کشف چند بمب در اسپانیا/ تدابیر امنیتی افزایش یافت

به دنبال کشف چند بمب در اسپانیا به ویژه ارسال بمبی برای دفتر «پدرو سانچز»، تدابیر امنیتی در این کشور افزایش یافت.

به گزارش مشرق، اسپانیا به دنبال وقوع انفجار روز گذشته در سفارت اوکراین در این کشور، کشف چند بمب‌ پستی مشابه دیگر و نیز یک بمب دیگر که برای دفتر «پدرو سانچز» نخست وزیر ارسال شده بود، تدابیر امنیتی در ساختمان‌ های عمومی و دیپلماتیک را به شدت افزایش داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، وزارت کشور اسپانیا امروز پنجشنبه فاش کرد که «پاکتی حاوی مواد محترقه» برای دفتر نخست وزیر نیز در ۲۴ نوامبر ارسال؛ اما توسط تیم امنیتی وی خنثی شده بود.

از این رو، وزارت کشور اسپانیا تدابیر امنیتی در ساختمان‌ های عمومی و دیپلماتیک را به شدت افزایش داده است.

به گزارش رویترز، وزارت کشور اسپانیا همچنین از رهگیری یک وسیله انفجاری دیگر در ساعات اولیه صبح امروز در پایگاه نیروی هوایی «تورخون د آردوز» (Torrejon de Ardoz) در این کشور خبر داد.

در همین ارتباط، «سرهی پوگورلتسف» (Serhii Pohoreltsev) سفیر اوکراین در مادرید درباره حادثه دیروز گفت: این کارمند سفارت به دلیل مشکوک بودن بسته پستی تصمیم گرفت آن را دور از سایرین باز کند. او پس از بازکردن بسته مذکور صدای کلیک شنیده و بسته را به طرفی پرتاب کرده بود.

شبکه تلویزیونی اِم اِس اِن بی سی روز گذشته در این باره اعلام کرده بود: انفجاری در سفارت اوکراین در مادرید پس از بازشدن یکی از بسته های پستی رخ داد. ظاهراً یک وسیله انفجاری کوچک داخل بسته پستی وجود داشت که پس از باز شدن نامه، منفجر شد.

کارمند سفارت اوکراین در مادرید که این نامه را باز کرد، زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس