تنیس روی میز ایران و رویایی که بر باد رفت؛ بازنده مطلق

تیم‌های ملی زنان و مردان تنیس روی میز ایران با عملکردی بسیار ضعیف به کار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان پایان داده و رویای کسب سهمیه المپیک پاریس را هم از دست دادند.

به گزارش مشرق، تیم‌های ملی زنان و مردان تنیس روی میز ایران با شکست برابر تمامی حریفان خود از صعود به جمع ۱۶ تیم برتر در مسابقات قهرمانی جهان چین بازماندند.

تیم ملی تنیس روی میز زنان در این رقابت‌ها برابر تیم‌های کره جنوبی، سنگاپور، تایلند و لوگزامبورگ بازی را واگذار کرد و تیم ملی تنیس روی میز مردان نیز برابر تیم‌های ژاپن، هنگ کنگ، رومانی و مجارستان شکست خورد.

در مجموع زنان و مردان ایران حتی موفق به کسب برتری در یک دیدار نشدند و در این بین عملکرد تیم زنان، بسیار ضعیف و باورنکردنی بود. در جمع تمامی بازیکنان اعزامی، تنها نوشاد عالمیان نمره قبولی گرفت و سایر نفرات حرفی برای گفتن نداشتند.

مسابقاتی که می‌توانست کلید طلایی رسیدن به سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس باشد اما عملکرد ضعیف ملی‌پوشان در این رقابت‌ها و ناکامی آنها از صعود به مرحله حذفی سبب شد تا سهمیه تیمی المپیک پاریس از دست برود و در نهایت مردان و زنان تنیس روی میز ایران باید برای رده‌های هفدهم تا سی و دوم جهان بجنگند. رده‌ای که نمی‌تواند حلقه مفقوده رسیدن به المپیک را پیدا کند. هر چند ملی‌پوشان در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در رده تیمی موفق به کسب مدال طلا شدند اما سطح آن رقابت‌ها قابل قیاس با مسابقات جهانی چین نبود.

شادی کسب طلا در بازی‌های کشورهای اسلامی با ناکامی مطلق در جهانی و نرسیدن به سهمیه المپیک از بین رفت. هر چند نباید فراموش کنیم که وقتی ملی‌پوشان تنیس روی میز در مسابقات بین‌المللی کانتندر در کشورهای مختلف هرگز نتوانستند به مدالی دست یابند و در نهایت از این رقابت‌ها حذف شدند، در مسابقات جهانی هم نمی‌توانند خودی نشان دهند. اما این ضعف و ناکامی نمی‌تواند دلیل موجهی برای از دست دادن سهمیه المپیک پاریس باشد.

مهرداد علی‌قارداشی پیش از اعزام به مسابقات جهانی گفته بود: توقع از تنیس روی میز بالا رفته است و از این بابت خوشحال هستیم و بیشتر تلاش می‌کنیم. ما این امید را داریم که برای اولین بار در بخش تیمی سهیمه المپیک بگیریم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز همچنین اظهار داشت: به دلیل مشکلات مالی قرار نبود تیم ملی تنیس روی میز زنان به مسابقات قهرمانی جهان اعزام شود، اما خوشبختانه منابع مالی تامین شد تا این تیم اعزام شود.

هرچند که مهرداد علی قارداشی نسبت به کسب سهمیه امیدوار بود اما ناکامی دختران و پسران در جهان و حتی رقابت‌های کم اهمیت پیش از آن، خط بطلانی بر ادامه موفقیت آنها در سطح جهان و آسیا و حتی رسیدن به المپیک کشید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    1 0
    توقع از پینگ پنگ ایران در همین حد هستش. هر وقت هر استانی حداقل 1000 بازیکن داشت هر وقت به ازای هر 10 بازیکن یه مربی و یه سالن خوب داشتیم هر وقت رویه (لاستیک) و چوب(راکت) با قیمت مناسب در اختیار بازیکن بود(با توجه به اینکه بازیکنای حرفه ای واسه هر بازی لاستیک (رئیه ی) راکتشونو عوض میکنن(قیمت یه رویه ی معمولی حداقل 2 میلیون تومن) نباید انتظار بی مورد داشت. من بازیکن اخرین بار یه سال پیش دو رویه و یه چوب خریدم 15 میلیون تومن!!! توقعات رو منطقی کنید.
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      0 0
      من خودم با یه بیلچه ، والدنر رو در جوانی شکست دادم.
  • FR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    0 0
    بی خیال المپیک سیاسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس