایلام و سیستان و بلوچستان از کشور در قبل از انقلاب کم برخوردار بودند. اما بعد از انقلاب جهش جدی در رسیدگی به مناطق محروم این مناطق اتفاق افتاد. اوایل جنگ اگر به مناطق جنگی در کردستان می‌خواستید بروید بسیاری از جاده‌ها خاکی بودند و مریوان و نواحی که جبهه داشتیم، حتی امکانات اولیه هم نبود. اما به برکت انقلاب اسلامی توزیع یکسان ثروت اتفاق افتاد. ایران، ایران واحد است. کسانی که تلاش می‌کنند در جهت تجزیه کشور عمل کنند، خواسته یا ناخواسته در زمین بیگانگان بازی می‌کنند و این برنامه دشمنان ایران است که ایران مقتدر را بشکنند و تجزیه کنند تا کشورهای کوچک وابسته ایجاد کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس