‎دسترسی تمامی قضات به استعلام برخط

کاظمی فرد گفت: استعلام‌های برخط باعث سرعت در رسیدگی به پرونده‌های مردم و صرفه جویی در وقت، هزینه‌های آن‌ها می‌شود.

به گزارش مشرق، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با تاکید بر اینکه اقدامات فراوانی در خصوص هوشمند سازی قوه قضاییه و از بین بردن روش‌های سنتی انجام داده ایم، گفت: این در حالی است که در برخی از کشورهای پیشرفته این اقدامات به صورت پستی و فیزیکی صورت می‌گیرد.

‎محمد کاظمی فرد با بیان اینکه یکی از اقداماتی که با استفاده از فناوری‌های نوین منتج به کاهش اطاله دادرسی می‌شود و سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها را در پی دارد بهره گیری از ظرفیت استعلام‌های برخط است تاکید کرد:در حال حاضر استعلام‌های برخط در دسترس تمام قضات کشور قرار دارد تا با از بین بردن روش‌های سنتی و دستی، باعث سرعت در رسیدگی به پرونده‌های مردم و صرفه جویی در وقت و هزینه‌های آن‌ها شویم.

‎رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ادامه داد: استعلام‌های مربوط به شاغل بودن، استعلام‌های مرتبط با چک، استعلام‌های مربوط به اسناد الکترونیکی و استعلام‌های مرتبط با هویت افراد برخی از استعلام‌های برخط است که نقش مهمی در کاهش اطاله دادرسی ایفا می‌کنند.

‎محمد کاظمی فرد با بیان اینکه در سال گذشته ۲۵ استعلام قضایی ایجاد شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر ۲۹ استعلام برخط با هدف خدمت به مردم و سرعت دهی در رسیدگی به پرونده‌ها در اختیار قضات سراسر کشور قرار دارد گفت: در ۶ ماهه ابتدایی سال گذشته بیش از ۶۷۰ هزار استعلام توسط قضات سراسر کشور صورت گرفته بود و در ۶ ماه ابتدایی سال جاری این عدد با رشد همراه شد و بیش از ۷۳۸ هزار استعلام برخط و الکترونیک صورت گرفته است. تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم تا استعلام‌های برخط و آنلاین را توسعه دهیم؛ زیرا معتقدیم هوشمند سازی فرایندها باعث سرعت دهی در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود و با این کار در وقت مردم صرفه جویی و رضایت آن‌ها را در پی خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس