واکنش انفعالی اتحادیه اروپا به جنایات رژیم صهیونیستی در جنوب کرانه باختری 

اتحادیه اروپا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای انفعالی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در جنوب کرانه باختری ابراز تاسف کرد.

به گزارش مشرق، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد، آمده است که بروکسل «از تخریب مدرسه اسفای در منطقه مسافر یاتا در سرزمین اشغالی فلسطین توسط نیروهای دفاعی اسرائیل در روز چهارشنبه ۲۳ نوامبر ابراز تاسف می‌کند. »

اتحادیه اروپا در این بیانیه یادآور شده است «تخریب بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی است و حق تحصیل کودکان باید رعایت شود.»

در ادامه آمده است: «این تحول غیرقابل قبول در حالی رخ می دهد که به دنبال تصمیم دادگاه عالی اسرائیل در ماه مه، یک هزار و دویست فلسطینی در مسافر یطا در معرض خطر انتقال اجباری هستند و بر همین اساس، اتحادیه اروپا از اسرائیل می‌خواهد که تمام تخریب‌ها و اخراج‌ها را متوقف کند، چرا که این اقدامات تنها باعث افزایش رنج مردم فلسطین و تشدید بیشتر شرایط پرتنش می‌شود.»

از دهه هشتاد قرن گذشته رژیم صهیونیستی مسافر یطا را برای گسترش منطقه آموزش نظامیان خود به عنوان "میدان تیر ۹۱۸" معرفی کرد و دادگاه عالی این رژیم منطقه‌ای به وسعت بیش از سه هزار و ۱۰۰ هکتار در طول سرزمین‌های اشغالی با کرانه باختری را منطقه نظامی و ساکنان آن را فصلی و موقتی نامید.

اخراج ساکنان این منطقه در صورت عملی شدن، بزرگترین کوچ اجباری فلسطینیان از سال ۱۹۶۷ میلادی خواهد بود ولی ساکنان بومی این منطقه، تاکنون به امید فشارهای بین المللی از ترک خانه‌های خود خودداری کرده‌اند.

ساکنان بومی این منطقه از دهه‌ها پیش با مزاحمت و حمله نظامیان صهیونیست روبرو بوده‌اند ولی با پایان یافتن تظلم خواهی آنها در دادگاه رژیم صهیونیستی به سود ارتش این رژیم، خطر اخراج بیش از پیش آنها را تهدید می‌کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس