کد خبر 1442795
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۰
تصاویر پروژه مرموز خودروساز آلمانی!

زمانی که دقیقا لامبورگینی یکی از بهترین های تمام دوران خود یعنی میورا را معرفی کرد. آلمان ها نیز در مجموعه مرسدس، اس ال اکس را آماده کرده بودند.

به گزارش مشرق، اس ال اکس(SLX) یکی از مرموزترین محصولات با بهتر بگوئیم کلاس های مرسدس بنز است که تاریخ آن به اواسط دهه ۶۰ میلادی یعنی سال ۱۹۶۶ باز می گردد. زمانی که طراحی خودروهای اسپرت به رقابتی جدی میان کمپانی های مطرح تبدیل شده بود تا هر روز بخشی از توانایی ها و خلاقیت های خود را به نمایش بگذارند.

زمانی که دقیقا لامبورگینی یکی از بهترین های تمام دوران خود یعنی میورا را معرفی کرد. آلمان ها نیز در مجموعه مرسدس، اس ال اکس را آماده کرده بودند. خودروی موتور وسط اسپرت که حتما متوجه شباهت آن به فورد جی تی۴۰ افسانه ای نیز شده اید.

این پروژه تجربی توسط طراحان مطرح سوپراسپرت های دهه ۶۰ میلادی یعنی جورجیو باتیستلا و پل براک انجام شد. اس ال اکس زمینه توسعه مرسدس بنز سی۱۱۱ را فراهم کرد که ۳ سال بعد یعنی حدودا اوائل سال ۱۹۷۰ معرفی و ۱۶ دستگاه از آن تولید شد.

پروژه مرموز خودروساز آلمانی +عکس

به هر ترتیب این پروژه مرموز در مرسدس بنز هیچ گاه به عنوان یک رویکرد اصلی در خط تولید مورد توجه قرار نگرفت زیرا مسیر مرسدس بنز با فراری و برندهای مشابه که شهرت خود را مدیون سوپراسپرت ها هستند، اساسا متفاوت بود.

پروژه مرموز خودروساز آلمانی +عکس

پروژه مرموز خودروساز آلمانی +عکس

پروژه مرموز خودروساز آلمانی +عکس

منبع: برترین‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • mazaher IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    0 1
    سلام،مطمئنن خودرسازان آلمانی یک سرو گردن از خودروسازان ایتالیایی و فرانسوی و سایر کشورهای اروپایی بالاتر هستند،شما حساب کنید حالا بنز و بی ام دبیلیو را من نگم هیچ خودرویی قابل رقابت با پورشه و ائودی المان نخواهد بود،سبک طراحی و مونتاژ و زیبایی خیره کننده ای در سدانهای خود دارند،مشرق جان پیشنهاد می کنم هرچند گاهی از تاریچه و نحوه ساخت خودرو سازان جهان نیز مطلب بگذارید،انشالله روزی برسه خودروسازان ایرانی هم بتونن خودروهای باکیفیت و خوب تولید کنند.
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    1 0
    یه نکته مهم در تغییر خودروها در طول زمان، عرض خودروهاست که اضافه شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس