کد خبر 1439899
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۰
اگر ایرپادمان خیس شد، چه کار کنیم؟

اگر به طور ناگهانی ایرپادتان در معرض آب و خیس شدگی قرار گرفت، برای بازیابی آن، این راهکارها را امتحان کنید.

به گزارش مشرق، گاهی بدون این که متوجه شوید اتفاق می‌افتد. شما تعدادی لباس را در ماشین لباسشویی می‌اندازید و متوجه نمی‌شوید که ایرپادتان در جیب شلوار یا لباستان بوده و در نتیجه خیس می‎شود، اتفاقی که می‌تواند دیوانه کننده باشد.

آیا ایرپادها ضد آب هستند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هیچ نسخه‌ای از ایرپاد ضد آب نیست. جعبه‌های شارژ و هوشمند نیز ضد آب نیستند؛ اما خبر خوبی هم برای دارندگان AirPod Pro وجود دارد و آن این که این ایرپادها در برابر تعریق و آب مقاوم بوده و دارای رتبه آب IPX۴ هستند. AirPod ۳ جدید نیز در برابر آب مقاوم است؛ این بدان معنا است که اگر به هر دلیلی در معرض آب قرار گرفته و یا بر اثر عرق خیس شوند، فورا تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند؛ اما مقاومت آن‌ها در برابر آب به مرور زمان کاهش می‌یابد. سایش و پارگی معمولی می‌تواند مقاومت AirPod Pros در برابر آب را کاهش دهد.

چگونه ایرپاد خود را خشک کنیم؟

در صورتی که ایرپادهای شما خیس می‌شوند ممکن است یک راه بتواند آن‌ها را از خرابی نجات دهد؛ در اسرع وقت از یک پارچه نرم، خشک و بدون پرز مانند پارچه میکروفیبر برای خشک کردن آن‌ها استفاده کنید، سپس آن‌ها را در مکانی امن قرار دهید تا خشک شوند. بسته به میزان مرطوب بودن آن‌ها، ممکن است یک روز یا بیشتر طول بکشد تا کاملا خشک شوند. کیس‌ها زمانی که درب آن باز است و به صورت وارونه نگهداری می‌شوند، بهتر خشک می‌شوند.

در توصیه‌های اپل آمده قبل از استفاده دوباره از ایرپاد خود و یا پیش از قرار دادن آن‌ها در جعبه شارژر، باید کاملا خشک شوند. قرار دادن ایرپاد خیس در جعبه می‌تواند ببه خود جعبه نیز آسیب بزند.

آیا می‌توانیم آن‌ها را با سشوار خشک کنیم؟

سعی نکنید این فرآیند را با سشوار یا سایر منابع حرارتی تسریع کنید. گرمای شدید می‌تواند آسیب بیشتری به ایرپاد شما وارد کند.

اگر ایرپادها پس از خشک شدن کار نکنند، چه کار کنیم؟

برخی از کاربران در گزارش‌های خود از نتیجه موفق خود در استفاده از برنج یا خشک کننده، به شکل بسته‌های سیلیکاژل، برای مکیدن هر گونه رطوبت خبر داده‌اند؛ بسته‌های سیلیکاژل همان کیسه‌های کوچکی هستند که روی آن نوشته شده «نخورید» و معمولا در جعبه‌های کفش، بسته‌های ویتامین و بسته‌بندی‌های حاوی لوازم الکترونیکی برای جلوگیری از تجمع رطوبت یافت می‌شوند. برای این که ایرپادهای خود را به این روش خشک کنید، آن‌ها را در ظرفی حاوی چنین بسته‌هایی قرار دهید. اگر از برنج به عنوان جایگزین استفاده می‌کنید، ایرپادها را در حوله‌های کاغذی بپیچید تا دانه‌ای در دستگاه گیر نکند. باز هم ممکن است یک روز یا بیشتر طول بکشد تا کاملا خشک شوند.

فرآیند خشک کردن تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد؟

اگر آن‌ها به دستگاه شما وصل نشدند یا بعد از چند روز صدا قطع شد، احتمالا زمان آن رسیده است که یک جفت ایرپاد جدید تهیه کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس