کد خبر 1425294
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸

انواع روش های عمل لاغری

در حال حاضر می توانید با انواع عمل لاغری معده مثل اسلیو معده و بای پس معده چربی هایی که از آب کردن آنها ناامید شده اید را برای همیشه از بین ببرید

امروزه افراد بسیاری زیادی پس از سال ها تلاش بی نتیجه و گرفتن رژیم های لاغری و انجام تمرینات مقاومتی و هوازی به سمت عمل لاغری می روند.

انواع عمل لاغری معده + مزایا و معایب

در حال حاضر می توانید با انواع عمل لاغری معده مثل اسلیو معده و بای پس معده چربی هایی که از آب کردن آنها ناامید شده اید را برای همیشه از بین ببرید. در این نوشتار با ما همراه باشید تا به مزایا و معایب این جراحی های لاغری بپردازیم.

انواع عمل لاغری معده

از سال های بسیار دور پزشکان در سراسر دنیا از انواع جراحی لاغری به منظور کاهش وزن استفاده می کنند. اما امروزه عمل اسلیو معده و بای پس معده جزء رایج ترین و البته کم خطرترین انواع عمل لاغری معده هستند.

انواع جراحی لاغری باعث تغییراتی در ساختار معده و سیستم گوارش شما می شود. بنابراین هر کسی که اضافه وزن دارد نمی تواند کاندیدای مناسبی برای این نوع جراحی ها باشند! به گفته بهترین جراح لاغری تنها افرادی مناسب انجام عمل لاغری هستند که شاخص توده بدنی آنها بیشتر از 35 باشد؛ یعنی دچار چاقی مفرط باشد. همچنین برخی مواقع بعضی افرادی که مبتلا به بیماری های ناشی از چاقی مثل دیابت، فشار خون، کلسترول بالا و ... هستند نیز می توانند کاندیدای مناسبی برای جراحی های لاغری باشند.

توجه: در صورتی نتایج عمل لاغری مثبت خواهد بود که اولا در انتخاب جراح لاغری خود دقت لازم داشته باشید، دوما نیاز است که مو به مو نکات گفته شده در جلسه مشاوره برای قبل و بعد از عمل جراحی را رعایت کنید.

 عمل جراحی بای پس معده

بیش از نیم قرن است که جراحان با عمل بای پس معده لاغری را برای افراد به ارمغان می آورند. عمل بای پس معده یک عمل جراحی تقریبا پیچیده است که در آن تغییرات همیشگی در ساختار معده و روده ایجاد می شود که طبیعتا خطرات خاص خود را دارد. بنابراین اگر جراح لاغری شما را واجد شرایط این عمل جراحی نمی داند، به هیچ عنوان اصراری بر انجام آن نکنید.

انواع عمل لاغری معده + مزایا و معایب

مراحل عمل بای پس معده

مراحل جراحی بای پس معده به شرح زیر است:

  1. بهترین جراح لاغری در این مرحله معده را برش داده و کوچک می کند. در این مرحله بیشتر حجم معده برش داده می شود و تنها یک کیسه به اندازه تخم مرغ در بالای معده باقی می ماند. به دلیل کاهش حجم معده غذای مصرفی فرد نیز به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند.
  2. در این مرحله جراح قسمت ابتدایی روده کوچک را برش می دهد و سپس قسمت باقی مانده روده را به معده جدید متصل می کند تا مواد غذایی از آن عبور کنند.
  3. در آخر اسیدهای معده و آنزیم های گوارشی از معده بای پس می شود و اولین قسمت روده کوچک با غذای خورده شده مخلوط می شود.

مزایای عمل بای پس معده

  • لاغری و کاهش وزن طولانی ‌مدت؛
  • بهبود بیماری های مرتبط با چاقی؛
  • تکنیک استاندارد و اصلاح شده در جهان؛

عوارض عمل بای پس معده

  • نسبت به عمل اسلیو معده پیچیده ‌تر است.
  • بیشتر از عمل اسلیو معده فرد در معرض کمبود ویتامین ها و مواد معدنی قرار می گیرد.
  • در موارد بسیار نادر فرد را در معرض انسداد روده‌ کوچک و عوارض جانبی مرتبط با آن قرار می ‌دهد.
  • خطر ایجاد زخم معده به خصوص در افرادی که اعتیاد به مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکل دار دارند.
  • در برخی موارد منجر به بروز سندرم دامپینگ می شود. سندرم دامپینگ یعنی ایجاد حالت تهوع پس از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی ها (به خصوص شیرینی جات).

عمل لاغری اسلیو معده

عمل اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی انجام می شود که یکی از روش های کم تهاجمی و کم خطر است. در این روش حدود 80 درصد از حجم معده برداشته می شود. در این عمل هیچ گونه تغییری در روده کوچک حاصل نمی شود. جراحی اسلیو معده منجر به کاهش وزن چشمگیری در افراد می شود.

شایان ذکر است که عمل اسلیو معده هم عمل ساده ای نیست و در صورتی که پزشک شما را واجد شرایط این عمل لاغری نمی داند به هیچ عنوان اصراری بر انجام این عمل جراحی نداشته باشید.

انواع عمل لاغری معده + مزایا و معایب

مراحل عمل جراحی اسلیو معده

  1. بهترین جراح لاغری برش های کوچکی در سطح شکم بیمار برای عبور لاپاراسکوپی و دستگاه های جراحی ایجاد می کند.
  2. با ابزارهای مخصوص حدود 70 الی 80 درصد از معده بریده می شود و بخش باقیمانده با منگنه پزشکی به هم متصل می شوند. به دلیل کوچک شدن حجم معده بعد از این عمل جراحی اشتهای فرد نیز به طرز معجزه آسایی کاهش پیدا می کند.

مزایای عمل اسلیو معده

  • از عمل بای پس معده ساده تر و سریع تر انجام می شود.
  • می تواند گزینه مناسبی برای بیماران خاص با اختلالات پزشکی پرخطر باشد.
  • می‌تواند به‌عنوان اولین مرحله درمان برای بیماران مبتلا به چاقی مفرط انجام شود.
  • تاثیر بسزایی در کاهش وزن و بهبود بیماری های مرتبط با چاقی دارد.

معایب عمل اسلیو معده

  • غیرقابل ‌بازگشت است.
  • در برخی مواقع مواقع باعث تشدید یا آغاز رفلاکس و سوزش معده می شود.

** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس