بزرگداشت حاج حیدر رحیم پور ازغدی

رحیم پور ازغذی: زخم فرهنگی یعنی با وجود تمام رسانه‌ها، تشکیلات، استاد معارف، مسجد و مدرسه‌ای که داریم، نتوانستیم اهداف فرهنگی را محقق کنیم.

به گزارش مشرق، حسن رحیم‌پور ازغدی صبح پنجشنبه در نشست بصیرتی جهاد تبیین با محوریت بررسی مسائل روز که به همت پایگاه بسیج امام خامنه مد ظله العالی شورای شهر مشهد در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: اتفاقات اخیر ریشه در زخم‌های فرهنگی و اجتماعی دارد؛ زخم فرهنگی یعنی با وجود تمام رسانه‌ها، تشکیلات، استاد معارف، مسجد و مدرسه‌ای که داریم، نتوانستیم اهداف فرهنگی را محقق کنیم. اگر نهادهای فرهنگی کم‌کاری داشته باشند، باید مورد بازخواست قرار گیرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص زخم‌های اجتماعی، عنوان کرد: طرز تفکری در جامعه وجود دارد که تنها با پارتی می‌توان کار خود را در ادارات دولتی به پیش برد. اینکه این مشکل به طور مطلق در تمام ادارات وجود دارد، با عقل جور در نمی‌آید، اما همان درصدی که وجود دارد، باعث اعتراض و نارضایتی مردم شده است.

وی با تاکید بر اینکه طبق سیره حکومتی امام علی (ع)، حرف مردم باید برای مسئولین مهم باشد، گفت: زمانی بی اعتمادی به وجود می‌آید که شخص چندین بار دروغ بشنود و خیانت ببیند. دین اجازه خیانت به مردم را نمی‌دهد. حکومت دینی یک اسم نیست. در حکومت دینی حقوق و امکانات حاکمان نباید از متوسط مردم بیشتر باشد. نمی‌توان به مردم وعده‌ای داد و به آن عمل نکرد. این حکومت دینی از نوع معاویه می‌شود.

رحیم‌پور ازغدی به تعریف حکومت دینی از منظر اهل بیت پرداخت و افزود: حکومت دینی مردم را عاشق مسئولین و انقلاب می‌کند. در این حکومت مسئولین بیش از آنکه به فکر خود باشند به فکر مردم اند تا مشکلات آن‌ها حل شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اتفاقات اخیر ریشه در زخم‌های فرهنگی و اجتماعی دارد؛ زخم فرهنگی یعنی با وجود تمام رسانه‌ها، تشکیلات، استاد معارف، مسجد و مدرسه‌ای که داریم، نتوانستیم اهداف فرهنگی را محقق کنیم.

وی افزود: مسئله امروز مانند هر مسئله دیگری چندبعدی است. بعد اطلاعات و امنیت آن به متخصصان مربوط است که باید به جمع‌بندی هر چه واقع‌بینانه‌تر و دقیق‌تر برسند تا معلوم شود کجا کار دشمن است کجا ریشه در کار خودمان دارد.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: حتی توطئه دشمن را باید از دو زاویه دید. یک زاویه بهره‌برداری هوشمند است. دشمن در هر زمان و مکانی که بتواند ضربه می‌زند، ولی نباید آن را محکوم کرد، بلکه باید قوی و مجهز ظاهر شد و آسیب پذیری‌ها را کم کرد. اما هنگامی دشمن می‌تواند سوار موج شود و یک مشکل را به بحران و یک سوال را به خشونت و اغتشاش تبدیل کند که ما مشکلی داشته باشیم و آن را به موقع نشناخته یا شناخته و حل نکنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه شک در ذهن مثل درد در جسم است، عنوان کرد: تا زخمی به وجود نیاید و عفونت نکند مگس روی آن نمی‌شیند. با بی‌توجهی به زخم و ادامه دار شدن آن، درد حس می‌شود و رسیدگی به آن لازم می‌شود. این درد زنگ خطر پیش از مرگ است. شک و سوال اگر نباشد ما متوجه مشکل ذهن نمی‌شویم. این شک بخش تاریک ذهن است که باید روشن شود.

وی بیان کرد: تمام این توطئه‌ها تا پیش از این بوده پس از این هم خواهد بود، اما تهمت‌ها و شایعات و طوفان رسانه‌ای دشمن تا به الان کارساز نبوده، چون دشمن بسیاری مطالب را مطرح کرده است، اما به دلیل نداشتن زمینه، شنیده نشده است.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه تا اعتماد ضعیف نشود دشمن نمی‌تواند کسی را جذب کند، افزود: در همین ۱۳ آبان، حدود ۱۵ میلیون نفر از مردم حضور داشتند. باید ریشه یابی شود که چرا بخشی از جامعه که به اندازه جمعیت راهپیمایی‌کنندگان ۱۳ آبان یک شهرستان کوچک هم نیستند، با بهانه‌ای مانند حجاب و مرحوم شدن خانم مهسا امینی و بهانه‌های پیش و پس از آن چنین اتفاقاتی را رقم زدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخی از مردم بی‌اعتماد شده‌اند، ادامه داد: بی‌اعتمادها می‌گویند هرچه گفته می‌شود، دروغ است. در همان قضیه شاهچراغ برخی گفتند که کار خودشان بوده است. برخی از افرادی که چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند، مریض اند، اما بقیه بی‌اعتماد اند. در اعتراضات اکثراً بچه بودند و طبق گزارشات، در جیب یک سوم آنان گل پیدا شده است. در اعتراضاتی که در دانشگاه‌ها شکل گرفت، صحنه‌هایی دیده شد که در ایران و دنیا بی‌سابقه بود. حدود ۹۸ درصد دستگیرشدگان، همان ابتدا ابزار ندامت می‌کردند.

وی با بیان اینکه افرادی که اعتراضات اخیر را به اغتشاش کشیدند، توسط دشمن تطمیع شده بودند، گفت: اصل مسئله معترضین حجاب نبود. تصور بنده این بود اکثر کسانی که حجاب ناقص دارند، کشف حجاب می‌کنند، اما چنین نشد. اکنون اگر فردی بخواهد کشف حجاب کند، می‌تواند، اما مردم نمی‌خواهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 71
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    6 3
    از طرف مردم
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      18 1
      بالا برین ،پایین بیاین ،ریشه اصلی همه این مشکلات از بی اعتمادی میاد ، که اون هم حاصل،دراولویت نبودن عدالت است ،
    • پدی ازپیج همسایه IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      10 4
      من دلیلشو میدونم منتها مشرق منتشرنمیکنه یادست میبره توی نظرم.دلیلش لجبازی ودراوردن حرص مردم
    • SE ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      4 9
      کشوری که در آموزش و پرورش آن مبانی سند طراحی شده توسط صهیونیستهای جهانی 2030 را مخفیانه تصویب و توسط دولتاصلاحطلب روحانی اجرا میشده و رئیس جمهورش با وجود مخالفت مراجع و رهبری با این سند علنی اعلام می کند که من تا آخر پای اجرای سند 2030 ایستاده ام، هرگز نمیتوانسته از همه ظرفیتهاش برای اهداف فرهنگ ایرانی اسلامی بهره ببرد چون اصلاحاتیون که بیش از 32 سال دولت را در اختیار داشته اند در ترویج اسلام اردوغانی لندنی تلاش کرده اند و موفق هم بوده اند.
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      2 2
      نسل 30 و 40 و 50 ک هنوز معتقدتر هستن موافق حجاب هستند از اخرای 50 و 60 و 70 و 80 بجز عده کمی اجبار رو قبول ندارن ...دو دستگی بخاطر اینه اون 15 میلیون نفری ک ایشون میگن تقریبا یک ششم جمعیت کشوره... کسی با نظام مشکلی نداره بخاطر بعضی سیاستهای غلط و امثال ادمایی مثل رییس سابق بانک ملیه
    • علی IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      2 0
      متاسفانه کارکرد فرهنگی ما مشکل دارد. به جای اینکه خوبی و بدی را ترسیم کنیم و هنرمندانه به نمایش بگذاریم خودمان صرفا تعریف می کنیم چه بد است چه خوب است. اقایون مسیولین فرهنگی ذهن بچه الگو برادری رفتاری است و نه گفتاری .یادتان باشد ذهن بسیاری (بخصوص بجه ها)مار را به شکل مار می شناسد و نه صرفا نوشتن !!!
  • اصغر IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    14 5
    الان میگی فردا که آروم شد همه ی اینارو میگیرید
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    11 13
    جامعه ما جامعه متدینی است. 50 درصد مردمی که کف خیابان در رفت و آمدند زن هستند از آن 50 درصد حدود 50 درصدشون حجاب نمیخوان یا شل حجابند. یعنی 25 درصد افراد کف خیابان که در رفت و آمدند. نکته اینجاست که بعنوان نمونه در تهران افراد کف خیابانها 2 میلیون هم نیست و مابقی 13 میلیون نفر در خانه ها و دور از انظار هستند و به رندگی مشغولند. پس در نتیجه از کل تهران اگر دست و دل بازانه درصد بدیم 500 هزار نفر شل حجاب یا مخالف حجابند و بعبارتی کمتر از 4 درصد!!!!!!!!! در شهرهای دیگر وضع البته اینگونه نیست و کمتر از 4 درصدند! پس عموم مردم موافق بدحجابی نیستند و لازم باشد خودشان اینا رو جمع میکنند
    • پِدی ازپیج همسایه IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      21 2
      بامنطق خودت جواب میدم!۲۰٪مردم پیرن ومشکل مفصل دارن.۲۰٪نوزادوکودکن.میمونه۶۰٪که ۳۰٪داخل خونه ان.و۳۰٪روستان که راه ماشین رونداره پس نتیجه میگیریم:۲٪مردم ماشین نیازدارن وخودروسازهابایدجمع شن
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      0 0
      فقط تا90درصدخوروهای(تکنولوی 20سال پیش،خودروهای فرسوده یسنگین،نیم سنگین،سواری وباری متورسیکلت .باید حمع شوند!؟
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    12 17
    عمار انقلاب یعنی ایشون
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      3 4
      بله ولی متاسفانه قدر ایشون هم دانسته نمیشه
    • مهرداد IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      4 5
      البته
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    4 4
    رقیب هاشمی گلپایگانی
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    4 8
    واقعا حکومت اسلامی و این جمله آخر که‌ میگه هرکس بخواد میتونه کشف حجاب کنه واقعا منافات داره.
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    8 4
    نمی دانم چرا دولتمردان ما خطر جدا شدن ایرانی ها به دو گروه بزرگ را احساس نمی کنند!
    • وطن پرست DE ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      7 4
      چون اتحادی که شما دنبالش هستی اتحاد گرگ و بره هست. اتحادی مدنظرتونه که قشر مستضعف ساکت باه و شما ملت رو چپاول کنید. عین اتحاد برجام. عین اتحاد دولت تدبیر و امید. کور خوندید. باید یادبگیرند حق قشر مستضعف رو بدید. وقتی حقوق مردم رو دادید اون وقت اتحاد شکل می گیره
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      3 0
      خوب حالا مثلا چکار کنن، آشتی ملی کنن که چی؟؟
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      3 1
      دشمن سعی در ایجاد تفرقه داره ولی مطمئن باش به لطف خدا موفق نمیشه
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 0
    کاش میشد
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    9 0
    والله من خودم امروز هم بی حجاب ناجور دیدم هم باحجاب ناجور .
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    8 9
    رحیم پور ازغدی عزیزتر از جان
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      3 3
      از صحبتهای ایشان شاکی هستم .
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      3 6
      انصافا جز ذخایر نظام و انقلاب هستند
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 0
    همه مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و غیره را ملت میدانند راه حل بدید چکار کنیم از تورم در بیاییم از بن بست تحریم و مذاکرات در بیاییم و امثالهم وگرنه بچه ۵ ساله هم مشکلات را میدانند
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    4 6
    لطفا بی حجاب ها جمع بشن اگه جمع نشه طبعات به مراتب سنگین تری برای جامعه به وجود میاد.به زودی آمار فساد سربه فلک میکشه.
    • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      4 2
      اگر منظورت فساد اخلاقیه که پایه نود و نه درصدی تو فضای مجازی شکل می‌گیره و اگه منظورت فساد اقتصادیه که داستان از بیخ فرق می‌کنه
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 1
    امیدوارم شما و همکاران در شورای انقلاب فرهنگی و آقای رئیسی عزیز بتونینن اقتصاد رو درست کنید و قدر این مردم خوب رو دونسته باشید
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 0
    آشوب گران امروز بچه های آشوب گران ۸۸ هستند این همه شبکه تلویزیونی نتونسته اونارو قانع کنه
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 5
    آقای ازغدی عزیز
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    5 0
    از خواب خرگوشی بلند شوید
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 0
    شما اگر یک سر به تجریش و خیبابانهای اطراف بزنید میبینید انگار وارد بلاد کفر شدید تا چشم کار میکنه بی حجاب ریخته.
  • DE ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    6 7
    غلط میکنند بیان کشف حجاب کنند
  • ارش IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    4 6
    غلط میکنند بیان کشف حجاب کنند
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    5 8
    این ره که طرفداران زن_زندگی_آزادی می‌پیمایند ، پس از بی‌حجابی، به هرزگی و افزایش طلاق و نهایتا به بدن‌فروشی و خیابان خوابی اکثر این زنان منجر می‌شود...
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 1
    دلیل اول اغتشاشات اخیر دشمنی دشمنان و سلطه امپراطوری رسانه ای و تهاجم فرهنگی بود. دلیل دوم اشتباهات نظام در ندادن مسوولیت ها به جوانان انقلابی و حتی بازداشت و تحت فشار قرار دادن نیروهای انقلابی توسط خود نظام. مانند بازداشت طلبه سیرجانی ضد فساد و ضد زمین خواری.
  • FR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 5
    اگر برخورد نشه ۱۰ سال دیگه فرزندان این شل حجابها و بعضی با حجابها هم حجاب نخواهند داشت .
  • احمد IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    4 1
    از نظر من در بخش فرهنگی واقعاً کم کاری شده اما پیشنهاد می کنم چنانچه بودجه ادارات و موسسات فرهنگی را بین مردم پخش کنند رضایت مندی مردم بیشتر است!!
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    3 2
    ساده لوحی بس است، اینکه ۹۸ درصد اونها بعد از دستگیری ابراز ندامت میکنند بخاطر فیلمهای آموزشی است که پرستو صالحی داد و گفت به محض دستگیری ابراز ندامت کنید حتما آزاد میشوید
  • FR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    3 0
    تابستون و بهار مشخص میشه
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    8 0
    همه با آزادی و دمکراسی موافق هستند
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 10
    این روزها خانمهایی رو در اجتماع می بینیم که کشف حجاب کردن باید این مطلب رو در نظر داشته باشیم یه عده از این افراد بهایی هستن که تقیدی به حجاب ندارن واز فضای موجود سو استفاده می کنن
    • ناشناس IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      1 2
      اصلا کافر باید قوانین کشور رو اجرا کنند یا نه خوشم میاد اینا فقط اروپا و آمریکا رو آنجا دوست دارند که به نفعشونه وگرنه تو همون اروپا به قوانین احترام نذاری جات زندان و جریمه و محرومیت از خیلی چیزها
  • FR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 3
    پس کی میخواهید جمعشون کنن ?
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    3 2
    امیدوارم این کامنت کامل چاپ بشه . حجاب و پوشش درست برمی گرده به قبل از ورود اسلام به ایران یعنی در ایران قبل از اسلام هم , هر چه طبقه اجتماعی بالاتر می بوده پوشش تکمیل تر انتخاب می شده اسنادش هم زیاده مثل کتیبه خزانه داری تخته جمشید که فقط گردی صورت شاهزاده خانم پیداست در عصری که اسلام وارد ایران نشده بود درواقع این جز فرهنگ و DNA ماست یکی از دلایل اصلی سقوط پهلوی هم همین بود وقتی آن تکه پارچه از روی سر رفت یکسری از دختران و زنان خانه نشین شدند یکسری اما از این شرایط جدید کیف کردند روسری رفت پشت بندش لباس تا جایی آب رفت که دامن های مینی و تاپ پوشیدن باب شد بعدش روابط آزاد باب شد مشروب و کاباره و زندگی کاملا باز رایج شد اولش هم حال داد اما بعدش همین هایی که کیف می کردند دیدند عه خواهر و مادر من هم این لباس ها را پوشیده و با نامحرم گرم گرفته اینجا رگ گردنی می شدند غیرته باد می کرد ! زن ایرونی هم می دید عه در این شرایط مردم من چقدر راحت گرم گرفته اونم حساسیتش بیرون می زد ! همین ها ریختند محمدرضا پهلوی را انداختند ! چون این مسئله مثل یک عضو پیوندی نامطلوب , پس زد و این ها نهایتا ریست فکتوری شدند و به DNA تاریخی برگشتند امروز هم همینه جمهوری اسلامی حجاب را آزاد کند پشت بندش لباس پوشیدنه آزاد می شه پشت بندش روابط آزاد می شه بعدش هم لابد باید کاباره ها و بارها باز بشه ! تهش 20 سال دیگه همین هایی که امروز دنبال لخت شدن می گردن این بار می ریزن تو خیابان ها برای انداختن جمهوری اسلامی که چرا اجازه دادین حجاب آزاد بشه !!! زن من , خواهر من , دختر من با یه لباسی بیرون می ره که غیرت من در حال جرواجر شدن است ! یا همین دخترها و زن هایی که دنبال آزادی به اون معنا می گردن 20 سال دیگر می ریزن بیرون برای انداختن جمهوری اسلامی که این چه وضعیه ! من نمی تونم همسرمو کنترل کنم ! خیلی گرم تو گرم شده ! پسرم از دست رفته ! یعنی تاریخ در حال تکرار است بخاطر همین می گن برداشتن روسری و آزاد شدن حجاب درواقع یک پروژه براندازیه .
    • DE ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      2 2
      آخه نیم ساعته جلوی آینه با ماتیک و سرخاب با تقلید از قشر کارگر و علاف و اراذل و اوباش و عفب مونده های غرب غربی شدن خیلی راحت تر از اینکه کسی بخواد با تقلید از دانشمندان و فرهیخته گان غرب سالها شبانه روز درس بخواند و زحمت بکشد . لذا با مینی ژوپ خودشان را در عرض 2 دقیقه از نوع بیفرهنگ غربی میکنند . به هیمن راحتی
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    2 4
    مردم از سر و وضع فاحشه مدلی خیابونیا رضایتی ندارن. این مدهایی که میبینید تو اروپای فاسد هم اینطوری نیست. آدم خجالت میکشه قیافه و وضعیت اینارو میبینه.
  • ح ر IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 1
    متاسفانه به دلیل عدم داشتن ایده و راهنمای خوب و خبره در تعلیم و تربیت نسل جوان شکست فاحشی خوردیم که یک عده جوان با وحشی‌گری اقدام به کشتن بی رحمانه هموطن خود به جرم بسیجی بودن بکنند .
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    خریدار ندارد
  • طاهره صالح IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 2
    اینهایی که کشف حجاب کردنداسلام راقبول ندارند در عمل دارندمیگن،چه اصراریه ما بهشون به عنوان مسلمان احترام بگذاریم؟!!!!!!
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 0
    با انشااله و ماشااله گفتن درست نمی شود
  • ناشناس IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 2
    دیروزخانمی رو دیدم که از عمد لباس اش رو طوری پوشیده بود که با عرض معذرت ....وقتی بهش اعتراض کردیم با وقاحت می گه به شما چه خیلی ناراحتی نگاه نکن من هر طور دوست داشته باشم میام بیرون ی یه لحظه فکر کردم خارج از کشور دارم راه میرم
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 4
    بسم الله الرحمن الرحیم این بچه هایی که در خیابانها ریختند نتیحه و ثمره سکوت ما ملت و امربه معروف و نهی از منکر نکردن ماست
  • علی IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 1
    جناب ازغدی شما هم داری کد میدی که هر کی بخواد میتونه بی حجاب بیاد اما نمیان . انگاری کسانی در نظام هستند که میخوان بی حجابی باشه و به شدت دنبال این هستند البته عاقلان می‌دانند که چه کسی پشت این ترویج بی حیایی است .
  • FR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 0
    مطمئنی استاد ؟
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 0
    این محل جدایی صف مردم معترض با اغتشاشگررا چگونه وچه کسی تشخیص میده
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 3
    اینقدر عقب نشینی کنید که ازپرتگاه پرت شوید
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 2
    درود بر مرد همیشه روشنگر انقلاب
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    2 0
    باید قبول کرد
  • علی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    3 0
    اقای ازغندی چهل و سه سال کار دست اهلش نبوده هر قانونی وضع شد برای منافع خودشان و نتیجه بر عکس در جامعه داشت کجای این مملکت اسلامیست که حجاب یک عده هنجار شکن اسلامی باشد تا درون خودمان را درست و اصلاح نکنیم وضعیت بهتر از این نخواهد شد
  • مهدی IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 1
    حالا که وضع حجاب خوبه ، تازه تابستان آینده معلوم میشه چه خبره !
  • DE ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    برای خانم های جوان لازمه فرهنگ کار و تولید کالا و خدمات و مسئولیت پذیری اجتماعی و خانوادگی از نو بازخوانی و بیان بشه. یعنی هر خانمی تصور کنه که عمرش سرمایه زندگی اش هستش و با این اموزش ها از این سرمایه بزرگترین شرکت و کارخانه های تولیدی جهان رو برای خودش تاسیس کنه. بخشی از این معظلات خودنمایی تا قرتی بازی دسته ای از دختران جوان نشان از ابراز ناتوانی انهاست. ایندسته با بداموزی های برنامه های ماهوارها عملا به موجودات مصرفی ، اتل و باطل تبدیل شدن یعنی زمین سوخته که محصولی نه برای خود و نه برای دیگری تولید نمی کنه. اگرمدیران و کارشناسان فرهنگی کشوربرای ایندسته برنامه های سازنده تدوین بفرمایند که ایندسته مشغول فعالیتی مفید و سازنده بشن ، این معضل بتدریج از بین میره . بوسیله کانال تلویزیونی صدا و سیما و نهادهای اموزشی ، مراکز فرهنگی شهرداری هاهر منطقه ای این امکان هست تا اموزش های شغلی خلاقانه خانگی و کارگاهی با هدف تولید مفید کالا و خدمات جمعی، مشغولیت های سازنده مفیدهنری ، ورزشی برای ایندسته فراهم بشه تا خانم های جوان با استفاده از مدیریت زمان بهترین بهره وری رو از عمرشون انجام بدن تا با فراگیری توانمندی های جدید شغلی ، تولیدی ، هنری ، ورزشی حس خلاقیت و موفقیت رو تجربه و به بهبود زندگی اقتصادی خود و خانواده شون کمک بزرگی کنن. طبق مشاهدات در کشورهای غربی میزان مصرف لوازم ارایشی بسیار کمتر از ایران هستش ، به این دلیل که اکثریت زنان غربی مشغول فعالیت های تولیدی و خدماتی در سطوح بسیارند و وقتی برای سرخاراندن قرتی بازی و ندارند زیرا وظایف و کارهای جدی تری دارند که برانجام اون مصمم هستند.
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 1
    امروز رفته بودم تهران، سمت خیابون انقلاب. افتضاح بود. چرا مسئولین رسیدگی نمی‌کنند. چرا حتی نیرو انتظامی کاری نداره‌‌. خیلی راحت بدون روسری بودند. خیلی اعصابم خورد شد. چه وضعشه.
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    عزیزان چرا ناراحتی خوب دود بی حجابها تو چشم خودشون می‌ره به هر حال این همه مشکلات خانوادگی و طلاق خیانت مرد به زن و زن به مرد و... یک بخشی از اون مربوط به رعایت نکردن اخلاق و البته حیا و عفت هست خوب بعضی ها دوست دارن هم در این دنیا و هم در اون دنیا بد بخت بشن خوب بشن به هر حال رسانه های معاند هم دارن پول خرج می کنند که خانواده‌های ایرانی رو از درون خراب کنن خوب لغزیدن هزینه داره باید زندگیت شوهرت زنت بچه ها ت پدر و مادرت خواهر و برادرت را فدا کنی بدی بره حالا مثلاً دختره روسریشو بر می داره بعد با خودش فکر می‌کنه که الان بشریت را نجات داده بدبخت فکر نمی کنه که داره ریشه خودش را میزنه
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    3 0
    خداییش چند تا برنامه فرهنگی برای اختلاس و ربای بانگی و دزدی و دو رویی و پاچه خواری داشتید همش حجاب حجاب حجاب. حجاب هر کی به خودش ربط داره بنده به عنوان یه ایرانی دوست ندارم پولی که سهم من است صرف این برنامه حجاب شود
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    ریشه در زخم‌های فرهنگی و اجتماعی دارد
  • صدیق IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    3 0
    شما از جانب مردگ حرف نزن. اینهد که حجاب ندارن همه هم مردمند هم نماینده مردم. این تویی که فکر میکنی نماینده مردمی بلکه نماینده حاکمیتی.
  • رهگذر IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    1 0
    اتفاقات اخیر ریشه در بروز فساد و بی عدالتی اجتماعی و اقتصادی در بطن جامعه دارد. از استادی مثل شما بعیده که نتونین چنین اوضاعی رو ریشه یابی کنید. در ضمن اون عزیزانی که چشم و گوش بسته فقط از نظام دفاع می کنن و هیچ انتقادی نمی کنن، در اصل بدترین ضربه رو به نظام می زنن. شدت فساد و بی عدالتی و فاصله طبقاتی به حدی شده که انگار این کشور همون کشوری نیست که هشت سال با فقر و بدبختی و انواع کمبودها در برابر دشمنان ایستادگی کرد. علت اینکه اکنون با دشمن هم صدا شدن چیست؟؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    درود
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    دقیقا
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    دقیقا درسته شرایط فرهنگی جامعه طوری نیست که بیحجابی بتونی عادی بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس