کد خبر 1442191
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
وزارت امور خارجه اظهارات منتسب به سفیر ایران در کابل را تکذیب کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، ضمن تکذیب اخبار جعلی منتشر شده، اعلام می دارد که نشر چنین گزارش‌های غیرواقعی و مغرضانه، نخواهد توانست مانعی در روابط عمیق میان دو کشور ایجاد نماید.

به گزارش مشرق، اخیرا یکی از شبکه‌های معاند که به دنبال تخریب روابط جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست و برادر افغانستان است، با داستان پردازی به شکل رمان‌های تخیلی، اقدام به انتشار اخباری جعلی منتسب به سفیر ج.ا.ایران در کابل کرده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، ضمن تکذیب اخبار جعلی منتشر شده، اعلام می‌کند که نشر چنین گزارش‌های غیرواقعی و مغرضانه، نخواهد توانست مانعی در روابط عمیق میان دو کشور ایجاد کرد؛ این اقدامات حلقه ای از زنجیره توطئه، برای ایجاد بحران در منطقه است.

جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر ضرورت رعایت اصل حسن همجواری و تلاش برای تحکیم روابط برادرانه و دوستانه با کشورهای همسایه، که در دولت سیزدهم در قالب سیاست همسایگی پیگیری می‌شود، نگاه ویژه ای به همسایگان به ویژه افغانستان داشته و این سیاست را همانند گذشته با جدیت دنبال خواهد کرد.

این سفارت تاکید می‌کند که نشر چنین گزارش‌های خلاف واقع با طراحی مغرضانه نسبت به روابط دوستانه دو کشور انجام می‌شود و نمی‌تواند خللی در روابط دیرپای دو کشور وارد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس