تعداد دیپلمات‌های روس در کشورهای نامطلوب از ۲ نفر بیشتر نخواهد شد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تعداد دیپلمات‌های روس در برخی کشورهایی که علیه مسکو اقدامات خصمانه اتخاذ کرده‌اند، از دو نفر بیشتر نخواهد شد.

به گزارش مشرق، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به کاهش دیپلمات‌های روس در برخی سفارتخانه‌های خارجی، گفت که مسکو هرگز آغازکننده قطع روابط دیپلماتیک نبوده است.

زاخارووا گفت: درباره سفارتخانه‌ها باید بگویم که حضور دیپلماتیک ما در برخی کشورها، عمدتاً کشورهای اتحادیه اروپا که آنها را از فهرست کشورهای دوست خارج کرده‌ایم، تنها یک یا دو دیپلمات خواهیم داشت.

وی افزود: به‌خاطر حضور شهروندان و هموطنان روس در این کشورها، سازمان‌هایی که آنجا داریم که روزانه نیازمند صدور اسناد، شناسنامه، روادید، ترجمه قانونی اسناد و کارهایی از این دست هستند، همچنان روابط دیپلماتیک خود را با آنها حفظ می‌کنیم.

زاخارووا ادامه داد: این یک روال عادی است و باید انجام شود و صرفاً حضور دیپلماتیک محسوب نمی‌شود. این سفارتخانه‌های هر روز مشغول فعالیت هستند.

دیپلمات روس تاکید کرد: مسکو هرگز قطع روابط را حلال مشکلات ندانسته و آغازگر آن نبوده است. این اقدام کاملاً بی‌معنا است اما طرف‌های دیگر دقیقاً این کار را کرده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    زاخارووا موهاشو رنگ کرده، تیپ زده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس