آیا سامانه پدافندی «هاوک» حریف جت‌های روسی می‌شود؟

منابع رسانه‌ای گزارش کردند که پدافند هوایی اوکراین در حال تجهیز به سامانه‌های دفاع هوایی «هاوک» است.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای روز شنبه گزارش کردند که پدافند هوایی اوکراین در حال تجهیز به سامانه‌های دفاع هوایی «هاوک» است.

وبگاه «یوکرین ملیتری سنتر» روز شنبه نوشت که « سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که روزهای آینده سامانه دفاع هوایی اوکراین با موشک هاوک تقویت می‌شود.

قرار است سامانه‌های موشکی هاوک به سامانه‌های دفاع هوایی «نیسام» و«آیرس تی» ساخت غرب ملحق شوند. اسپانیا قول داده که ۶ سامانه دفاع هوایی «هاوک» را به اوکراین منتقل کند.

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین افزود، انتظار داریم که هاوک به صفوف رزمی نیروی هوایی اوکراین پیوسته و ما سیستم‌های دفاع هوایی موجود را تقویت کنیم. امروزه سامانه‌های دفاع هوایی از عناصر قدیمی دوران شوروی تشکیل شده است.

هاوک، سامانه موشکی ضد هوایی میان برد آمریکایی است که در دهه ۶۰ میلادی توسعه یافت و از آن زمان تاکنون چندین برنامه نوسازی را پشت سر گذاشته است. در ابتدا این سامانه برای انهدام جنگنده‌ها طراحی شد و بعدا برای رهگیری موشک‌ها نیز ارتقا یافت. اولین نسخه‌های این سامانه بردی معادل ۲۵ کیلومتر برای اهداف هوایی و ارتفاع ۱۴ کیلومتری داشتند. پس از نوسازی، حداکثر برد رهگیری هدف به ۴۰ کیلومتر با حداکثر ارتفاع رهگیری ۱۸ کیلومتر افزایش یافت.

این در حالی است که مقام ارشد پنتاگون روز شنبه گفت که افزایش حملات موشکی روسیه در اوکراین برای پایان دادن به تجهیزات دفاع هوایی اوکراین طراحی شده است. روسیه با این برنامه ریزی امیدوار است نیروهایش بر حریم هوایی اوکراین تسلط کامل پیدا کنند.

«کالین کال» معاون پنتاگون در امور سیاسی، در جریان سفر به غرب آسیا به خبرنگاران گفت: «روس‌ها در تلاشند تا سامانه‌های دفاع هوایی اوکراین را تحت تاثیر قرار دهند و فرسوده کنند».

کال افزود، می‌دانیم که فرضیه روسیه برای پیروزی چیست و متعهدیم که پدافند هوایی اوکراین را حمایت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    7 16
    جنگ روسیه ثابت کرد دوران جنگنده و جت تمام شده.‌ فقط موشک و پهباد سلاح ترسناکه نه جنگنده هایی که مثل پشه سقوط کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس