آنکارا:ترکیه برای انجام عملیات نظامی خود از کسی اجازه نخواهد گرفت

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز بدون اشاره به نقض قوانین بین المللی در تجاوز کشورش به خاک سوریه گفت: ترکیه برای انجام عملیات نظامی خود از احدی اجازه نخواهد گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه حریت، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز شنبه بدون اشاره به اقدام کشورش در نقض قوانین بین المللی در تجاوز کشورش به خاک سوریه در سخنانی اعلام کرد: ترکیه برای انجام عملیات نظامی خود از کسی اجازه نخواهد گرفت.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در جشنواره ای در کاخ چیراغان این سخنان را در پاسخ به موضع گیری اخیر آمریکا در مورد عملیات پنجه شمشیر اعلام کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هم ساعاتی پیش ادعا کرد: با عملیات مبارزه علیه تروریسم مصمم به تامین امنیت کشورمان هستیم. تصمیم داریم کشورمان را از فراتر از مرزهایش از طریق عملیات ایمن سازیم.

روزنامه ینی شفق ترکیه ساعاتی پیش در گزارشی نوشت: خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در نشست غیرعلنی حزب حاکم گفته است که عملیات زمینی در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی خواهد شد. درخصوص عملیات هوایی پنجه شمشیر در شمال سوریه، امکان دریافت حمایت لازم از سوی روسیه و آمریکا وجود نداشت، اما با وجود این، این عملیات انجام شد و موفقیت آمیز بود.

یک هفته پیش، ارتش ترکیه از آغاز عملیات هوایی علیه (پ ک ک) در شمال سوریه خبر داد که طی آن نیروی هوایی ترکیه حملاتی را به مواضعی در شهر عین‌العرب (کوبانی) انجام داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هم این عملیات را موفقیت آمیز توصیف کرد و احتمال انجام عملیات زمینی را رد نکرد.

دخالت‌ های نظامی ترکیه در شمال عراق و سوریه در حالی ادامه دارد که این کشور در جریان بحران سوریه، خود از عوامل حمایت کننده تروریست‌ ها بوده و موجبات بغرنج‌تر شدن جنگ در سوریه در سال‌ های اخیر شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    4 12
    چرا دیگه اومدی تهران کسب تکلیف شد و حمله نظامی ترکیه رو به سوریه عقب انداختی
  • BE ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    3 7
    شب و روز در حال التماس به مسکو و واشنگتن است بعد می‌گوید از کسی اجازه نمی گیریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس