کد خبر 1444121
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
ارزانی برق دلیل برق دزدی هاست/ به اندازه یک نیروگاه هزار مگاواتی برق دزدی کشف کردیم

سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به اینکه در ایران قیمت ها تکلیفی است و خیلی ارزانتر از قیمت های جهانی است، متاسفانه عده ای سودجو از طریق اتصال شبکه های ورود برق در سرانه هایی که راکد هستند مانند بخش های کشاورزی و حتی خانگی سوء استفاده می کنند.

به گزارش مشرق، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق، در خصوص استخراج رمز ارز اظهار داشت: حدود ۳۰۰ مگاوات به صورت قانونی رمز ارز استخراج می‌شود که از طریق شبکه سراسری تامین شده و نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه ای نداشته است.

رجبی مشهدی ادامه داد: هیات وزیران تسهیل نامه ای را در خصوص استخراج رمز ارز داشته و به ۴ طریق امکان تغییر رمز آنها فراهم است و چیزی که ما به دنبال آنیم این است که رشد صنعت استخراج رمز ارز با توسعه انرژی تجدیدپذیر امکان پذیر می شود

وی درباره برق دزدی افزود: با توجه به اینکه در ایران قیمت ها تکلیفی است و خیلی ارزانتر از قیمت های جهانی است، متاسفانه عده ای سودجو از طریق اتصال شبکه های ورود برق در سرانه هایی که راکد هستند در بخش های کشاورزی وخانگی استفاده می کنند.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به جریمه افراد متخلف گفت: در صورت شناسایی این افراد، اگر به اخطار وزارت نیرو یا صنعت برق توجه نشود علاوه بر جریمه های سنگین، نسبت به جمع آوری انشعاب نیز اقدام می‌شود.

رجبی مشهدی افزود: کشفیات ما بیش از ۶۵۰مگاوات بوده که معادل نیروگاه هزار مگاواتی است که صرف استخراج رمز ارز بصورت غیر مجاز می‌شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    2 1
    کنتوری درست کنی که هوشمند باشه انلاین باشه بدونه اون نشه برق گرفت دزدی نمیشه
  • ایرانی مسلمان IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    4 1
    آدم میمونه به بعضی ازاین مسئولان کور دل ونادان چی بگه! آخه مردناحسابی چه چیز ما جهانی است که برق مان جهانی باشد. شما بیا به کارمندهات ماهانه 5 هزار دلار حقوق بده بعد افاضات بفرما
  • مسعود IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    7 0
    بهونه جدید برا گرون کردن
  • یارانه پنهان نخاستیم IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    2 0
    تکلیف یارانه سوخت و ارد را کِی روشن می کنید؟؟؟ کِی بازار به ثبات می رسد؟؟ چرا از مزایای برداشتن یارانه سوخت و ارد با مردم سخن نمی گویید؟؟؟ دولت چه برنامه ای برای برداشتن یارانه ها دارد؟؟؟؟؟؟ کِی تکلیف این بازار بلاتکلیف را روشن می کنید؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    1 0
    یاللعجب چه دلیل مسخره ای
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    0 0
    قدیما میگفتن سوخت ارزونه قاچاق میشه حالا دیگه این یکی بهونه که نمیتونن بگن قاچاق میشه از اون حرفا بود
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    0 0
    از قیاسش خنده آمد خلق را ...
  • عبای IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    1 0
    اگر برق را گران کنید همه به برق دزدی دست خواهند زد. چرا باید ۶۵ تا ۷۰ درصد نیروگاه های ساخته شده به بخش خصوصی(مدیران سابق وزارت نیرو) واگذار کرد. کوه های ثروت در دست افراد خاص و مردم گرفتار در دره های تبعیض باید رویه حکمرانی مبتنی بر عدالت اسلامی اجرا گردد.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    1 0
    اگر برق اینقدر باارزش و گرونه چرا 16 ساله عراق داره مدام برق میبره هنوز یک دونه پاپاسی نداده هی میگه بعدا میدم بعدا میدم . کلش شده بدهی !!! کی میخواد بدهیش رو بده 700 سال دیگه ؟ قبض برق رو برای داخل مدام فرت و فرت گرون میکنی و تا قرون آخر میگیری یک نخود تو تجارت خارجی هم جربزه داشته باش مسئول درجه یک !!!
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    0 0
    اصلا فکر نکنید میخوان برق رو گرون کنند ها !!!!
  • حسین IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    2 0
    90 درصد ارائه انشعاب برق غیر مجاز، برق دزدی توسط کارکنان فعلی یا سابق اداره برق صورت می گیرد. مردم وقتی برای اخذ کنتور اقدام می کنند با بروکراسی شدیدی مواجه هستند که کار چند ساعته گاها ماهها طول می کشد. کارد چاق کنهایی هم در ادارات برق هستند که با آگاهی از این پروسه پیشنهاد برق غیر مجاز را میدهند که در موارد زیادی مورد موافقت قرار میگیرد.
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    ببینیدماینرها از کجا وارد میشود فشار را بگزارید همانجا. فشار را که روی مردم نمیگزارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس