کد خبر 1442801
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
عمر البشیر به بیمارستان منتقل شد

منابع خبری از انتقال عمر البشیر رئیس جمهور مخلوع سودان به زندان جهت درمان و انجام معاینات پزشکی خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری از انتقال عمر البشیر رئیس جمهور مخلوع سودان از زندان به بیمارستان جهت تکمیل درمان و انجام معاینات پزشکی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، شبکه طیبه سودان روز یکشنبه اعلام کرد که عمر البشیر رئیس جمهور مخلوع این کشور به صورت فوری و به موجب حکم قضایی از زندان به بیمارستان منتقل شده است.

این شبکه در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که انتقال عمر البشیر به بیمارستان به موجب حکم قضایی و تصمیم دادگاه صورت گرفته است.

مقامات امنیتی سودان ماه گذشته عمر البشیر و «بکری حسن صالح» معاون وی و نیز «عبدالرحیم محمد حسین» وزیر دفاع سابق سودان را به همراه «علی الحاج» و «ابراهیم السنوسی» رهبران کنفرانس مردمی، به زندان کوبر منتقل کرده بودند.

لازم به ذکر است، دولت فعلی سودان پس از اعتراضات مردمی در سال ۲۰۱۹ علیه «عمر البشیر» که موجب مداخله ارتش و عزل البشیر در ۱۱ آوریل ۲۰۱۹ شد، طی توافقی میان ارتش و ائتلافی از گروه‌های مدنی با عنوان «ائتلاف الحریه و التغییر» در تاریخ ۲۱ آوریل ۲۰۱۹ بر سرکار آمد. ریاست این دولت توافقی موسوم به «شورای انتقالی» به فردی از نظامیان، «ژنرال عبدالفتاح البرهان» واگذار شد. عبدالله حمدوک هم که از طیف جنبش‌های مدنی بود به عنوان نخست وزیر تعریف شد. در واقع شورای انتقالی، نوعی شراکت در قدرت میان نظامیان و جامعه مدنی بود.

کارشناسان معتقدند علت اولیه موافقت نظامیان با تشکیل یک دولت ائتلافی انتقالی و بازی دادن غیر نظامیان در حاکمیت، مدیریت اعتراضات مردمی بوده است. در جامعه سودان از زمان استقلال ۱۹۵۶ تاکنون نظامیان بر سر قدرت بوده‌اند و جابجایی قدرت از طریق کودتا یک امر رایج در این کشور بوده است. به عبارت دیگر از طریق کودتا قدرت از یک بخش از نظامیان به یک گروه جدید نظامی منتقل شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    2 0
    با تشویق عربستان علیه ایران خیانت کرد ولی به گندم ری که هیچ به جو سودان هم نرسید...!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس