رئیس‌جمهور: آزادی دو محکوم امنیتی گواه حسن نظر و رویکرد تعاملی ایران است

رئیسی در پاسخ به قدردانی دبیرکل سازمان ملل از حسن نیت و عمل ایران در آزادی دو تن از محکومان امنیتی زندانی در کشورمان، گفت: این اقدام گواه حسن نظر و رویکرد تعاملی جمهوری اسلامی ایران برای حل مسائل است.

به گزارش مشرق، آیت الله سید ابراهیم رئیسی دوشنبه شب در پاسخ به تماس تلفنی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد و در پاسخ به قدردانی وی از حسن نیت و عمل ایران در آزادی دو تن از محکومان امنیتی زندانی در کشورمان گفت: این اقدام گواه حسن نظر و رویکرد تعاملی جمهوری اسلامی ایران برای حل مسائل و مشکلات است.

رئیس جمهور در واکنش به اظهار امیدواری دبیرکل سازمان ملل برای تمدید و تداوم آتش‌بس در یمن نیز اظهار داشت: ایران همواره بر رفع محاصره و برقراری آتش‌بس در یمن و تلاش برای حل بحران از طریق گفتگوهای یمنی-یمنی و تفاهم بدون دخالت خارجی در این کشور تاکید داشته است و همکاران شما در سازمان ملل هم این موضوع را تایید می‌کنند.

آیت الله رئیسی خطاب به دبیرکل سازمان ملل افزود: امیدوارم با تلاش‌ها و پیگیری‌های شما عربستان سعودی نیز به تعهدات خود در توقف حملات به یمن عمل کرده و برای حل مسائل این کشور با مشارکت خود یمنی‌ها و تعیین سرنوشت یمن از سوی مردم این کشور مجاب شود.

رئیس جمهور تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران آماده است ظرفیت‌های متنوع و موثر خود را برای حل مسائل منطقه و جهان به کار بگیرد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن قدردانی از حسن نظر و رویکرد انسان‌دوستانه و تعاملی جمهوری اسلامی ایران در حل مسائل منطقه‌ای و جهانی به دیدار خود با رئیس جمهور کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: میزبانی از جنابعالی برای بنده افتخار بزرگی بود. در آن ملاقات گفتگوهای مهمی داشتیم و بنده نگرانی‌های جمهوری اسلامی نسبت به مسائل جهانی را به خوبی دریافت کردم.

دبیرکل سازمان ملل متحد به رئیس جمهور ایران اطمینان داد که تمام تلاش خود را برای مجاب کردن عربستان سعودی به توقف حملات به یمن و تلاش برای حل بحران از طریق گفتگوی گروه‌های مختلف یمنی به کار خواهد گرفت.

گوترش تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم با مشارکت ایران که از سابقه تمدنی چند هزار ساله برخوردار است، ساختار سیاسی جدیدی را در منطقه‌ای که جایگاهی ویژه و کهن در تمدن بشری دارد، ایجاد کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    4 1
    بعدازتخلیه اطلاعاتی رفت وروی بقیه هم اطلاعات سوارشده
    • محمد افشاری IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      1 3
      شما رو باید به عنوان تحلیلگر بین المللی تو سازمان ملل استخدام کنن
    • تک سوار DE ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 0
      ولی از دید بقیه نشانه ضعف شما بود. دیگه خود دانید.
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 1
    اینترنت را وصل کن
  • IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 1
    اینترنت بین ااملل مشکل داره؟ با این مدیریت به معترضین اضافه نمی کنید؟ کاری داشت فقط کانالها و سایتهای معاند رو محدود می کردید؟
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 0
      اینترن بخاطردستگیری زامبیهای فحاش وتخریب گروقاتل مردم وکسبه ورهگذروپلیس ایران واروپا وکادردرمان ورهگذرایجادشده
  • US ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    ، این آوانسی به مرتجعین جنوب خلیج فارس(با آتش بس یمن) دادند و شش ماه بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار پول نفت به جیب زدند و در حالیکه با صهیونیستها اقدام ترور مردم ایران و حمایت غز آشوب و تجزیه طلبان و تحریم ایران کردند!، در حالیکه باید رزمنذگان یمنی مبزدند تمام بنادر و مخازن و چاهها و لوله های نفت این حرام لقمگان وهابی صهیونی نابود کنند و الان باید بزنند اینها تا سالها کمر راست نکنند، این کار بهتر و قوی تر صد تن پلونیوم میتواند امریکا مجبور به رفع تحریم کند
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    ما هم حسن نیت شما رو باور کردیم.
  • حامد پلاس IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    جای اینکه ما از دبیر کل خواهش کنیم که ایرانی های دربند در دیگر کشورهای جهان رو آزاد کنه اون از ما برای آزادی شهروند خودمون از زندانهای خودمون ریش گرو میذاره؟؟؟ تاریخ فقط تکرار میشه والا وضع که تغییری نکرده متاسفانه.....
  • سعید AT ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    نشانه ضعف است ، سیگنال ضعف ارسال می کند هم برای خارج و هم برای داخل
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    یمنی ها در محاصره هستند ،واز قحطی دارند می میرند می بایست حق دفاع داشته باشند ،نه اینکه ما برای غربی که می خواهد سر به تنمان نباشد ،برویم دنبال صلح یمن واعراب !؟
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    حسن نیت خودتان را با محکومبن امنبتی خارجی ثابت میکنید که بازهم باعث نااممی وکشتتارمردم خودمان بشوند!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس