پنج شرط جدید زلنسکی برای مذاکره/ حذف بند عدم مذاکره با پوتین

منابع رسانه ای از حذف بند عدم مذاکره با ولادیمیر پوتین در شروط رئیس جمهور اوکراین برای آغاز مذاکره با روسیه خبر داده و اعلام کردند این تغییر با دستور العمل دولت آمریکا صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، نشریه «پولیتیکو» نوشت که دولت آمریکا به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین فشار آورده است تا شرط عدم مذاکره با ولادیمیر پوتین همتای روس خود را از فهرست شروط آغاز گفتگو با مسکو خارج سازد.

نشریه پولیتیکو به نقل از منابع آگاه نوشت که ولودیمیر زلنسکی در ۷ نوامبر پنج شرط را برای شروع مذاکرات با روسیه مطرح کرده است که در میان آنها به عدم امکان مذاکره با رئیس جمهور پوتین اشاره نشده است. این روزنامه تأکید کرد که این تغییر در موضع اوکراین، مستقیماً با هشدار به دستورالعمل‌های دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مرتبط است.

بر اساس اطلاعات این روزنامه، زلنسکی پس از گفتگوهای طولانی بین کی یف و واشنگتن، از جمله در جریان سفر «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا به اوکراین، رفتار تند خود را در قبال مذاکره با روسیه ملایم‌تر کرده است.

این روزنامه خاطرنشان کرد که مقامات آمریکایی مستقیماً از زلنسکی نخواستند که موضع خود را در مورد مذاکرات تغییر دهد، اما بر لزوم نشان دادن تمایل کی‌یف برای پایان دادن صلح‌آمیز مناقشه در مقابل همه جهان تأکید کردند. یکی از منابع مذکور به پولیتیکو گفت که واشنگتن معتقد نیست که مذاکرات اوکراین و روسیه باید فوراً آغاز شود.

به گزارش منابع آگاه، پنج شرط جدید زلنسکی برای آغاز مذاکرات با روسیه به شرح زیر است:

۱. احیای تمامیت ارضی اوکراین.
۲. احترام به منشور سازمان ملل متحد.
۳. جبران خسارات ناشی از جنگ.
۴. مجازات تمام جنایتکاران جنگی.
۵. ضمانت دادن به اینکه اتفاقی که افتاده دیگر تکرار نخواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    6 3
    زلنسکی ای صهیونیست کثافت و نجاست. دیگه کارت تمومه بی همه چیز. پوتین جان دهن نجس این کثافت رو جر بده تا دیگه ایران رو تهدید نکنه. یاشاسین پوتین.یاشاسین پوتین.یاشاسین پوتین.
  • سید IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    3 1
    یانکیستان و متحدانش توی هزینه کمک های بلاعوض به اوکراین درمانده شده اند و می خواهند که آبرومندانه و حتی المقدور به نفع اوکراین جنگ خاتمه یابد! همان هایی که می گفتند به زودی روسیه را شکست خواهند داد!!!!
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      1 2
      نیازی به شکست دادن پوتین نیست اون خودش میدونه شکست خورده هرچند امثال تو معنی شکست رو نمیدونی.
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    1 6
    ولی خوب زد تو پوز پوتین
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    4 0
    خیلی خوش باداست وجلوی باد هم می ایسته!!! پوتین درب وداغونش کرده وتازه شرط وشروط هم میذاره!
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 1
    پوتین باید چند روز سواری هم زلنسکی بدهد.بنظر شما روسیه ظریفو وزیر خارجه کرده؟
  • علی افصحی IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    2 0
    این شرایط دلقک اوکراین شبیه شرایط احمق درجه یک پمپئوی آمریکایی است که برای ایران اسلامی ردیف کرده بود که با آن شرایط آماده مذاکره ایم! حالا آن احمق تقاضا می کند که از لیست انتقام خون پاک شهید سلیمانی حذف شود ،و بایدن گیج هی تقاضا دارد به مذاکره برگردد. دلقک اوکراینی هم به همین روز خواهدافتاد.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 1
    ههههه. چشممون به یکی که از شاه برا آمریکا نوکرتر باشه روشن شد: زلنسکی خاکبرسر.
  • غ IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    0 1
    درتمام دنیاجنگ بداست ولی بدترازان جنگی است که خودکشورمثل اوکراین باعث ان شودوکشورزیبای خودراتخریب بعدخواهش برای اتمام ان نمایددردنیایک کشوراست که ازتمدن کشورهاوحشت داردوان امریکا است ویک کشورنقشه کثیف میکشدوان انگلیس است رییس جمهوراوکراین ازدوکشورفرمان میبردیکی تمدن ندارددیگری روباه است کشوراوکراین دیگرداردمحومیشودچون لهستان وبلغارستان ....
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    1 0
    لعنت بر پوتین و نوکراش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس