سیستم Voip در لغت به معنای "صدا از طریق پروتکل اینترنت" است. تلفن‌های IP که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند، به این شکل عمل می‌کنند. یعنی سیستم VOIP امکان برقراری تماس تلفنی از طریق اینترنت را به شما می‌دهد؛ اما سوالی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که قیمت Voip چقدر است و آیا صرفه اقتصادی دارد؟

در این بخش مزایا و معایب voip را با هم بررسی می‌کنیم.

مزایای ویپ چگونه باعث رشد کسب و کارتان می‌شود؟

بسیاری از مردم تعجب می‌کنند که Voip چه ویژگی‌های خاصی دارد که آن را از تلفن‌های استاندارد بهتر می‌کند. ویژگی های ویپ بسیار زیاد است که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

ویژگی های voip  

  • کاهش هزینه های ارتباطی
  • افزایش دسترسی
  • قابلیت پرتابل بودن
  • مقیاس پذیری بالا
  • ویژگی های مناسب و پیشرفته برای مشاغل بزرگ و کوچک
  • کیفیت صدا
  • پشتیبانی از چندین کاربر به طور  همزمان

مزایا و معایب voip چیست؟چه شرکتی بهترین خدمات ویپ را ارائه می‌دهد؟

کاهش هزینه: یکی از  مهمترین مزایای Voip

قیمت Voip بسیار کمتر از استفاده از خطوط تلفن استاندارد می‌باشد. بسته به کسب و کار و سیستمی که دارید؛ ممکن است اصلا نیازی به هزینه دوباره بر روی خرید سخت افزار جدید پیدا نکنید. در این مورد شما با پرداخت هزینه راه اندازی voip ، تنها قبض اینترنت خود را بدون پرداخت هزینه اضافی پرداخت می‌کنید.

برنامه های موبایل

ارائه دهندگان Voip معمولاً یک برنامه تلفن همراه ارائه می‌دهند که به شما این  امکان را می‌دهد، با استفاده از اتصال داده تلفن یا رایانه لوحی خود تماس برقرار کنید. با انجام این کار می‌توانید در هزینه صرفه جویی کنید و همچنین از طریق دستگاهی که در حال حاضر استفاده می‌کنید به راحتی تماس بگیرید.

صرفه جویی در هزینه های شرکت

 در بررسی مزایا و معایب voip علاوه بر بررسی کاهش هزینه‌های استفاده از تلفن به بررسی کاهش هزینه در سایر قسمت‌های شرکت نیز می‌پردازیم. به جای سرمایه گذاری روی سخت افزار گران قیمت، معمولاً می‌توانید با اتصال به تلفن voip و انجام برخی تنظیمات، تماس‌های خود را برقرار کنید.

مزایا و معایب voip چیست؟چه شرکتی بهترین خدمات ویپ را ارائه می‌دهد؟

نیازی به تغییر شماره نیست

اگر دانش فنی کمی دارید این ویژگی برای شما سودمند است. اگر به یک دفتر جدید نقل مکان می‌کنید، نیازی ندارید که کسی به ساختمان شما بیاید و خط تلفن جدیدی راه اندازی کند.

 چیزی که معمولاً مورد نیاز است، اتصال تلفن است. در واقع شماره شما ثابت می‌ماند. یعنی نیازی به ارسال ایمیل یا پیامک برای اعلام شماره جدید خود به دیگران نیست. اگر زیاد سفر می‌کنید و یا محل کار خود را مرتباً عوض می‌کنید، Voip بسیار مناسب است.

ویژگی ها و مزایای پیشرفته Voip

در ادامه مزایا و معایب voip ویژگی‌های پیشرفته ویپ را بررسی می‌کنیم. سیستم‌های Voip همان ویژگی‌های تلفن‌های سنتی را دارند: تماس با کنفرانس. پست صوتی؛ شناسه تماس گیرنده و غیره اما آنها همچنین گزینه‌های پیشرفته‌ای مانند ارسال پست صوتی به ایمیل، رونویسی پست صوتی، قوانین ارسال پیشرفته و غیره را نیز دارند.

مزایا و معایب voip چیست؟چه شرکتی بهترین خدمات ویپ را ارائه می‌دهد؟

آیا استفاده از Voip سرعت اینترنت را کاهش می دهد؟

برای اینکه بتوانید با کم‌ترین تاخیر تماس‌هایی با کیفیت بالا برقرار کنید، باید از پهنای باند اینترنت بسیار بالایی استفاده کنید. اگر سرعت اینترنت پایین است از مزایا voip بهره مند نمی‌شوید. توصیه می‌کنیم سرعت اینترنت حداقل 35 مگابایت بر ثانیه باشد تا در صورت استفاده دستگاه‌های دیگر از اینترنت، سرعت اینترنت کاهش پیدا نکند.

برای استفاده از Voip در کامپیوتر به چه چیزهایی نیاز داریم؟

• اینترنت مناسب

• لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی

• نرم افزار مناسب

• هدست یا میکروفون برای مکالمه با کیفیت بالا

همچنین قابل ذکر است که نرم افزار مدیریت مرکز تماس یا Call Center Software یک نرم افزار بر پایه VoIP است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید تماس‌های ورودی و خروجی سازمان و تماس‌های داخل سازمان خود را مدیریت نمایید؛ نرم افزار مدیریت مرکز تماس همانطور که از اسم آن پیداست، وظیفه مدیریت تماس‌ها برای اپراتورهای تلفن را بر عهده دارد.

معایب ویپ چیست؟

 در ادامه به شرح معایب voip  می‌پردازیم. به طور کلی، معایب Voip در حدود موارد زیر خواهد بود:

  • کیفیت صدا
  • وابستگی به پهنای باند
  • وابستگی به برق
  • تماس‌های اضطراری

هر محصولی معایب خاص خودش را دارد. تلفن اینترنتی (VOIP) نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. این معایب استفاده از سیستم تلفنی ویپ عبارتند از:

  1. تحت تأثیر برق هستند

یکی از مضرات استفاده از ویپ بر خلاف تلفن‌های معمولی این است که خدمات Voip نیاز به منبع تغذیه دارند. در صورت قطعی برق، امکان برقراری تماس وجود ندارد. اگرچه تلفن‌های معمولی برق دریافت می‌کنند، تلفن‌های Voip در صورت قطع برق به ژنراتور نیاز دارند. بنابراین در این موارد نیاز به پشتیبان گیری دائمی است.

  1. نمی‌تواند تماس‌های اضطراری را ردیابی کند

در تلفن‌های معمولی، تماس‌های اضطراری را می‌توان به درستی ردیابی کرد. آن‌ها به نزدیک‌ترین مرکز تماس هدایت می‌شوند که محل دقیق آن قابل شناسایی است. ارتباط صوتی از طریق اینترنت (VOIP) بین دو آدرس IP است که می‌تواند در هر نقطه از جهان قرار گیرد. بنابراین، نمی‌توان منشا تماس را ردیابی کرد.

مزایا و معایب voip چیست؟چه شرکتی بهترین خدمات ویپ را ارائه می‌دهد؟

  1. امنیت

در مزایا و معایب voip امنیت مسئله مهمی است. سرویس‌های اینترنتی همیشه با مشکلات امنیتی مواجه هستند. همین مورد در Voip نیز صدق می‌کند. هک کردن گوشی یا تلفن همراه نگرانی اصلی در این قضیه می‌باشد. با توجه به زمان کمی که برای اسکن بسته داده اختصاص داده شده است، عملکرد فایروال‌ها ممکن است کمتر رضایت بخش باشد. تلفن اینترنتی (VOIP) نیز تحت تأثیر کرم‌ها و ویروس‌ها قرار می‌گیرد. همه این‌ها تهدیدی برای امنیت اینترنت هستند.

  1. مشکلات پردازنده

کیفیت تماس‌های تلفنی اینترنتی به مشخصات رایانه شخصی مورد استفاده بستگی دارد. پردازنده به صورت متوالی در فرآیندهای مختلف در چند برنامه‌نویسی قرار می‌گیرد. از این رو، هنگامی که قصد اجرای یک برنامه را دارید، در حالی که از تلفن استفاده می‌کنید، کیفیت تماس کاهش می‌یابد. چنین مشکلاتی همیشه هنگام کار با رایانه‌ای با سرعت پردازنده پایین وجود دارد.

مزایا و معایب voip چیست؟چه شرکتی بهترین خدمات ویپ را ارائه می‌دهد؟

بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات ویپ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

سیستم‌های Voip به لطف تعدادی از ویژگی‌ها و عملکردهای مهم که ارتباط با تیم و مشتریان شما را ایمن، مطمئن و قابل اعتماد می‌سازند، می‌توانند به طرق مختلف برای کسب و کار شما مفید باشند. بهترین ارائه دهنده خدمات ویپ کدام مزایا و معایب voip  رادارد. این مشخصات تعدادی از این موارد هستند:

  • هزینه تماس تلفنی مقرون به صرفه
  • امکان تماس با هر نقطه از جهان بدون محدودیت
  • پشتیبانی 24 ساعته داشته باشد
  • محدودیتی برای دریافت شماره تلفن وجود ندارد و ...

چرا ماهان ویپ بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات ویپ است؟

در پایان این بخش مزایا و معایب voip بهترین شرکتی را که از نظر کاربران رتبه اول را کسب کرده است را معرفی می‌کنیم. ماهان ویپ با سابقه 20 ساله در خدمات اینترنت و ویپ امروزه می‌تواند به راحتی اثبات کند که بهترین فناوری ها و متنوع‌ترین خدمات را به مشتریان خود عرضه می‌کند. به همین دلیل نیاز مشتری خود را کامل شناخته و همواره تلاش برای به دست آوردن رضایت مشتریان خود قدم برمی‌دارد.

ویژگی‌های خاص شرکت ماهان که برتری آن را اثبات می‌کند

  1. قیمت مقرون به صرفه نسبت به خدمات سایر شرکت‌های ارائه دهنده ویپ؛
  2. امنیت بالا در استفاده از تجهیزات ویپ و حفظ دیتای شرکت شما
  3. نرم افزار های متعدد و کاربردی که استفاده شما از ویپ را بسیار راحت‌تر می‌کند؛
  4. پشتیبانی 24 ساعته که در اسرع وقت مشکلات سیستم شما را رفع می‌کند
  5. فناوری پیشرفته ویپ در ماهان ویپ قابلیت ثبات کیفیت صدا در ترافیک بالای شبکه را دارد.
  6. استفاده از سیستم ابری

برای اطلاع از خدمات گسترده و تعرفه محصولات ماهان ویپ می‌توانید به سایت https://mahanvoip.com سر بزنید و یا با شماره 02187273 تماس بگیرید.


** این محتوا تبلیغاتی است **

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس