پاشازاده مدیر موقت باشگاه استقلال نیست!

بازیکن تیم ملی ایران گفت: تیمی که مقابل ولز به میدان رفت یک تیم دیگر بود چون از زیر فشارهای اخیر خارج شد و ایران واقعی را برای فوتبال دنیا به نمایش گذاشت.

سرویس ورزش مشرق - مهدی پاشازاده، مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۹۸ در گفتگویی در آستانه بازی تیم ملی مقابل آمریکا در سالروز تاریخی دیدار ایران و استرالیا در ملبورن که هشتم آذر برگزار شد اظهاراتی را مطرح کرد.

* چه اتفاقی افتاد که ایران به این خوبی مقابل ولز به میدان رفت؟

ما نشان دادیم که اگر روی تیم‌مان فشار نباشد تا چه اندازه متفاوت خواهیم بود. متاسفانه همانطور که گفته بودم در روزهای قبل از ورود ایران به جام جهانی حاشیه های زیادی برای تیم ملی ایجاد شد. حاشیه هایی که خوب نبود و مشکلاتی که باعث شد خیلی ها رو در روی یکدیگر قرار بگیرند. این خوب نیست و حال فوتبال ما را بد میکند.

* به نظر شما حالا این شرایط برطرف شده است؟

قطعاً برطرف شد که تیم ملی یک بازی متفاوت را به نمایش گذاشت که هیچ شباهتی به بازی اولمان نداشت. نمیدانم این چه حکایتی است که همیشه ما ایرانی ها دنبال کارهای سخت هستیم.

* منظورتان از کار سخت چیست؟

ما مثل یک خانواده می مانیم که با اینکه در داخل مان مشکلات اوج می‌گیرد اما در مرحله اولیه به فکر برطرف کردن آنها نمی افتیم اما به محض اینکه یک اتفاق از بیرون برای مان رخ می دهد همه مشکلات را کنار می گذاریم، اختلاف نظرها را فراموش می کنیم و می جنگیم برای از بین بردن آنچه آرامش کل خانواده را به خطر انداخته است. حالا هم در این مدت مشکلاتی باعث شد اتفاقات عجیب و غریب رخ بدهد که همه آنها باعث شد ما مقابل انگلیس نتوانیم فوتبال همیشگی مان را ارائه بدهیم اما حالا مطمئنم در روزهای سخت دوباره همان ایران همیشه می شویم همانطور که مقابل ولز به دنیا نشان دادیم فوتبال واقعی ایران چیست.

* بازی با آمریکا را چطور پیش بینی می کنید؟

به نظرم این مسابقه بسیار سنگین خواهد بود. ما به هیچ عنوان حق اشتباه نداریم. قطعاً این حریف نسبت به تیم ولز بهتر است. اگر یک اشتباه کنیم ممکن است دیگر فرصتی برای جبران برایمان وجود نداشته باشد.

* نقش سرمربی تیم ملی در احیا شدن تیم پس از شکست بد به انگلیس چقدر بود؟

به نظرم نقش کی روش خیلی زیاد بود. او در بازی اول مقابل انگلیس با ترکیب اشتباه تیم را ارنج کرد و در بازی دوم متوجه شد و آن را اصلاح کرد. دیدیم که مدل بازی تیم ایران تا چه اندازه تغییر پیدا کرد.

* شما در زمان فوتبالتان به عنوان صخره تیم ملی مشهور بودید. در این دو مسابقه مجید حسینی را چطور ارزیابی کردید؟

او در بازی دوم خیلی پخته عمل کرد. وقتی او را با بازی قبلش مقایسه می کنم می بینم که آمده بود خیلی مسائل را اثبات کند. روزی که بازی را نگاه می کردم با چند تن از دوستان فوتبالی ام به یاد بازی با یوگسلاوی افتادم. من هم در آن بازی به هیچ عنوان زیر توپ نمی زدم و با گرفتن توپ، آن را به مدافعان و یا هافبک ها مثل خداداد عزیزی می رساندم. مجید حسینی هم مثل بقیه مدافعان ما در بازی با انگلیس زیر توپ می زد اما در دیدار با ولز هرگز این کار را نکرد.

آمریکایی‌ها دنبال جنگ روانی هستند/ با این کارها انگیزه ایران را بیشتر می‌کنند/ تیم ملی روز ولز تیم واقعی ایران بود

* بازیکن شاخص دیگری را هم در دیدار با ولز دیدید؟

همه عالی بودند. حسینی هم در جایگاه خودش خیلی خوب عمل کرد. دروازه بان، بخش مهمی از یک تیم است. او در اواخر بازی توپی که زیر طاق بیرون کشید که تیم مان را در جام جهانی نگه داشت.

* گل های تیم ملی به ولز تا چه اندازه برای شما غافلگیر کننده بود؟

قبل از آن هم باید گل می زدیم اما متاسفانه گاهی قانون فوتبال نمی گذارد شما به خواسته تان برسید. این رسم فوتبال است. آنچنان که ناگهان روزبه چشمی با یک شوت غافلگیرکننده همه را میخکوب کرد یا رامین رضاییان که از دفاع راست خودش را به درون ۱۸ قدم رساند و آن ضربه را زد. این ها همه جزو زیبایی های فوتبال است که باعث شده در دنیا پرطرفدارترین رشته ورزشی باشد.

* در ارتباط با بازی مقابل آمریکا چه صحبتی دارید؟

به نظرم تیم آمریکا تیم فوق العاده خوبی است. هم از لحاظ فیزیکی و هم از نظر تاکتیکی یک تیم کامل بود که انگلیس را به خوبی خوبی تحت فشار گذاشته بود. ما حتماً باید این بازی را ببریم ولی می‌توانیم با یک مساوی هم بخت صعود داشته باشیم. آمریکا چون نیاز به برد دارد قطعاً هجومی تر بازی می کند.

آمریکایی‌ها دنبال جنگ روانی هستند/ با این کارها انگیزه ایران را بیشتر می‌کنند/ تیم ملی روز ولز تیم واقعی ایران بود

* درباره بازی مقابل آمریکا در جام جهانی فرانسه صحبتی دارید؟

بازی عجیبی بود که هرگز آن را فراموش نمی کنم. تنها شب زندگی ام بود که به خاطر استرس فوتبال نتوانستم درست بخوابم. من هیچ زمان به خاطر فوتبال هیجانی نمی شدم اما آن شب با بقیه شب ها متفاوت بود. امیدوارم این بار باز هم بچه ها بتوانند با شکست دادن آمریکا یک روز بزرگ دیگر را برای فوتبال مان رقم بزنند.

* ظاهراً سرمربی همان تیم ملی آمریکا در تازه ترین اظهار نظرش گفته قبل بازی، پاسپورت های بازیکنان ایران را جمع آوری کرده بودند تا شما تحت فشار باشید و بروید بازی را ببرید؟ آیا واقعا چنین اتفاقاتی در فرانسه برایتان رخ داد؟

هرگز! لزومی نداشت کسی بخواهد ما را برای بازی با آمریکا تحریک کند. بازیکنان تیم ملی به اندازه کافی انگیزه داشتند اما قطعا با این اقدامات انگیزه شان دوبرابر می شود. ولی یادمان باشد که این حرفها فقط یه معنی دارد.

آمریکایی‌ها دنبال جنگ روانی هستند/ با این کارها انگیزه ایران را بیشتر می‌کنند/ تیم ملی روز ولز تیم واقعی ایران بود

* چه معنی دارد؟

اینکه همیشه در این قبیل روزها رقبا برای رسیدن به مقاصدشان دست به هر کاری می‌زنند و می خواهند از این طریق جنگ روانی به راه بیندازند. آنها متوجه شده اند که شرایط ما برای رسیدن به دور بعد با یک تساوی بهتر است و برای همین درصدد هستند تا تمرکز تیمی ما را بهم بزنند ولی کی روش نشان داده در این قبیل مسایل حرفه ای تر عمل می کند.

* جمله پایانی یا حرف باقیمانده تان چیست؟

امیدوارم شرایطمان به حالت قبل برگردد. به حالت عادی. به روزهایی که همه دوباره با خوبی و خوشی کنار هم باشیم.

* به عنوان آخرین سوال فکر میکنید ایران در این جام بتواند چهار بار به میدان برود؟

انشالله که به این مهم دست پیدا می کنیم. اگر همه متحد باشند و بخواهند قطعاً این اتفاق می‌افتد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پری مجرد 43 ساله IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    10 0
    ملت بزرگ ایران توجه بفرمایید آمریکا در بازی با ایران هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    8 0
    ایران حداقل 4تا به آمریکا میزنه که تفاضل گلش صفربشه
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      3 0
      ۴ تا بزنه میشه مثبت دو
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      0 0
      18:42lمگر چطوری حساب میشه!؟
  • حمید IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    5 0
    مرگ بر آمریکای جنایتکار
  • flib IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    2 0
    سیاست آمریکا پیوسته بر پایه دروغ پراکنی بود آنها با سیاست هر چه سیاه است خاکستری یا سفید جلوه می دهند
  • Omid IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    2 0
    آمریکا دفاع و گلزن ندارد و سوراخ می شود.
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    3 0
    بازی خوب با اعصاب راحت و مسلط امیدوار و تلاشگر تا لحظات آخر که این بهترین شیوه بازی کردن با حریف میباشد انشاءالله لذت ببرند و ببریم
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    1 0
    بازی با آمریکا دشمن اصلیمان کاملا حیثتی وسیاسی هست-بچه هاخودشان را آماده کنندبرای حنگ
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    1 0
    آمریکا دیگه شیربی یال ودم هست-تمام پشم وپوستشو دراین43سال ریختیم-فقط شما باید بتوانید6تا گل بهش بزنید-که اسکلتش هم بریزد
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    1 0
    ولز و آمریکا بلحاظ سطح فنی‌ ، تجربه و هوش فوتبال از ما ضعیف ترن ولز که تجربه کمی داشت و ۲ ۳ بازیکن اصلیش توانایی رقم زدن تفاوت ها را نداشتند و ما البته چنین اجازه ایی هم ندادیم آمریکا هم در خط دفاعی ضعیفه و تمام کننده هم نداره بازی این ها با انگلیس هم تبانی واضحی بود این ها خوب می دانستند به فوتبال باشد انگلیس و ایران بالا می رن پس از همان روز قرعه کشی اول اون خباثت و کثیف بودن ساکسون ها را نشان دادند تو قطر هم که همه مدل کار خبیثانه ایی کردند بچه های ما نباید به بازی انگلیس آمریکا توجهی کنند چون تبانی بود و سطح واقعی آمریکا آن نبود ضمنا آمریکایی ها بشدت از خط حمله ما ترسیدند و دست به بازی تمام حمله هم نخواهند زد .
  • علوی IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 0
    باید عزیزترین برادرتان در توطئه آمریکا به شهادت رسیده باشد؛باید بعد از پایان جنگ تازه نفس های پدرتان که شیمیایی شده منقطع و سرفه ها صوت ثابت خانه شده باشد و آب شدن پدر را دیده باشی و خاموشی اش را ! باید مادری که مدام فرزندان تکه پاره شده بازگشته از عملیات را در حال پرستاری دیده باشی و آن وقت آن وقت آن وقت بدانی که ما با آمریکا پدر کشتگی داریم یعنی چی ؟ باید به بلندای تاریخ خصومت یهود را نسل در نسل تجربه نموده باشی آنگاه ژن و سلول به سلول صهیون ستیز میشوی # صهیونیست خالق آمریکا #صهیونیست آلت دست شیطان #

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس